Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní analýza procesu přijímání dětí do mateřské školy
Oplová, Jaroslava ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: Právní analýza procesu přijímání dětí do mateřské školy AUTOR: Jaroslava Oplová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Práce se zabývá jednotlivými úkony v procesu přijímání dětí do mateřských škol, který vychází především z ustanovení školského zákona a správního řádu. Právní úprava konání správního orgánu obsažená ve správním řádu je racionální, avšak velmi rozsáhlá. Pro dodržení zákonitosti v průběhu celého správního řízení, je nutná znalost dalších souvisejících právních předpisů. Do rozhodovacího procesu významně zasahují kritéria pro přijetí, podle kterých se stanovuje pořadí žadatelů. Po přijetí zákona č. 49/2009 Sb., kterým se měnil zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, došlo k rozporům v právních ustanoveních školského zákona v oblasti rozhodování, týkající se i předškolního vzdělávání, neboť rozhodnutí k přijímání do MŠ bylo vyloučeno z působnosti správního řádu. Nebyla ani splněna očekávání v zapracování pravidel pro přijímání k předškolnímu vzdělávání do školského zákona. Zákonem č. 472/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění...
Právní analýza procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy
Vávrová Čermáková, Dagmar ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Legislativní úprava přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy se jeví v současnosti jako neurčitá. Důkladnou analýzou právních norem, které se vztahují k péči o děti do tří let věku však lze dospět ke konkrétním závěrům, které specifikují podmínky, za kterých může být dítě mladší tří let věku přijato ke vzdělávání v mateřské škole. Dlouhodobě vedené průzkumy týkající se této problematiky byly již legislativně zpracovány, avšak vzhledem k politické situaci (zkrácení volebního období Poslanecké sněmovny Parlamentu České Republiky )1 nebyla předloha projednána. Práce se zabývá i některými stanovisky veřejného ochránce práv, která se týkají zejména tzv. Kritérií pro přijímání dětí. Kritéria slouží pro stanovení pořadí žadatelů v procesu přijímacího řízení k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy. Současný stav procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy je proto pro ředitele školy velmi náročný jak po stránce odborné, tak samozřejmě i administrativní, avšak řešitelný. Je však nezbytné, aby osoby které jsou účastny výše uvedeného procesu, se dokázaly orientovat v obecně závazných předpisech a také v předpisech souvisejících s péčí o děti do tří let věku v kolektivním zařízení tzn. aby tyto předpisy dokázaly řádně aplikovat v...
Právní analýza procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy
Vávrová Čermáková, Dagmar ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Legislativní úprava přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy se jeví v současnosti jako neurčitá. Důkladnou analýzou právních norem, které se vztahují k péči o děti do tří let věku však lze dospět ke konkrétním závěrům, které specifikují podmínky, za kterých může být dítě mladší tří let věku přijato ke vzdělávání v mateřské škole. Dlouhodobě vedené průzkumy týkající se této problematiky byly již legislativně zpracovány, avšak vzhledem k politické situaci (zkrácení volebního období Poslanecké sněmovny Parlamentu České Republiky )1 nebyla předloha projednána. Práce se zabývá i některými stanovisky veřejného ochránce práv, která se týkají zejména tzv. Kritérií pro přijímání dětí. Kritéria slouží pro stanovení pořadí žadatelů v procesu přijímacího řízení k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy. Současný stav procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy je proto pro ředitele školy velmi náročný jak po stránce odborné, tak samozřejmě i administrativní, avšak řešitelný. Je však nezbytné, aby osoby které jsou účastny výše uvedeného procesu, se dokázaly orientovat v obecně závazných předpisech a také v předpisech souvisejících s péčí o děti do tří let věku v kolektivním zařízení tzn. aby tyto předpisy dokázaly řádně aplikovat v...
Právní analýza procesu přijímání dětí do mateřské školy
Oplová, Jaroslava ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: Právní analýza procesu přijímání dětí do mateřské školy AUTOR: Jaroslava Oplová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Práce se zabývá jednotlivými úkony v procesu přijímání dětí do mateřských škol, který vychází především z ustanovení školského zákona a správního řádu. Právní úprava konání správního orgánu obsažená ve správním řádu je racionální, avšak velmi rozsáhlá. Pro dodržení zákonitosti v průběhu celého správního řízení, je nutná znalost dalších souvisejících právních předpisů. Do rozhodovacího procesu významně zasahují kritéria pro přijetí, podle kterých se stanovuje pořadí žadatelů. Po přijetí zákona č. 49/2009 Sb., kterým se měnil zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, došlo k rozporům v právních ustanoveních školského zákona v oblasti rozhodování, týkající se i předškolního vzdělávání, neboť rozhodnutí k přijímání do MŠ bylo vyloučeno z působnosti správního řádu. Nebyla ani splněna očekávání v zapracování pravidel pro přijímání k předškolnímu vzdělávání do školského zákona. Zákonem č. 472/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění...
Východní rozšíření Evropské unie 2004: zavedení nových postupů?
Šelepová, Eva ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Bakalářská práce "Východní rozšíření Evropské unie: zavedení nový postupů?" pojednává o změnách v kritériích pro přijetí nových členů především ze zemí střední a východní Evropy. Rozšíření směrem na východ bylo v pořadí již pátým rozšířením EU, ale vzhledem k velkému počtu uchazečů a jejich postkomunistickému původu bylo třeba zavést poněkud jiné postupy, změnit předvstupní strategii a stanovit více podmínek, které museli kandidáti splnit, aby se mohly stát plnohodnotnými členy EU. Práce se zabývá nejprve historií rozšiřování EU v sedmdesátých a první polovině devadesátých let. Následující nejrozsáhlejší část práce je věnována procesu východního rozšíření EU. Popisuje první kontakty zemí SVE a Evropského společenství, přes podpis asociačních dohod, zavedení kodaňských kritérií, otevření přístupových rozhovorů, až po vstup deseti nových členů do EU v roce 2004 a dalších dvou v roce 2007. Závěrečná část práce je analýzou, která má podat odpověď na otázku, proč muselo k těmto změnám dojít a identifikovat zásadní rozdíly.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.