|
Problematika motivace ve výuce anglického jazyka
HOUDEK, Václav
Anotace Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se motivací žáků při učení se anglickému jazyku na druhém stupni základní školy a také všeobecnými faktory, které mají vliv na celkovou úroveň zvládnutí tohoto cizího jazyka. V teoretické části je věnována pozornost kurikulárním dokumentům (Bílá kniha, RVP). Tyto dokumenty obsahují důležité kapitoly o výuce anglického jazyka na ZŠ. Dále jsou zde popsány základní a hlavní metody používané při výuce cizích jazyků a ke konci část je zde věnující se otázce motivace žáků ve vyučování. K praktické části se vztahuje výzkum, který proběhl formou dotazníku a testu. Informace, které byly takto shromážděny, slouží k zjištění stavu školní angličtiny v porovnání s tím, co se dnes děti mohou naučit mimo školu a do jaké míry jim to v budoucnu pomůže ve zdokonalování a zvládnutí tohoto jazyka.
|
|
Využití projektové metody ve výuce přírodovědných předmětů na středních školách
LESKOVCOVÁ, Martina
Bakalářská práce pojednává o využití projektové metody v přírodovědných předmětech na středních školách. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní pojmy, popsána charakteristika projektové výuky, dále typy a fáze projektové výuky a v neposlední řadě jsou popsány Rámcové vzdělávací programy pro střední školy. Pozornost je také věnována samotné realizaci projektové metody v přírodovědných předmětech. V praktické části je popsána provedená průzkumná sonda zaměřená na zjištění zkušeností učitelů s vyžíváním projektové metody a názorů na navržený příklad projektu.
|
| |
|
Vybrané etické aspekty v obsahu průřezových témat.
DOLEŽALOVÁ, Lucie
Současná transformace našeho základního školství je charakterizována zavedením výuky dle RVP ZV. Tato diplomová práce se zabývá etickými aspekty ve výuce a výchově. Zaměřuje se na etickou výchovu jako doplňující vzdělávací obor a mapuje přístupy jednotlivých učitelů k tomuto učivu. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy, jako jsou etika, kurikulum a průřezová témata. Dále seznamuje s etickou výchovou, jejími cíly, metodami i s jejím zastoupením v kurikulu. V praktické části jsou vyhodnoceny výpovědi respondentů a porovnány přístupy pedagogů k vlastnímu realizovanému učivu s etickými aspekty. Cílem práce je zjistit, zda je ve výuce dotazovaných zastoupena etická výchova a jak učitelé k této výuce přistupují.
|
|
Zkušenosti s RVP PV v prvním období uvedení do praxe
BUREŠOVÁ, Radka
Práce pojednává o zkušenostech s RVP PV a ŠVP PV na mateřských školách po ukončení prvního období uvedení do praxe. K porovnání zkušeností byl použit dotazník, který byl zaměřený na kvalitu obsahu a efektivnost realizace ŠVP v dané organizaci. Své zkušenosti hodnotily oslovené ředitelky na mateřských školách v celém Jihočeském kraji a výsledky ankety byly porovnány se zprávou kontroly ČŠI při hodnocení vzdělávacích programů ze září 2010.V závěru práce jsem se pokusila navrhnout možnosti řešení v evaluační činnosti, ve které se vyskytly největší problémy při hodnocení ŠVP PV.
|
| |
| |
|
Integrované tematické vyučování
MAJEROVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce bude zmapovat metodu integrovaného tematického vyučování. Bakalářská práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce bude popsána metoda integrovaného tematického vyučování a jeho využití. Cílem praktické části bude zjistit, jaké jsou zkušenosti s realizací této metody realizované na Mateřské, Základní a Praktické škole , Štítného 3 v Českých Budějovicích- pracoviště Husova 9 ve spolupráci se Střední zdravotnickou školou, Husova 3, v Českých Budějovicích. Bude provedena výzkumná sonda pomocí dotazníku u studentek, studentů a vyučujících této speciální školy, kteří se podílejí na realizaci této metody.
|
|
Tvorba školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
TURKOVÁ-KUBÁTOVÁ, Helena
Cílem práce je potvrdit přínos tvorby vzdělávacího programu pro zkvalitnění vzdělávání v konkrétní mateřské škole. Obsahem teoretické části jsou východiska současného předškolního vzdělávání, školní kurikulum a školní vzdělávací program, techniky, zásady a postupné kroky tvorby školního vzdělávacího programu. V praktické části jsem ověřovala tyto postupné kroky na svém pracovišti a posuzovala vhodnost některých technik týmové práce doporučovaných v literatuře. Popsala jsem konkrétní průběh tvorby a vliv programu na realizaci vzdělávání v mateřské škole. Výsledný školní vzdělávací program je součástí této práce.
|
|
RVP a rozvoj duchovního rozměru dítěte v MŠ
NOVÁKOVÁ, Hana
Práce se zabývá otázkou zařazení prvků duchovního rozvoje dětí předškolního věku do RVP. V dokumentu hledá oblasti vzdělávacích obsahů, které se stránkou duchovního rozvoje nepřímo souvisí. Dále popisuje psychologii dítěte předškolního věku s jeho morálním vývojem a cíle náboženské výchovy v předškolním vzdělávání. Praktická část obsahuje stručnou charakteristiku dětí z II. třídy MŠ Bratrská, Dačice a popis prováděné edukační činnosti zaměřené především na rozvoj imanentní transcedence dětí a její hodnocení.
|