Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Synechia vulvae v dětském věku - informovanost rodičů o problematice a prevenci
Prouzová, Michaela ; Skřenková, Jana (vedoucí práce) ; Neumannová, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá synechiemi vulvy v dětském věku, informovaností rodičů o této problematice a informovaností rodičů o možnostech prevence jejího vzniku. Synechia vulvae vzniká spojením protilehlých okrajů sliznice poševního vchodu nebo malých stydkých pysků, a to výhradně na genitálu, který není pod vlivem ženských pohlavních hormonů - estrogenů. Pro její označení se používají též termíny labiální adheze či labiální konglutinace. Jedná se o relativně časté onemocnění, jehož řešení může být zdrojem značného stresu pro dítě i rodiče. Toto onemocnění je však preventabilní, a proto je vhodné se jím podrobněji zaobírat, přičemž edukace, která se váže k tomuto problému, spadá také do kompetencí porodní asistentky. V rámci práce zjišťuji, jaká je informovanost rodičů o problematice synechií, odkud svoje informace získali a zda pro ně tyto informace byly srozumitelné a dostatečné. Zároveň se pak zabývám tím, zda rodiče dítěte znají preventivní opatření, která mohou vzniku synechií zamezit a zda tato preventivní opatření dodržují. klíčová slova: synechia vulvae, informovanost rodičů, možnosti prevence, labiální adheze
Výchova k prevenci a zvládání traumatických situací při výkonu povolání
Lindová, Markéta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Výchova k prevenci a zvládání stresových situací při výkonu učitelské profese Abstrakt: Povolání učitele patří mezi pomáhající profese. Jeho základem je osobnost pedagoga. Učitelé se podílejí na růstu schopností budoucí generace a také na kultivaci předpokladů jedince pro společenský a pracovní život. Profese učitele je součástí celkové sociální struktury společnosti. Učitel je nositelem hodnot, vstupuje do většího počtu rolí současně. Vědomí velké zodpovědnosti a psychické nároky mohou vést ke stavům vnitřního napětí, k sociálně psychologickým obtížím, k prohlubujícím se psychickým krizovým stavům. Zvládání stresových situací lze ovlivnit specifickými dovednostmi, kterým je možné se naučit v rámci prevence dopadu stresu na osobnost učitele. V zájmu ochrany zdraví učitelů lze preventivními opatřeními předcházet rizikovým momentům a mírnit dopady zátěžových situací. Klíčová slova: Profese učitele, stresová situace, rizikové momenty, trauma jako důsledek dlouhotrvajícího stresu, možnosti prevence, ochrana zdraví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.