Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konflikty v rámci pracovních skupin a týmů
Kotek, Martin ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Autor ve své práci cílí na problematiku pracovních skupin a týmů a to se zaměřením na konflikty, které v rámci nich mohou vznikat a vznikají. Úvodní část práce je věnována výkladu základních pojmů, o které se jádro práce opírá. Autor seznamuje postupně s problematikou konfliktů a jejich základní typologií, s vymezením pracovní skupiny oproti týmu a jejich rolí v životě člověka, a také s komunikací a mezilidskými interakcemi, jakožto nedílnými součástmi obou předešlých konceptů. V jádru práce jsou pak uvedeny základní příčiny konfliktů v rámci pracovních kolektivů a to v podobě složení skupiny, vztahů, interakce, způsobů vedení a osobnostního nastavení. Na závěr této stěžejní části jsou zmíněny a představeny i moderní fenomény šikany na pracovišti v podobě mobbingu a bossingu. Poslední část teorie je pak věnována následkům a důsledkům, které tyto konflikty mohou mít nejen pro člověka samotného, ale i celou skupinu, potažmo organizaci. Celá práce je zakončena výčtem možných metod k šetření této problematiky a také konkrétním návrhem výzkumu.
Konflikty v rámci pracovních skupin a týmů
Kotek, Martin ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Autor ve své práci cílí na problematiku pracovních skupin a týmů a to se zaměřením na konflikty, které v rámci nich mohou vznikat a vznikají. Úvodní část práce je věnována výkladu základních pojmů, o které se jádro práce opírá. Autor seznamuje postupně s problematikou konfliktů a jejich základní typologií, s vymezením pracovní skupiny oproti týmu a jejich rolí v životě člověka, a také s komunikací a mezilidskými interakcemi, jakožto nedílnými součástmi obou předešlých konceptů. V jádru práce jsou pak uvedeny základní příčiny konfliktů v rámci pracovních kolektivů a to v podobě složení skupiny, vztahů, interakce, způsobů vedení a osobnostního nastavení. Na závěr této stěžejní části jsou zmíněny a představeny i moderní fenomény šikany na pracovišti v podobě mobbingu a bossingu. Poslední část teorie je pak věnována následkům a důsledkům, které tyto konflikty mohou mít nejen pro člověka samotného, ale i celou skupinu, potažmo organizaci. Celá práce je zakončena výčtem možných metod k šetření této problematiky a také konkrétním návrhem výzkumu.
Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
BAKEŠOVÁ, Ivana
Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje věkové kategorii předškolních dětí, specifikuje zvlášt-nosti tohoto věku, konkrétní metody a formy vhodné pro rozvoj kooperativního chování a popisuje roli pedagoga v tomto procesu. Dokumentuje souvislost kooperativního chování s výchovně-vzdělávacími cíli RVP PV, konfrontuje kooperativní chování ve vztahu k tzv. Čtyřem pilířům vzdělávání. Dále se dotýká proměnných týkajících se osobnostní vybavenosti jedince ve vztahu ke kooperativnímu chování. Praktická část představuje typy aktivit, o kterých se předpokládá, že mají potenciál navo?dit, resp. rozvíjet kooperativní chování u předškolních dětí. Práce dokumentuje realizaci těchto aktivit s dětmi, poté následuje reflexe průběhu a výsledku činnosti. V souvislosti se základní výzkumnou otázkou hledá a nachází odpověď, zda opravdu aktivity kooperativní chování u dětí navodily a jakou podobu toto chování mělo.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.