Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  začátekpředchozí152 - 161  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika motivace ve výuce anglického jazyka
HOUDEK, Václav
Anotace Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se motivací žáků při učení se anglickému jazyku na druhém stupni základní školy a také všeobecnými faktory, které mají vliv na celkovou úroveň zvládnutí tohoto cizího jazyka. V teoretické části je věnována pozornost kurikulárním dokumentům (Bílá kniha, RVP). Tyto dokumenty obsahují důležité kapitoly o výuce anglického jazyka na ZŠ. Dále jsou zde popsány základní a hlavní metody používané při výuce cizích jazyků a ke konci část je zde věnující se otázce motivace žáků ve vyučování. K praktické části se vztahuje výzkum, který proběhl formou dotazníku a testu. Informace, které byly takto shromážděny, slouží k zjištění stavu školní angličtiny v porovnání s tím, co se dnes děti mohou naučit mimo školu a do jaké míry jim to v budoucnu pomůže ve zdokonalování a zvládnutí tohoto jazyka.
Využití projektové metody ve výuce přírodovědných předmětů na středních školách
LESKOVCOVÁ, Martina
Bakalářská práce pojednává o využití projektové metody v přírodovědných předmětech na středních školách. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní pojmy, popsána charakteristika projektové výuky, dále typy a fáze projektové výuky a v neposlední řadě jsou popsány Rámcové vzdělávací programy pro střední školy. Pozornost je také věnována samotné realizaci projektové metody v přírodovědných předmětech. V praktické části je popsána provedená průzkumná sonda zaměřená na zjištění zkušeností učitelů s vyžíváním projektové metody a názorů na navržený příklad projektu.
Tvorba a implementace Školního vzdělávacího programuu studijního oboru Dopravní provoz v podmínkách Vyšší odborné školy, střední průmyslové školy automobilní a technické v Českých Budějovicích
ILKO, Vítězslav
Práce se věnuje problematice tvorby a implementace Školního vzdělávacího programu (ŠVP)studijního oboru Dopravní provoz v podmínkách VOŠ, SPŠ automobilní a technické v Českých Budějovicích. Zabývá se obecnými východisky a předpoklady tvorby a vlastní realizace ŠVP v návaznosti na požadavky stanovenými Rámcovým vzdělávacím programem(RVP). Popisuje proces konverze požadavků RVP do podmínek konkrétního ŠVP v dané škole a vlastní realizaci nového modelu výuky dle zásad ŠVP. Práce shrnuje kvantifikovatelné výsledky zavedení ŠVP v porovnání se stávajícím Učebním plánem pro daný obor studia a porovnává očekávané přínosy plynoucí ze zavedení ŠVP pro danou školu. Zabývá se rovněž možností dalšího užití daného ŠVP studijního oboru Dopravní provoz pro tvorbu navazujících ŠVP jiných oborů, příp.škol.
Vybrané etické aspekty v obsahu průřezových témat.
DOLEŽALOVÁ, Lucie
Současná transformace našeho základního školství je charakterizována zavedením výuky dle RVP ZV. Tato diplomová práce se zabývá etickými aspekty ve výuce a výchově. Zaměřuje se na etickou výchovu jako doplňující vzdělávací obor a mapuje přístupy jednotlivých učitelů k tomuto učivu. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy, jako jsou etika, kurikulum a průřezová témata. Dále seznamuje s etickou výchovou, jejími cíly, metodami i s jejím zastoupením v kurikulu. V praktické části jsou vyhodnoceny výpovědi respondentů a porovnány přístupy pedagogů k vlastnímu realizovanému učivu s etickými aspekty. Cílem práce je zjistit, zda je ve výuce dotazovaných zastoupena etická výchova a jak učitelé k této výuce přistupují.
Zkušenosti s RVP PV v prvním období uvedení do praxe
BUREŠOVÁ, Radka
Práce pojednává o zkušenostech s RVP PV a ŠVP PV na mateřských školách po ukončení prvního období uvedení do praxe. K porovnání zkušeností byl použit dotazník, který byl zaměřený na kvalitu obsahu a efektivnost realizace ŠVP v dané organizaci. Své zkušenosti hodnotily oslovené ředitelky na mateřských školách v celém Jihočeském kraji a výsledky ankety byly porovnány se zprávou kontroly ČŠI při hodnocení vzdělávacích programů ze září 2010.V závěru práce jsem se pokusila navrhnout možnosti řešení v evaluační činnosti, ve které se vyskytly největší problémy při hodnocení ŠVP PV.
Integrované tematické vyučování
MAJEROVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce bude zmapovat metodu integrovaného tematického vyučování. Bakalářská práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce bude popsána metoda integrovaného tematického vyučování a jeho využití. Cílem praktické části bude zjistit, jaké jsou zkušenosti s realizací této metody realizované na Mateřské, Základní a Praktické škole , Štítného 3 v Českých Budějovicích- pracoviště Husova 9 ve spolupráci se Střední zdravotnickou školou, Husova 3, v Českých Budějovicích. Bude provedena výzkumná sonda pomocí dotazníku u studentek, studentů a vyučujících této speciální školy, kteří se podílejí na realizaci této metody.
Tvorba školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
TURKOVÁ-KUBÁTOVÁ, Helena
Cílem práce je potvrdit přínos tvorby vzdělávacího programu pro zkvalitnění vzdělávání v konkrétní mateřské škole. Obsahem teoretické části jsou východiska současného předškolního vzdělávání, školní kurikulum a školní vzdělávací program, techniky, zásady a postupné kroky tvorby školního vzdělávacího programu. V praktické části jsem ověřovala tyto postupné kroky na svém pracovišti a posuzovala vhodnost některých technik týmové práce doporučovaných v literatuře. Popsala jsem konkrétní průběh tvorby a vliv programu na realizaci vzdělávání v mateřské škole. Výsledný školní vzdělávací program je součástí této práce.
RVP a rozvoj duchovního rozměru dítěte v MŠ
NOVÁKOVÁ, Hana
Práce se zabývá otázkou zařazení prvků duchovního rozvoje dětí předškolního věku do RVP. V dokumentu hledá oblasti vzdělávacích obsahů, které se stránkou duchovního rozvoje nepřímo souvisí. Dále popisuje psychologii dítěte předškolního věku s jeho morálním vývojem a cíle náboženské výchovy v předškolním vzdělávání. Praktická část obsahuje stručnou charakteristiku dětí z II. třídy MŠ Bratrská, Dačice a popis prováděné edukační činnosti zaměřené především na rozvoj imanentní transcedence dětí a její hodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   začátekpředchozí152 - 161  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.