Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Labelling jako součást pedagogického diskursu na střední pedagogické škole
Jakubec, Bohuslav ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce s názvem "Labelling jako součást pedagogického diskursu na střední pedagogické škole" se zabývá procesem nálepkování v pedagogickém diskursu. Cílem práce je identifikovat diskursivní praktiky pedagogů, které využívají v okamžiku nálepkování žáka a stanovení hojně využívaných druhů nálepek a oblastí, jež jsou u žáka ze strany pedagoga oceňovány či naopak diskvalifikovány. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část představí symbolický interakcionismus, teorii labellingu a možné podoby pedagogického diskursu. Dále se zaměří nejen na poukázání možných chyb v sociální percepci, ale také na oblasti, u nichž je větší předpoklad přidělení nálepky. Pozornost je věnovaná také typologii učitelovi osobnosti, školnímu a třídnímu klimatu či působení skrytého kurikula. Empirická část předkládá kvalitativní výzkum uskutečněný formou zúčastněného pozorování na střední pedagogické škole. Na základě analýzy předkládá pedagogovo etiketizační chování a výčet možných nálepek včetně jejich diferenciace. Klíčová slova: nálepkování, sociální deviace, sociální percepce, pedagogický diskurs, skryté kurikulum, klima školy a třídy, symbolický interakcionismus

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.