|
Přínos Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení do roku 1989
Vaclová, Zdeňka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce nese název ,,Přínos Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení do roku 1989", zaměřuje se na úctyhodnou osobnost speciální pedagogiky Prof. MUDr. et PhDr. Miloše Sováka, DrSc. (1905 - 1989) a především na jeho úspěchy v oblasti logopedie. Práce se nám snaží představit Miloše Sováka jako osobnost, nastiňuje nám jeho roli ve speciální pedagogice, ale především se věnuje logopedické péči v Československu a podílu Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení. Přibližuje a ukazuje nám Sovákovy pokrokové myšlenky a činy, které vedly k rozvoji logopedie. Práce vychází ze studia a komparace Sovákových publikací a odborných článků, dále z materiálů ostatních významných a činných osobností.
|
|
Přínos Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení do roku 1989
Vaclová, Zdeňka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce nese název ,,Přínos Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení do roku 1989", zaměřuje se na úctyhodnou osobnost speciální pedagogiky Prof. MUDr. et PhDr. Miloše Sováka, DrSc. (1905 - 1989) a především na jeho úspěchy v oblasti logopedie. Práce se nám snaží představit Miloše Sováka jako osobnost, nastiňuje nám jeho roli ve speciální pedagogice, ale především se věnuje logopedické péči v Československu a podílu Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení. Přibližuje a ukazuje nám Sovákovy pokrokové myšlenky a činy, které vedly k rozvoji logopedie. Práce vychází ze studia a komparace Sovákových publikací a odborných článků, dále z materiálů ostatních významných a činných osobností.
|
|
Úroveň řečového projevu žáků mladšího školního věku
MAŠÍNOVÁ, Marie
ANOTACE Diplomová práce je zaměřena na problematiku úrovně řečového projevu žáků mladšího školního věku. Práce je rozdělena do dvou částí. V části teoretické se zabýváme shromážděním poznatků z odborné literatury, jež se tímto tématem zabývá, vysvětlujeme základní pojmy, hlouběji se věnujeme nejčastějším vadám výslovnosti, jejich prevenci, systému poskytování logopedické péče v ČR, správné a chybné výslovnosti jednotlivých hlásek. Ve výzkumné části mapujeme pomocí rozhovoru a pozorování vady výslovnosti u dětí v první a druhé třídě ZŠ na Českobudějovicku. Dále konfrontujeme naši hypotézu o stavu úrovně řečového projevu u těchto dětí s vedoucími pracovnicemi na logopedické škole a v SPC v Týně nad Vltavou. Součástí práce je i přílohová část, ve které nabízíme hravé formy, kterých by mohli využít nejen pedagogové, ale také rodiče.
|