Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adheze spojů asfaltových pásů mechanicky kotvených
Petříček, Tomáš ; Novotný,, Marek (oponent) ; Plachý, Jan (oponent) ; Oláh,, Jozef (oponent) ; Šuhajda, Karel (vedoucí práce)
Jednovrstvé mechanicky kotvené hydroizolační systémy z asfaltových pásů se uplatňují ve skladbách plochých střech. Zatímco u fóliových systémů je jednovrstvá aplikace standardním řešením, v technologii asfaltových pásů, s ohledem na mnohaletou historii využití asfaltových pásů ve stavebnictví, se stále jedná o relativní novinku. Pro jednovrstvý mechanicky kotvený systém je klíčovou podmínkou především jeho vodotěsnost a zároveň spolehlivost vůči sání větru. Při dynamickém namáhání spojů hydroizolační vrstvy může dojít k poškození spojů, tím pádem ke ztrátě vodotěsnosti. Choulostivým místem je přítomnost kotevního prvku ve spojích, kde nedochází k vzájemnému spojení obou pásů a zároveň jsou zde zachyceny přenášeny účinky vyvolané sáním větru. Pro ověření vlastností mechanicky kotvených hydroizolačních povlaků lze využít speciálních zkoušek simulujících reálné namáhání vlivem sání větru, nicméně provedení těchto zkoušek je finančně velmi nákladné. V rámci zpracování této práce bylo navrženo speciální zkušební zařízení, které umožňuje zkoušení segmentů skladby střešního pláště se zohledněním kotevního prvku a do jisté míry se přiblížit skutečnému namáhání na střeše. Disertační práce si v první fázi klade za cíl najít možnost přesnějšího porovnání mechanicky kotvených hydroizolačních povlaků. Tak aby bylo možné předpokládat, do jaké míry je výsledná pevnost kotveného spoje závislá na parametrech asfaltového pásu – na kvalitě asfaltové hmoty, typu nosné vložky, tloušťce asfaltového pásu nebo šířce přesahu. V další fázi byl výzkum zaměřen na to, do jaké míry je výsledná pevnost mechanicky kotveného spoje ovlivněna umístěním kotevního prvku v přesahu pásů. Ať už se jedná o nedodržení předepsané vzdálenosti od okraje kotveného asfaltového pásu, popř. nevhodnou geometrie kotevního prvku. Měření byla provedena pro variantu zateplené střechy, tak i střechy bez tepelně izolační vrstvy. Výsledky experimentálního měření potvrdily prvotní předpoklady a blíže definují riziko
Adheze spojů asfaltových pásů mechanicky kotvených
Petříček, Tomáš ; Novotný,, Marek (oponent) ; Plachý, Jan (oponent) ; Oláh,, Jozef (oponent) ; Šuhajda, Karel (vedoucí práce)
Jednovrstvé mechanicky kotvené hydroizolační systémy z asfaltových pásů se uplatňují ve skladbách plochých střech. Zatímco u fóliových systémů je jednovrstvá aplikace standardním řešením, v technologii asfaltových pásů, s ohledem na mnohaletou historii využití asfaltových pásů ve stavebnictví, se stále jedná o relativní novinku. Pro jednovrstvý mechanicky kotvený systém je klíčovou podmínkou především jeho vodotěsnost a zároveň spolehlivost vůči sání větru. Při dynamickém namáhání spojů hydroizolační vrstvy může dojít k poškození spojů, tím pádem ke ztrátě vodotěsnosti. Choulostivým místem je přítomnost kotevního prvku ve spojích, kde nedochází k vzájemnému spojení obou pásů a zároveň jsou zde zachyceny přenášeny účinky vyvolané sáním větru. Pro ověření vlastností mechanicky kotvených hydroizolačních povlaků lze využít speciálních zkoušek simulujících reálné namáhání vlivem sání větru, nicméně provedení těchto zkoušek je finančně velmi nákladné. V rámci zpracování této práce bylo navrženo speciální zkušební zařízení, které umožňuje zkoušení segmentů skladby střešního pláště se zohledněním kotevního prvku a do jisté míry se přiblížit skutečnému namáhání na střeše. Disertační práce si v první fázi klade za cíl najít možnost přesnějšího porovnání mechanicky kotvených hydroizolačních povlaků. Tak aby bylo možné předpokládat, do jaké míry je výsledná pevnost kotveného spoje závislá na parametrech asfaltového pásu – na kvalitě asfaltové hmoty, typu nosné vložky, tloušťce asfaltového pásu nebo šířce přesahu. V další fázi byl výzkum zaměřen na to, do jaké míry je výsledná pevnost mechanicky kotveného spoje ovlivněna umístěním kotevního prvku v přesahu pásů. Ať už se jedná o nedodržení předepsané vzdálenosti od okraje kotveného asfaltového pásu, popř. nevhodnou geometrie kotevního prvku. Měření byla provedena pro variantu zateplené střechy, tak i střechy bez tepelně izolační vrstvy. Výsledky experimentálního měření potvrdily prvotní předpoklady a blíže definují riziko

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.