Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kontroverzní témata jako součást výuky na prvním stupni ZŠ
Radecká, Lenka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá probíráním kontroverzních témat či problémů v rámci výuky na prvním stupni základních škol. Hlavními cíli této práce je zjistit, proč je vhodné začleňovat tato témata do výuky, jestli je vůbec možné zabývat se jimi i s dětmi mladšího školního věku a jak taková témata lze v rámci výuky probírat. Teoretická část práce začíná vymezením pojmu kontroverzní téma (KT), dále se věnuje vývojovým předpokladům dětí pro zabývání se jimi, souvislostí KT s výchovou k občanství a s globálním rozvojovým vzděláním a metodám, kterými lze KT probírat. Dotazníkovým šetřením a rozhovorem bylo v rámci empirické části zkoumáno, zda učitelé do výuky začleňují KT, proč a jakým způsobem. klíčová slova: kontroverzní téma / problém, globální problém, aktuální problém, průřezová témata, primární vzdělávání, výchova k občanství, globální rozvojové vzdělávání, Filosofie pro děti
Kontroverzní témata jako součást výuky na prvním stupni ZŠ
Radecká, Lenka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá probíráním kontroverzních témat či problémů v rámci výuky na prvním stupni základních škol. Hlavními cíli této práce je zjistit, proč je vhodné začleňovat tato témata do výuky, jestli je vůbec možné zabývat se jimi i s dětmi mladšího školního věku a jak taková témata lze v rámci výuky probírat. Teoretická část práce začíná vymezením pojmu kontroverzní téma (KT), dále se věnuje vývojovým předpokladům dětí pro zabývání se jimi, souvislostí KT s výchovou k občanství a s globálním rozvojovým vzděláním a metodám, kterými lze KT probírat. Dotazníkovým šetřením a rozhovorem bylo v rámci empirické části zkoumáno, zda učitelé do výuky začleňují KT, proč a jakým způsobem. klíčová slova: kontroverzní téma / problém, globální problém, aktuální problém, průřezová témata, primární vzdělávání, výchova k občanství, globální rozvojové vzdělávání, Filosofie pro děti
Mluvíme o imigraci do Evropy. Analýza facebookových příspěvků Lékařů bez hranic
Šlédrová, Jasňa ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Předmětem zájmu této práce je analýza způsobů, kterými organizace občanské společnosti mohou prostřednictvím Facebooku ovlivňovat debatu o imigraci do Evropy. Závěry prezentované v práci se opírají o vlastní empirický výzkum a studium literatury zaměřené na oblast public relations. Výzkum je koncipován jako případová studie facebookové komunikace Lékařů bez hranic. V práci se zabývám tematickou a argumentační bohatostí komunikace organizace, reakcemi ze strany publikaa interakcemi mezi publikem a organizací. Pojednávám o významu, jaký má nejen obsahová, ale také vizuální a formální stránka příspěvků pro oslovení co nejširšího publika, jehož názory se organizace snaží formovat a ovlivňovat. Výzkum poukazuje na nevyváženost komunikace Lékařů bez hranic o imigraci do Evropy, která se především odvíjí od činnosti a poslání organizace. Tuto nevyváženost do určité míry kompenzuje angažované publikum organizace, které debaty pod facebookovými příspěvky organizace obohacuje o rozmanitá témata a názory. V práci poukazuji na význam pnutí mezi organizací a jejím publikem, která vyvolávají podnětnou diskuzi, jež by v případě absolutního konsenzu nevznikla. Klíčová slova komunikace, public relations, imigrace, Facebook, hatespeech, organizace občanské společnosti, kontroverzní téma

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.