Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR
Švec, Jaroslav ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR. ABSTRAKT Tato práce se zabývá vybranou množinou kurikulárních dokumentů v českém právním řádu zakotvenou zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Pozornost se zaměřuje na rámcové vzdělávací programy (RVP) a školní vzdělávací programy (ŠVP), pro něž byly vydány příslušné RVP, a v teoretické rovině také na Národní program vzdělávání dle školského zákona ve znění zákona č. 101/2017 Sb., účinném do 30. 9. 2020. V době očekávání významných obsahových změn státní úrovně kurikulárních dokumentů, a v jejich důsledku i změn úrovně školní, je cílem práce analyzovat podstatné právní aspekty jednotlivých typů kurikulárních dokumentů a jejich vzájemných vztahů, a dále posoudit, zda současná právní úprava adekvátně reflektuje jejich předpokládané funkce a význam ve vzdělávání. Za tím účelem však nejprve vymezuje stěžejní pojmy a poskytuje stručný vhled do historie vývoje kurikula. Práce shledává v platné právní úpravě nedostatek v podobě absentujícího stanovení právní formy, v níž mají sledované kurikulární dokumenty vcházet v život, a následně zkoumá, zda a jakým způsobem je tuto mezeru právní úpravy vzdělávacího systému třeba zhojit. Aplikací párových metod...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.