Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Názory pedagogů a žáků na vliv masmédií na rizikové chování dětí a mládeže
HRKALÍKOVÁ, Jana
Děti nemají dostatek životních zkušeností a proto nedovedou pokušení získat nabízený produkt odolat. Reklamní tvůrci představují v reklamách mystifikovaný svět. Pokud rodina dítěte nefunguje tak jak by měla a dítě není informováno ani ve školním prostředí o nebezpečnosti masové komunikace, hrozí, že dítě bude ovlivněno reklamou a bude v ní hledat chybějící pozitivní vzor. Tímto vvzorem se může stát konzument alkoholických nápojů. Reklama představuje konzumenta alkoholu jako člověka vedoucího zdánlivě šťastný život a proto může dítě konzumace alkoholu lákat. Teoretická část je věnována rozdělení masové komunikace a reklam. Jsou zde popsány psychologické aspekty reklamy. Dále zde popisuji několik teorií vlivu médií. Další část je věnována zákonu o reklamě a etickému kodexu reklamy. Zmiňuji se o negativních stránkách reklamy, obzvláště reklamy na alkohol. Opomenuta není ani mediální výchova a její využití. Zaměřuji se na užívání alkoholu u mládeže a na škodlivé účinky alkoholu. Cílem výzkumné části práce je zmapování názorů žáků a jejich pedagogů na osah reklam ve vztahu k alkoholu a následně tyto názory porovnat. Hypotézy zní následovně. Na všech základních školách se vyučuje mediální výchova. Nadpoloviční většina pedagogů souhlasí s tím, že reklamy děti negativně ovlivňují. Nadpoloviční většina žáků sleduje reklamy. Žáci znají reklamy na alkohol. Použita byla strategie kvantitativního výzkumu, technika dotazníku. Dotazníkové šetření bylo provedeno u 60 žáků osmých a devátých tříd Základní školy Lišov a 60 učitelů na pěti základních školách na Českobudějovicku. Vyplněné dotazníky byly vyhodnoceny pomocí elementární statistiky programů SPSS a Excel. Zjistila jsem, že žáci ve velké míře sledují reklamy a nejsou si vědomi toho, že by byl jejich názor do jisté míry formován reklamou. Reklamy na alkohol se žákům líbí. Žáci nejsou dostatečně informováni o škodlivosti alkoholu. Téměř všichni žáci již alkohol konzumovali a mnozí z nich již byli opilí. Učitelé uvádějí, že reklamy nabízející alkohol formují názory dětí. Vítají vyučování mediální výchovy a propagaci reklamy by více omezili.
Mediální výchova na 2. stupni ZŠ z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy
HANDRLICOVÁ, Erika
Tato diplomová práce se zabývá výukou mediální výchovy na 2. stupni ZŠ z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy. První část práce vymezuje některá témata, která jsou součástí mediální výchovy a mediální gramotnosti, poskytnou tak čtenáři základní informace o této problematice. Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit a porovnat, rozvoj mediální výchovy na různých školách, jednak z pohledu žáků 9. třídy, a také z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy. Součástí této praktické části jsou výsledky z výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda učitelé plánovitě a cílevědomě pracují s průřezovým tématem mediální výchova a jakým způsobem ho začleňují do výuky. Pro výzkum bylo použito přímé pozorování ve vyučovacích hodinách a dotazníky určené žákům 9. tříd základní školy.
Pozice médií ve volném čase seniorů
PINKAVOVÁ, Eliška
Tato diplomová práce se zabývá problematikou trávení volného času seniory vzhledem k médiím, zvláště k televizi. V teoretické části práce je vysvětleno, co je to kvalitativní výzkum, co obnáší tento výzkum, co to jsou média, jejich druhy, role, význam médií. Práce čerpá jak z teoretických poznatků, tak z vlastního kvalitativního výzkumu v praktické části. Výzkum je založen na provádění kvalitativních rozhovorů se seniory. Práce by měla zjistit, jaký druh médií u seniorů vítězí a proč a jakou roli hrají média v každodenním životě seniorů. Dále chce ukázat na to, že stále více seniorů má zájem naučit se pracovat s internetem a využívá jej. Práce má také za cíl ukázat, jak a proč dnešní senioři tráví svůj volný čas, jakým způsobem se do něho zapojují média.
Vliv masmédií na fyzický vzhled člověka v Ústeckém kraji
HOLUBOVÁ, Pavla
Bakalářská práce s názvem Vliv masmédií na fyzický vzhled člověka v Ústeckém kraji je zaměřena na otázku důležitosti fyzického vzhledu (post)moderního jedince a vzrůstajícího vlivu médií ve společnosti. Teoretická část se soustředí na témata médií, reklamy, fyzického vzhledu člověka, a také uvádí základní údaje o vybrané oblasti (Ústecký kraj), která tvoří základní soubor pro cílovou populaci. Pro sběr primárních dat byl zvolen kvantitativní výzkum. Použita byla sekundární analýza dat-obsahová analýza dokumentů, metoda dotazování-technika dotazník. Obsahová analýza dokumentů čerpá z literárních zdrojů, internetových dokumentů, časopisů, monografií. Dotazník byl anonymní, byl kombinací otázek otevřených a uzavřených, kterých bylo celkem 27. Úvodní otázky byly zaměřené na obecné informace o respondentovi, ostatní se pak zaměřily na vliv médií (reklamy, internetu, televize,{\dots}) a na fyzický vzhled osob v Ústeckém kraji. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou mladší věkové kategorie více ovlivněny reklamou (médii) při vnímání vlastního vzhledu, zejména při využívání výrobků (krémy, zeštíhlující přípravky, dietní prostředky,{\dots}) či služeb (manikúra, kadeřnictví, fitness,{\dots}) podporujících fyzický vzhled, než skupiny obyvatel ve věku vyšším. Hypotéza práce: Vliv masmédií na fyzický vzhled člověka v Ústeckém kraji s rostoucím věkem klesá předpokládala, že mladší věkové kategorii jsou médii více ovlivněny než věkové kategorii osob staršího věku. Výzkum však ukázal, že většina dotázaných se domnívá, že při posuzování vlastního fyzického vzhledu médii ovlivněna není. Bylo ale zjištěno, že věková kategorie, která nejvíce reklamě (médiím) podléhá, je právě kategorie dotázaných mezi 18. a 29. rokem. Většina dotázaných tvrdí, že neposuzuje vlastní vzhled podle osob vystupujících v médiích a neužívá prostředky zlepšující fyzický vzhled na základě vlivu reklamy, médií. Během zpracování výsledků bylo patrné, že je značný rozdíl mezi muži a ženami v ovlivnění reklamou či užívání nejrůznějších prostředků či služeb zdokonalujících fyzický vzhled. Práce však nebyla zaměřena na dotázané z hlediska pohlaví a z toho důvodu toto rozdělení ve výsledcích práce zahrnuto není. Otázka ovlivnění fyzického vzhledu osob médii je však zajímavá nejen z hlediska pohlaví ale i věku, neboť současná reklama působí do určité míry na vnímání fyzického vzhledu dotázaných v různých věkových kategoriích.
Zájmy mladšího školního věku a pubescentů v kontextu hodnotové orientace a využívání voného času
RODOVÁ, Veronika
Práce se zabývá zájmy mladšího školního věku a pubescentů v kontextu hodnotové orientace a využívání volného času. Cílem je jednak poukázat na některé zájmy obou věkových skupin, které jsou pro ně vzhledem k věku typické. Pozornost je dále věnovaná zařízení Dům dětí a mládeže Pelhřimov, jako příklad organizace, která nabízí mnoho kroužků pro školáky. Touto nabídkou organizace nejen motivuje mladé lidi k rozvoji zájmů, ale přispívá i k hodnotnému využívání volného času školáků. Výzkumy, které jsou v práci uvedeny, jsou zaměřeny na vybrané věkové skupiny. Součástí je i projekt ,,Není nám to jedno,`` který je určen pro obě zvolené věkové skupiny a jeho úkolem je zjistit, jak naplňují volný čas školáci v České republice. Z výzkumů vyplývá důležitost médií v životě mladých lidí. Proto je poslední kapitola věnována právě médiím a jejich vlivu na volný čas školáků. Poukázáno je nejen na pozitivní vliv médií, ale i na jejich negativní vliv.
VLIV SPOLEČNOSTI NA VZNIK MENTÁLNÍ ANOREXIE
BÜRGEROVÁ, Michaela
Poruchy příjmu potravy představují závažný celospolečenský problém. Frekvence jejich výskytu v populaci zaznamenává stále větší nárůst. Každý rok je v České republice hospitalizováno v průměru 500 pacientek s mentální anorexií. Anorexie je intenzivní strach z přibývání na váze, dochází ke zkreslenému vnímání vlastního těla. Veřejnost je ovlivněna moderními dietami, které ať už využívané z redukčních důvodů či z důvodů jiných zažívají na české půdě boom srovnatelný s ostatními evropskými zeměmi. V současnosti jedním z mnoha důvodů strachu z tloušťky je skandalizace obezity. Svět showbyznysu nám jako ideál krásy vnucuje vychrtlé dívky. Vyhublé slečny útočí na dívky v pubertě z plakátů, obálek časopisů i televizních reklam. Není divu, že děvčata procházející citlivým obdobím vidí samy sebe jako ošklivé, tlusté a tudíž neúspěšné. Z provedeného výzkumu je patrné, že média, potažmo i společnost, ovlivňují život především mladých dívek, ale na vzniku anorexie se vždy podílí několik faktorů, tudíž nestačí pouze tlak veřejnosti.
Vliv televizního vysílání na děti staršího školního věku.
TROUPOVÁ, Miriam
VLIV TELEVIZNÍHO VYSÍLÁNÍ NA DĚTI STARŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU Tato bakalářská práce se zabývá tématem {\clqq}Vliv médií na děti staršího školního věku``. Vliv médií je v současné době jedním z veřejností velmi často diskutovaných témat, přičemž pozornost veřejnosti je zaměřena především na negativní spojení médií s agresivitou, násilím a negativní sexuální motivací. Jen velice zřídka jsou zmiňovány pozitivní stránky médií, jako například poskytování informací, prostředek pro relaxaci a odpočinek nebo zdroj zábavy ve volném čase. Cílem této práce bylo zmonitorovat charakter volného času dětí ve věku od 11 do 15 let a dále potom posat vliv médií, který děti pociťují jak sami na sobě, tak na svých kamarádech. Byla rovněž provedena obsahová analýza televizního vysílání, která měla potvrdit hypotézu, že se v televizním vysílání v čase od 14.00 do 22.00 objevují násilné a sexuální scény. První část práce popisuje současnou situaci masmédií a způsoby jejich působení na diváky. Jsou zde rovněž zmíněny specifické znaky dětských diváků v porovnání s dospělými a hlavní pozitivní a negativní prvky televizního vysílání, které by mohly ohrozit děti a jejich psychický vývoj. V dalších třech kapitolách je popsán provedený výzkum, cíle práce a metodika výzkumu. Výsledky výzkumu provedeného na vzorku dětí ve věku 11 {--} 15 let a jejich pedagogů jsou znázorněny v grafické formě. Za nimi následují výsledky obsahové analýzy televizního vysílání. Poslední částí práce je diskuse k metodice, výsledkům výzkumu na vzorku dětí a jejich pedagogů a k obsahové analýze televizního vysílání. Výsledky výzkumu jsou porovnány a diskutovány také ve vztahu k literatuře.
Vliv masmédií na společnost
Khauerová, Lucie ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Cílem této práce je vytvořit ucelený pohled na masmédia, jak vznikla, jak se vyvíjela a jakou roli představují v jejich vývoji informační a komunikační technologie. Hlavní složkou je vliv masmédií na člověka a společnost, a jak se tomuto vlivu bránit. Dále jsou čtenářům představeny nové možnosti masmédií, které přináší internet. Účelem této bakalářské práce je, aby si lidé uvědomili, že ne každý sdělovací prostředek je věrohodný a jeho záměr čistě informativní. Masmédia člověka i společnost ovlivňují, a proto je důležité vědět o těchto možnostech. Závěrem je čtenářům dáno několik doporučení ohledně masmédií.
Impact of global media on the creation of international policy. Case study: Middle East conflicts
Slezáková, Lucia ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Havlová, Radka (oponent)
Táto práca skúma vplyv globálnych masmédií na tvorbu medzinárodnej politiky počas vybraných konfliktov na Blízkom východe. Zameriava sa konkrétne na vojnu v Perzskom zálive a vojnu v Iraku. Jej hlavným cieľom je analýza, do akej miery môžu masmédiá ovplyvňovať proces tvorby medzinárodnej politiky resp. byť v nej využívané ako nástroj jej hlavných aktérov. Zhodnocuje, že masmédiá hrajú v medzinárodnej politike významnú úlohu ako nástroj propagandy. V budúcnosti sa stanú masmédiá kľúčovým faktorom pri zaisťovaní informačnej dominancie v nových konfliktoch. Masmédiá na Blízkom východe majú, ale zároveň potenciál stať sa nástrojom budovania demokracie.
Vplyv globálnych masmédií na tvorbu medzinárodnej politiky
Slezáková, Lucia ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Havlová, Radka (oponent)
Táto práca skúma vplyv globálnych masmédií na tvorbu medzinárodnej politiky počas vybraných konfliktov na Blízkom východe. Zameriava sa konkrétne na vojnu v Perzskom zálive a vojnu v Iraku. Jej hlavným cieľom je analýza, do akej miery môžu masmédiá ovplyvňovať proces tvorby medzinárodnej politiky resp. byť v nej využívané ako nástroj jej hlavných aktérov. Zhodnocuje, že masmédiá hrajú v medzinárodnej politike významnú úlohu ako nástroj propagandy. V budúcnosti sa stanú masmédiá kľúčovým faktorom pri zaisťovaní informačnej dominancie v nových konfliktoch. Masmédiá na Blízkom východe majú, ale zároveň potenciál stať sa nástrojom budovania demokracie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.