Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Irrational Behaviour
Vlach, Tomáš ; Koubek, Ivo (vedoucí práce) ; Kvaček, Jan (oponent)
Tato teze zpochybňuje představu racionálně se chovajících jednotlivců jako předpoklad mikroekonomických a makroekonomických modelů. Jejím cílem je ukázat, že základy, na kterých je moderní ekonomie postavena, nejsou zase až tak pevné. Vybraná témata jsou diskutována teoreticky a následně potvrzena empiricky existujícími výzkumy. Poté jsou rozšířena souvisejícími zjištěními a potenciálními důsledky pro lidské chování. Teze obsahuje jak příklady iracionálního chování, ve kterých je možné chovat se racionálně, tak příklady, ve kterých je velice obtížné takto se chovat. Výsledky ukazují, že iracionalita je přítomna v mnoha různých oblastech. Protože předpoklad racionality je opakovaně porušován, nejsou ekonomické modely schopné náležitě popsat a předpovídat lidské chování. Klíčová slova Iracionalita; náklady příležitosti; averze ke ztrátě; sebekontrola; prokrastinace; kogni- tivní iluze E-mail autora tvlach92@seznam.cz E-mail vedoucího práce koubek@fsv.cuni.cz
Irrational Behaviour
Vlach, Tomáš ; Koubek, Ivo (vedoucí práce) ; Kvaček, Jan (oponent)
Tato teze zpochybňuje představu racionálně se chovajících jednotlivců jako předpoklad mikroekonomických a makroekonomických modelů. Jejím cílem je ukázat, že základy, na kterých je moderní ekonomie postavena, nejsou zase až tak pevné. Vybraná témata jsou diskutována teoreticky a následně potvrzena empiricky existujícími výzkumy. Poté jsou rozšířena souvisejícími zjištěními a potenciálními důsledky pro lidské chování. Teze obsahuje jak příklady iracionálního chování, ve kterých je možné chovat se racionálně, tak příklady, ve kterých je velice obtížné takto se chovat. Výsledky ukazují, že iracionalita je přítomna v mnoha různých oblastech. Protože předpoklad racionality je opakovaně porušován, nejsou ekonomické modely schopné náležitě popsat a předpovídat lidské chování. Klíčová slova Iracionalita; náklady příležitosti; averze ke ztrátě; sebekontrola; prokrastinace; kogni- tivní iluze E-mail autora tvlach92@seznam.cz E-mail vedoucího práce koubek@fsv.cuni.cz
Neuroekonomie: Analýza spotřebitelského chování a vnímání televizních spotů
Červenka, Petr ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Práce se zabývá detailní studií dvou televizních reklamních spotů nejmenované energetické společnosti. Cílem této práce je zjistit, zdali po zhlédnutí obou reklam a následném hloubkovém rozhovoru, kdy respondenti hodnotí reklamy, které viděli je jejich subjektivní hodnocení stejné nebo v rozporu s tím, jaké hodnoty jim byly během měření zjištěny. Vzorek 24 respondentů, jenž se výzkumu zúčastnil, prezentoval ekonomicky aktivní složení populace v České republice. Jednalo se tedy o osoby v různém věku, kombinaci dosaženého vzdělání a rovnoměrně zastoupeného poměru pohlaví. Neurologické měření, které probíhalo během sledování reklam, bylo prováděno skrze oční kameru, elektroencefalograf na měření mozkové reakce a fotopletismograf na měření změn tepové frekvence, měřič kožního odporu a tělesné teploty. Výsledná data jsou prezentována na grafech emoční polarity a aktivity. Výsledky prokazují, že slovní hodnocení respondentů ohledně jejich vnímání reklamy není vždy totožné s hodnotami, které jsou naměřeny přístroji. Práce na závěr obsahuje doporučení, jak úspěšně zacílit na tzv. koncového zákazníka, který využívá služeb dané společnosti.
Majetnický efekt: Ceníme si více informací z knih?
Hadincová, Ludmila ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Hudík, Marek (oponent)
Práce se snaží zodpovědět, zda si člověk cení informací z fyzicky dostupných (tištěných) zdrojů více než informací pocházejících ze zdrojů elektronických. Respektive, do jaké míry dochází u těchto médií k majetnickému efektu, projevujícího se více při fyzickém kontaktu s předmětem, který papírové zdroje informací poskytují zato virtuální nikoliv. V první části výzkumu je porovnávána ochota účastníků platit za fyzické a virtuální zdroje informací (WTP) s ochotou přijmout platbu výměnou za informace (WTA). Tento experiment neprokázal pravdivost předpokladu o přeceňování informací z tištěných zdrojů. Byla však zjištěna vyšší ochota nakupujících platit za informace z fyzických zdrojů, došlo k projevu kvazi-majetnického efektu. Výsledky ukazují, že subjekty byly méně ochotny platit za informace v elektronickém formátu. Druhá část výzkumu je založena na porovnání preferencí účastníků pro knihy v tištěné a elektronické podobě. Ukázalo se, že skupina účastníků, která obdržela knihu pouze v elektronické podobě, si k ní nevytvořila tak silnou vazbu a byla ochotna se jí vzdát výměnou za knihu jinou, u knih tištěných došlo k opačnému jevu. Druhý pokus tedy poskytl slabý důkaz ve prospěch tvrzení o větším vlivu fyzicky dostupných zdrojů informací na projev majetnického efektu. Dále je též diskutován vliv osobnostních charakteristik na míru majetnického efektu. V závěru práce byla pomocí dotazníkového šetření zjištěna averze ke ztrátě u informací a větší důvěryhodnost informací z knih pocházejících.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.