|
Malé regionální pivovary (Jihočeský kraj)
POKORNÁ, Lenka
Pivovarnictví v České republice má velmi dlouhou tradici a právem se Česká republika řadí mezi světově nejuznávanější výrobce piva. V poslední letech, také díky pozitivní ekonomické situaci a rozvinutému cestovnímu ruchu, dynamicky roste vznik a obliba malých řemeslných pivovarů. Minipivovarnictví tak patří v České republice k nejvíce se rozvíjejícím průmyslovým odvětvím. Tato bakalářská práce se zaměřuje na malé pivovary v Jihočeském kraji, na jejich produkci a formy distribuce. Dotazníkové šetření v praktické části této práce se zaměřují na získání základních informacích od majitelů a sládků o celkovém řízení a produkci pivovarů. Malé pivovary v Jihočeském kraji jsou jednotlivě představeny. Druhé dotazníkové šetření se zaměřuje na pohled a názory spotřebitele ohledně produkce malých regionálních pivovarů, a to i ve spojení s cestovním ruchem.
|
|
Small Prague breweries in tourism
Olgyayová, Patrícia ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Voříšková, Barbora (oponent)
Hlavním cílem práce je zjistit, zda mají malé pivovary vliv na cestovní ruch Prahy, a zda se dokáží přizpůsobit potřebám svých zákazníků. Teoretická část se zabývá obecně službami v cestovním ruchu, zejména službami stravovacími a následně popisuje pivo a pivovary v Praze. Praktická část obsahuje analýzu pěti malých pivovarů, a pak tři z nich srovnává v parametrech významných pro cestovní ruch.
|
|
Malé pivovary a jejich význam pro cestovní ruch
Zelená, Karolína ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Hlavním cílem této práce je především analyzovat, zda mají malé pivovary význam pro cestovní ruch a jakým způsobem případně usilují o propojení nabídky svého produktu účastníkům cestovního ruchu. V první části se práce zabývá obecně nápoji, jejich druhy, vývojem jejich spotřeby a také jejich významem ve výživě. Druhá část popisuje historii pivovarnictví a vývoj malých pivovarů v České republice. Ve třetí části je provedena analýza malých pivovarů v krajích a poslední část je věnována srovnání, jak ve svých produktech vybrané malé pivovary reagují na potřeby účastníků cestovního ruchu.
|