Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody kritického myšlení v literární výchově na 1. stupni ZŠ
RÝDLOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá metodami kritického myšlení ve výuce literární výchovy na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, výzkumnou a praktickou. Teoretická část definuje pojem literární výchova a charakterizuje ji v současném RVP ZV. Dále vysvětluje pojmy, jako jsou výukové metody a organizační formy a zároveň je klasifikuje. Vymezuje pojmy kritického myšlení a třífázového modelu učení E-U-R. Výzkumná část na základě dotazníku mapuje využívání metod kritického myšlení ve výuce čtení a literární výchovy ve 2. - 5. ročníku ZŠ. Praktická část se zabývá přípravami na jednotlivé hodiny s použitím vybraných metod kritického myšlení.
Zahájení hodiny literární výchovy dle zásad pedagogického konstruktivismu
Minářová, Tereza ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice zahajování vyučování v oboru literární výchovy. Autorka si stanovila za cíl dokázat, že uplatňování konstruktivistického přístupu ve strukturování výuky vzbuzuje v žácích a studentech zájem, aktivitu a motivaci k učení, podporuje samotný učební proces a kritické myšlení. Pomocí předložených argumentů na základě studia odborné literatury a zkušeností z pedagogické praxe ověřuje pozitivní vliv využití modelu učení E-U-R. Konkrétně se zaměřuje na první z fází, evokaci, pro jejíž provedení předkládá kritéria, metody realizace a navrhuje její možný obsah. V praktické části své předpoklady ověřuje na šesti vyučovacích hodinách, jejichž reflexe dokazují, že účinná evokace podporuje proces učení.
Výukové metody v hodinách českého jazyka na 2. stupni základních škol
ADAMOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá vzdělávací oblastí Jazyk a jazyková komunikace se zaměřením na vzdělávací obor Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol a vymezuje problematiku výukových metod. Tyto otázky jsou charakterizovány z hlediska teoretického i výzkumného. Teoretická část představuje předmět český jazyk pro druhý stupeň základních škol jako výukový předmět a zabývá se výukovými metodami z hlediska jejich klasifikace. Výzkumná část vychází z dotazníkového šetření a zaměřuje se na praktickou využitelnost výukových metod v hodinách českého jazyka na druhém stupni základních škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.