Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Morální kompetence a sociální žádoucnost u příslušníků bezpečnostních a ozbrojených složek
KUČEROVÁ, Kristýna
Bakalářská práce je zaměřena na morální kompetence a sociální žádoucnost u členů armády a hasičského záchranného sboru České republiky. Teoretická část práce je rozdělena na dvě hlavní kapitoly. Nejprve se věnuji teoretickým východiskům morálního usuzování a následně základním pojmům, které s morálkou souvisí. Dále je věnován prostor psychologickým teoriím morálky a jejich východiskům. Druhá část teoretické části je zaměřena na terminologii, konstrukt sociální žádoucnosti, dvoufaktorový model a metody měření. Empirická část je zaměřena na preferované stádium morálního usuzování podle Kohlberga u bezpečnostních a ozbrojených složek, dále na souvislost mezi sociální žádoucností a úrovní morálního usuzování. Výzkumný soubor tvoří celkem 213 respondentů. Při ověřování stanovených hypotéz nedošlo k nalezení statisticky signifikantního rozdílu mezi úrovní morálních kompetencí členů bezpečnostních složek a civilní populace a nebyl nalezen signifikantní rozdíl v úrovní morálních kompetencí v závislosti na vzdělání. Byl zjištěn rozdíl mezi úrovní sociální žádoucností u bezpečnostních složek v porovnání s civilní populací, nepodpořena hypotéza zjišťující souvislost preferované úrovně morálních kompetencí a podpořena hypotéza zabývající se nesouvislostí mezi C-skórem a sociální žádoucností.
Smysl života adolescentů v kontextu jejich morálního vývoje
Gubánová, Blanka ; Prokop, Jiří (oponent)
Cílem rigorózní práce je nahlédnout smysl života adolescentů v kontextu jejich morálního vývoje, jeho konstitutivní prvky a zdroje smyslu, které tvoří hodnoty, cíle a životní úkoly. Rigorózní práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretickou část tvoří šest kapitol. V 1. kapitole je vymezen pojem "smysl" a pokusy o jeho definování. Obsahem teoretické části je řada psychologických koncepcí, konceptů a modelů ukazujících na rozmanitost náhledů na smysl lidské existence, zdroje smyslu, cesty jeho hledání a nalézání vedoucí k smysluplnému utváření života. Vyústěním teoretické práce je 5. kapitola pojednávající o smyslu života adolescentů. Zvláštní pozornost je věnována periodizaci vývojových fází adolescentního období, v jehož rámci je analyzován morální a hodnotový vývoj, formování identity a celistvé osobnosti v socializačním procesu. Součástí teoretické části jsou diagnostické metody umožňující zjistit míru životní smysluplnosti, morální postoje, kompetenci a preference morálního usuzování jak v zahraničí, tak v českém prostředí. Na tyto metody navazují dosud provedené studie a výzkumy, které jsou zařazeny do úvodu empirické části. Empirické šetření s využitím standardizovaného MCT (Moral Competence Test) Georga Linda dává odpovědi na otázky, zda nějaké faktory, jako například...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.