Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nápravy vozidel SxS
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zaměřuje na kinematiku zavěšení kol, která má velmi významný vliv na dynamiku celého vozu. Dává obecný přehled kinematických charakteristik a jejich dopadů na jízdní vlastnosti. Věnuje se přenosům zatížení, k nimž dochází z důvodů příčných a podélných zrychlení. Analyzuje nápravy u SxS vozidla, které umožňují zdvihy kol až 600 mm. U těchto náprav jsou velké nároky na změny kinematických charakteristik. Vytváří přehled využívaných náprav a následně je porovnává s předlohovými. Obsahuje vlastní návrh náprav s postupem a vyhodnocením rozdílů oproti daným nápravám, které byly zadány okrajovými podmínkami. Za pomocí analytické geometrie byl také v práci vytvořen algoritmus, v němž je možné provést výpočet poloh instant center, středů klopení a anti charakteristik pro statickou polohu vozidla. V úplném závěru obsahuje citlivostní analýzu, jež má za cíl seznámit s vlivy kinematických vazeb lichoběžníkových zavěšení na kinematické charakteristiky.
Měření a analýza kinematiky zadního víceprvkového zavěšení
Veselka, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením polohy kinematických bodů zadního víceprvkového zavěšení s využitím 3D optických scannerů TRITOP a ATOS a sestavením metodiky měření podobných typů zavěšení pomocí těchto scannerů. Následně jsou analyzovány kinematické vlastnosti uvedeného zavěšení kol s využitím multibody systému MSC.ADAMS / Car.
Vliv kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla
Trnková, Lucie ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla. V první části práce jsou představeny základní parametry kinematiky zavěšení a jejich teoretický vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Za účelem provedení simulací jsou vytvořeny dva multibody modely vozidel, z nichž jeden vychází z off-roadového vozidla, u něhož došlo k výrazné změně zavěšení. Pro každý model je dále uveden popis a porovnání kinematických charakteristik různých variant nastavení jejich zavěšení. Hlavní část práce se zabývá analýzou vlivu jednotlivých změn zavěšení na jízdní vlastnosti při zvolených jízdních manévrech. Výsledky simulací jsou kvalitativně i kvantitativně zhodnoceny a výsledné poznatky jsou v závěru přehledně shrnuty.
Měření geometrie a kinematiky zavěšení s využitím optických scannerů Tritop a Atos
Dvořák, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na možnost využití optických scannerů TRITOP a ATOS pro určení geometrie kol. V rešeršní části jsou popsány nejdůležitější parametry zavěšení kol a zařízení pro měření těchto parametrů. Praktická část se zabývá průběhem měření, vyhodnocením naměřených dat a určením souřadnic kinematických bodů. Následně je z těchto bodů vytvořen 3D model zavěšení přední resp. zadní nápravy, pomocí něhož jsou určeny kinematické charakteristiky a jejich průběh při zdvihu kola. V poslední části je rozebírána možnost využití optického scanneru ATOS pro běžné měření geometrie kol vozidla.
Nápravy vozidel SxS
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zaměřuje na kinematiku zavěšení kol, která má velmi významný vliv na dynamiku celého vozu. Dává obecný přehled kinematických charakteristik a jejich dopadů na jízdní vlastnosti. Věnuje se přenosům zatížení, k nimž dochází z důvodů příčných a podélných zrychlení. Analyzuje nápravy u SxS vozidla, které umožňují zdvihy kol až 600 mm. U těchto náprav jsou velké nároky na změny kinematických charakteristik. Vytváří přehled využívaných náprav a následně je porovnává s předlohovými. Obsahuje vlastní návrh náprav s postupem a vyhodnocením rozdílů oproti daným nápravám, které byly zadány okrajovými podmínkami. Za pomocí analytické geometrie byl také v práci vytvořen algoritmus, v němž je možné provést výpočet poloh instant center, středů klopení a anti charakteristik pro statickou polohu vozidla. V úplném závěru obsahuje citlivostní analýzu, jež má za cíl seznámit s vlivy kinematických vazeb lichoběžníkových zavěšení na kinematické charakteristiky.
Vliv kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla
Trnková, Lucie ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla. V první části práce jsou představeny základní parametry kinematiky zavěšení a jejich teoretický vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Za účelem provedení simulací jsou vytvořeny dva multibody modely vozidel, z nichž jeden vychází z off-roadového vozidla, u něhož došlo k výrazné změně zavěšení. Pro každý model je dále uveden popis a porovnání kinematických charakteristik různých variant nastavení jejich zavěšení. Hlavní část práce se zabývá analýzou vlivu jednotlivých změn zavěšení na jízdní vlastnosti při zvolených jízdních manévrech. Výsledky simulací jsou kvalitativně i kvantitativně zhodnoceny a výsledné poznatky jsou v závěru přehledně shrnuty.
Měření a analýza kinematiky zadního víceprvkového zavěšení
Veselka, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením polohy kinematických bodů zadního víceprvkového zavěšení s využitím 3D optických scannerů TRITOP a ATOS a sestavením metodiky měření podobných typů zavěšení pomocí těchto scannerů. Následně jsou analyzovány kinematické vlastnosti uvedeného zavěšení kol s využitím multibody systému MSC.ADAMS / Car.
Měření geometrie a kinematiky zavěšení s využitím optických scannerů Tritop a Atos
Dvořák, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na možnost využití optických scannerů TRITOP a ATOS pro určení geometrie kol. V rešeršní části jsou popsány nejdůležitější parametry zavěšení kol a zařízení pro měření těchto parametrů. Praktická část se zabývá průběhem měření, vyhodnocením naměřených dat a určením souřadnic kinematických bodů. Následně je z těchto bodů vytvořen 3D model zavěšení přední resp. zadní nápravy, pomocí něhož jsou určeny kinematické charakteristiky a jejich průběh při zdvihu kola. V poslední části je rozebírána možnost využití optického scanneru ATOS pro běžné měření geometrie kol vozidla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.