Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ztráty jednofázového asynchronního motoru s trvale připojeným kondenzátorem
Štaffa, Jiří ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zvyšováním účinnosti jednofázového asynchronního motoru s permanentně připojeným kondenzátorem. Celou práci lze dělit do dvou částí, jedna je obecnějšího charakteru a druhá se zabývá analýzou a měřením. První část je věnována konstrukčnímu provedení motoru, objasnění principu funkce, rozběhu a chodu motoru, a výpočtu účinnosti motoru, kde jsou zahrnuty typy ztrát snižující účinnost motoru. Druhá část je tvořena analýzou ztrát, která sestává z měření zatěžovacích momentových charakteristik, měření motoru při stavu nakrátko, naprázdno, měření mechanických a dodatečných ztrát. Dále byly měřeny hodnoty potřebné pro věrohodné vytvoření simulačního modelu (odpor jednotlivých vinutí apod.). Po vytvoření modelu v ANSYS Maxwell s využitím modulu RMxprt, po analytickém vypočtení zatěžovacích charakteristik a po získání charakteristik využitím metody konečných prvků lze tyto charakteristiky porovnat a určit tak správnost vytvořeného modelu. Toto měření a simulace bude provedeno i u motoru s kvalitnějšími plechy v magnetickém obvodu. Následně budou simulovány možné úpravy snižující jednotlivé ztráty, které byly nastíněny v předchozích kapitolách.
Zdroje elektrického proudu v automobilu
Soukup, Patrik ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem automobilových alternátorů a jejich teoretickou analýzou. Najdeme zde výčet ztrát vznikajících v alternátoru, způsob jejich vzniku a rovněž způsob jejich snižování. Snížení ztrát je jedním z aspektů inovace vedoucí ke zvýšení celkové účinnosti automobilového alternátoru. Proto je v této práci proveden návrh jednotlivých směrů inovací a následné ověření pomocí programu Maxwell – RMxprt.
Zdroje elektrického proudu v automobilu
Soukup, Patrik ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem automobilových alternátorů a jejich teoretickou analýzou. Najdeme zde výčet ztrát vznikajících v alternátoru, způsob jejich vzniku a rovněž způsob jejich snižování. Snížení ztrát je jedním z aspektů inovace vedoucí ke zvýšení celkové účinnosti automobilového alternátoru. Proto je v této práci proveden návrh jednotlivých směrů inovací a následné ověření pomocí programu Maxwell – RMxprt.
Ztráty jednofázového asynchronního motoru s trvale připojeným kondenzátorem
Štaffa, Jiří ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zvyšováním účinnosti jednofázového asynchronního motoru s permanentně připojeným kondenzátorem. Celou práci lze dělit do dvou částí, jedna je obecnějšího charakteru a druhá se zabývá analýzou a měřením. První část je věnována konstrukčnímu provedení motoru, objasnění principu funkce, rozběhu a chodu motoru, a výpočtu účinnosti motoru, kde jsou zahrnuty typy ztrát snižující účinnost motoru. Druhá část je tvořena analýzou ztrát, která sestává z měření zatěžovacích momentových charakteristik, měření motoru při stavu nakrátko, naprázdno, měření mechanických a dodatečných ztrát. Dále byly měřeny hodnoty potřebné pro věrohodné vytvoření simulačního modelu (odpor jednotlivých vinutí apod.). Po vytvoření modelu v ANSYS Maxwell s využitím modulu RMxprt, po analytickém vypočtení zatěžovacích charakteristik a po získání charakteristik využitím metody konečných prvků lze tyto charakteristiky porovnat a určit tak správnost vytvořeného modelu. Toto měření a simulace bude provedeno i u motoru s kvalitnějšími plechy v magnetickém obvodu. Následně budou simulovány možné úpravy snižující jednotlivé ztráty, které byly nastíněny v předchozích kapitolách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.