Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětská kresba jako nástroj pedagogicko-psychologické diagnostiky
Mička, David ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tato práce pojednává o dětské kresbě jako nástroji pedagogicko-psychologické diagnostiky. V práci je popsán historický zájem o dětskou kresbu, období předškolního období z pohledu vývojové psychologie, jakožto nejdůležitějšího období, kdy se dětská kresba využívá jako komunikační a diagnostický prostředek. Dále se zaměřuje na využití dětské kresby v pedagogicko-psychologické diagnostice. Jsou zde obsaženy vývojové zvláštnosti dětské kresby, její interpretace a kresebné testy.
Vývoj dětské kresby a její možnosti v diagnostice
THONOVÁ, Zuzana
Vývoj dětské kresby a její možnosti v diagnostice Teoretická část mé diplomové práce se zabývá vývojem dětské kresby a její následnou interpretací. V práci je definována kresba, její vývoj, zákonitosti a zvláštnosti. Diplomová práce se opírá o poznatky z odborné literatury, které charakterizují dětský vývoj a jeho počátky v kresbě a mladším školním věku. Důraz je rovněž kladen i na testy, kterými se zjišťuje školní zralost, celkový vývoj dítěte či psychický stav. Poukazuje na přínos v povolání učitele na prvním stupni základní školy. V praktické části jsou obsaženy rozbory dětské kresby běžné a začarované rodiny, postavy pána a oblíbené činnosti či zájmy z pohledu pedagogicko-psychologické diagnostiky. Kresby jsou doplněny o další metody, jako je rozhovor, pozorování dítěte a dotazníky pro rodiče a učitele sloužící pro přiblížení rodinného zázemí a anamnézy dítěte.
Dětská kresba jako nástroj pedagogicko-psychologické diagnostiky
Mička, David ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tato práce pojednává o dětské kresbě jako nástroji pedagogicko-psychologické diagnostiky. V práci je popsán historický zájem o dětskou kresbu, období předškolního období z pohledu vývojové psychologie, jakožto nejdůležitějšího období, kdy se dětská kresba využívá jako komunikační a diagnostický prostředek. Dále se zaměřuje na využití dětské kresby v pedagogicko-psychologické diagnostice. Jsou zde obsaženy vývojové zvláštnosti dětské kresby, její interpretace a kresebné testy.
Test kresby stromu a Test kresby lidské postavy u dětí z dětských domovů
VĚTROVSKÁ, Václava
Bakalářská práce se zabývá deskripcí způsobu zpracování Testu kresby stromu a Testu kresby lidské postav u dětí z dětských domovů. V teoretické části je podán výklad, prostřednictvím odborné literatury, o projektivních a kresebných projektivních technikách. Dále pak o náhradní výchově v ČR a psychickém vývoji dítěte v dětském domově. Empirická část je zaměřena na rozdíl mezi zpracováním Testu stromu a Testu lidské postavy u dětí z dětských domovů oproti dětem žijícím v úplných rodinách.
Způsob provedení barevné modifikace Warteggova testu v podání dětí mladšího školního věku
VAŇKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá deskripcí způsobu vyplňování Warteggova testu (WZT) dětmi mladšího školního věku, konkrétně žáky prvních a pátých tříd. V teoretické části je podán výklad, prostřednictvím odborné literatury, o vývojové psychologii mladšího školního věku, testových metodách, včetně projektivních a grafických projektivních metod. Dále pak o specifikách diagnostiky dětí, dětské kresbě a jejím využití v psychologii, barvě a o základních informacích WZT. Empirická část je zaměřena na zpracování WZT dětmi prvních a pátých tříd, včetně rozdílů mezi jejich pojetím.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.