Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pivní stezky v České republice
Červenková, Ivana
Bakalářská práce Pivní stezky v České republice pojednává o situaci a úrovni kvality vybavenosti, propagace a poskytovaných služeb pivních stezek v České republice. V rámci této práce byla stanovena definice pivní stezky, určující parametry pivní stezky, na jejímž základě byly identifikované pivní stezky podrobeny analýze v rámci jednotlivých krajů České republiky. Teoretická část vychází z definice cestovního ruchu, jeho dělení a trendů. Dále se zaměřuje na ukotvení pojmu pivní stezky a jejich přínos a úlohu v rozvoji území. Mimo to popisuje využití lokálních produktů v cestovním ruchu. Praktická část bakalářské práce se na jedné straně věnuje samotné analýze pivních stezek v krajích, v nichž byl zaznamenán výskyt pivních stezek, na druhé straně podává návrh nových stezek a doporučení pro zlepšení úrovně kvality stávajících stezek. Výstupem práce je zpracovaný přehled pivních stezek splňujících zadanou definici a jejich porovnání. V závěru je hodnocena úroveň kvality pivních stezek v České republice, faktory vzniku pivních stezek, potenciál České republiky pro vznik nových a rozvoj stávajících stezek a spojitost mezi rozšířením pivních stezek a dynamickým vývojem lokálních pivovarů.
Možnosti uplatnění regionální značky na území MAS Brána Vysočiny
Dohnálková, Kristýna
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění regionální značky na území MAS Brána Vysočiny. Teoretická část práce diskutuje relevantní pojmy jako je endogenní rozvoj, lokální produkt, regionální značka, místní akční skupina a teritoriální marketing. Další část práce představuje zájmové území příslušné MAS, zkoumány jsou především předpoklady území pro vznik regionální značky. Hlavní část práce se věnuje nejdůležitějším krokům, které je třeba zvážit při zavedení nové značky do území. Jako podklad ke zpracování této části práce sloužily především informace z uskutečněných osobních rozhovorů s vybranými koordinátory regionálních značek. Součástí hlavní části práce jsou návrhy na uplatnění značky v podmínkách MAS Brána Vysočiny. Práce si rovněž všímá významu regionální značky jako nástroje podpory cestovního ruchu v území. Dále rozebírá možnost vybudování značky pod záštitou Asociace regionálních značek, nebo jako samostatné a nezávislé značky. Závěrečná kapitola shrnuje získané poznatky, identifikovány jsou výhody a nevýhody obou typů navrhovaného užití. Výsledky práce ukázaly, že obě možnosti vybudování značky fungují na podobném principu, avšak vykazují četné odlišnosti, které mohou být zásadní při rozhodování o vzniku značky na území MAS.
Uplatnění regionální značky v zázemí města Brna v rámci spolupráce místních akčních skupin
Kuchtová, Jana
Předložená diplomová práce je zaměřena na pět místních akčních skupin v Jihomoravském kraji, zhodnocení jejich potenciálu a přístupu k tvorbě společné regionální značky. Počáteční část práce je založena na teoretickém ukotvení pojmů regionální politiky, místních akčních skupin, lokálních produktů, regionální značce na základě literární rešerše odborné literatury. V další části je uvedena charakteristika a analýza zkoumaného území, kde jsou představeny místní akční skupiny (neboli MAS) nacházející se v tomto území. Hlavní kapitolou této diplomové práce je vyhodnocení semistrukturovaných rozhovorů se zástupci vybraných MAS, vedoucí ke zjištění, zda je či není možné na nějakém jejich jednotícím prvku vytvořit společnou regionální značku. Jsou tak analyzovány jednotlivé přístupy vybraných MAS prostřednictvím případové studie a následným kvalitativním výzkumem.
Preference spotřebitelů vůči nabídce lokálních producentů ve vybrané oblasti
DOLÍVKOVÁ, Helena
Bakalářská práce se zabývá analýzou spotřebního chování ve vybraném regionu s ohledem na lokální produkci. Hlavním cílem této práce je odhalit preference spotřebitelů, jejich pohledy a názory na lokální produkci na území Plzeňského kraje. Dalším cílem je objasnění toho, jak spotřebitelé vnímají regionální výrobu a jaký k ní zaujímají postoj. Například jaké lokální produkty spotřebitelé nejvíce nakupují, kde a jak často je nakupují a zda dávají u potravin přednost kvalitě před cenou. K získání potřebných informací od spotřebitelů posloužilo jako primární zdroj dotazníkové šetření, vytvořené pro účely této práce. Na základě výsledků z dotazníkového šetření byly navrženy doporučené postupy pro lokální výrobce a obchodníky, jak zvětšit povědomí o lokálních produktech a tím zvýšit prodej těchto produktů.
Přínos lokálních produktů pro venkovský cestovní ruch v regionu Haná
Lefnerová, Jana
Práce se zabývá analýzou rozšíření a významu lokálních produktů ve venkovském cestovním ruchu regionu Haná. Hodnotí přístup k jejich propagaci ze strany turistických informačních center, turisticky atraktivních míst a samotných producentů lokálních výrobků. Definuje základní pojmy podstatné pro problematiku lokálních produktů ve venkovském cestovním ruchu, jako jsou například venkovský cestovní ruchu, teritoriální marketing, regionální značení a lokální produkty. Vymezuje zájmové území především z pohledu potenciálu pro venkovský cestovní ruch a hovoří o vzájemném vztahu lokálních produktů a venkovského cestovního ruchu.
Lokální produkty a venkovský cestovní ruch na příkladě vybraného regionu
Tibenská, Katarína
Práce se zabývá analýzou rozšíření a významu lokálních produktů ve venkovském turismu v turistickém regionu Vysočina. Hodnotí přístup k jejich propagaci ze strany turistických informačních center. Definuje základní pojmy klíčové pro problematiku lokálních produktů a venkovského turismu, jako např. venkovský cestovní ruch, teritoriální marketing, regionální značení a lokální produkty. Vymezuje zájmové území především z hlediska potenciálu pro venkovský cestovní ruch. Nastiňuje vzájemný vztah lokálních produktů a venkovského turismu. Uvádí zachycené výsledky a možné návrhy na zlepšení stávající situace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.