Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Účetní uzávěrka a závěrka
ROSENDORFOVÁ, Karolína
Na konci každého účetního období jsou veškeré účetní práce v účetní jednotce završeny sestavením účetní závěrky. Podstatou účetní závěrky je vykázat k poslednímu dni účetního období stavy jednotlivých druhů majetku, závazků, vlastního kapitálu, nákladů, výnosů a vyčíslit výsledek hospodaření účetní jednotky. Účetní závěrka je nedílným celkem a tvoří ji účetní výkazy, které jsou vzájemně propojeny. Účetní výkazy se sestavují na základě uzavřených účetních knih. Před uzavřením účetních knih je nutné uvést účetnictví do takového stavu, aby účetní závěrka podávala věrný a poctivý obraz. Veškeré práce a činnosti, které musí účetní jednotka učinit ještě před uzavřením účetních knih zahrnuje účetní uzávěrka. Tato práce se zabývá vymezením základních rozdílů mezi účetní uzávěrkou a účetní závěrkou, popisem uzávěrkových operací, uzavřením účetních knih a popisem jednotlivých účetních výkazů. Praktická část této práce obsahuje sestavení rozvahy, výkazu zisku a ztráty, přílohy, přehledu o peněžních tocích a přehledu o změnách vlastního kapitálu ve vybrané účetní jednotce. Významný podíl na praktické části této práce mají opravy účetních chyb minulých let, které vznikly v účetnictví vybrané účetní jednotky. Tyto chyby musely být opraveny, protože ovlivnily výsledek hospodaření minulých let a hodnotu stálých aktiv. V závěru práce je zhodnocen dopad účetních chyb do hodnot položek účetních výkazů běžného účetního období a na finanční zdraví podniku.
Korektivní zpětná vazba v písemném projevu ve výuce anglického jazyka
Novotná, Kateřina ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Chalupský, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem zpětné vazby v písemném projevu při výuce anglického jazyka. Práce popisuje charakter zpětné vazby a její srozumitelnost z pohledu žáka. Teoretická část definuje zpětnou vazbu jako nástroj pedagogické komunikace, který informuje žáka o možnostech zlepšení a pokroku, čímž formuje nejen jeho vývoj v rámci učebního procesu, ale i vývoj osobnostní. Téma zpětné vazby je zasazeno do kontextu školního hodnocení a výuky slohu s přihlédnutím k problematice chyby, jako základu pro korektivní zpětnou vazbu a hybného motoru učení. Práce se dále věnuje písemnému projevu a specifikům jeho hodnocení. Empirická část s využitím kvalitativního designu vícepřípadové studie staví na datech získaných rozhovory a obsahovou analýzou dokumentů, především analýzou opravených slohových prací. Případy čtyř učitelů a jejich žáků osvětlují, jak v prostředí víceletého gymnázia a střední odborné školy učitelé a žáci vnímají (korektivní) zpětnou vazbu jako nástroj pedagogické komunikace, poskytující informaci o možnostech zlepšení a pokroku. Zpětná vazba ke slohové práci má formu klasifikace (analytického kriteriálního hodnocení), korektivní zpětné vazby v podobě jednotlivých označení chyb a problematických míst v práci, psaných ucelených komentářů a ústního komentáře při rozdávání práce v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.