Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sledování paprsku pomocí k-D tree
Musil, Petr ; Jošth, Radovan (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací programu pro syntézu obrazu pomocí sledování parsků. Cílem je ověření vlastností optimalizační metody dělení prostoru pomocí KD stromu. Práce porovnává metody prostorového mediánu, objektového mediánu a cenového modelu použité pro určování dělících rovin při výstavbě KD stromu. Pro vyhodnocení je použito několik testovacích scén.
Indexování databází: SP-GiST pro PostGIS
Matula, Lukáš ; Fröml, Vojtěch (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámení se s indexačními metodami a datovými typy prostorových objektů v databázovém systému PostgreSQL (obsahuje indexační metody GiST a SP-GiST) a vytvoření indexu SP-GiST pomocí quad stromu v rozšíření PostGIS. Toto rozšíření přináší databázi možnost pracovat s prostorovými a geografickými objekty. PostGIS obsahuje své vlastní datové typy a metody, které s nimi pracují. Obsahuje také GiST index pro práci s daty, ale chybí v něm stále realizace SP-GiST indexu. Z tohoto důvodu byla vytvořena tato diplomová práce.
Konstrukce kD stromu na GPU
Bajza, Jakub ; Kula, Michal (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá konštrukciou akceleračných štruktúr typu kD strom a následnou ich následnou paralelizáciou pomocou GPU. Na začiatku je čitateľ oboznámený s platformou CUDA pre paralelné programovanie. Ide o popis všeobecných princípov ako aj špecifických vlastností, využitých v rámci tejto práce. Potom je čitateľ uvedený do problematiky akceleračných štruktúr pre sledovanie lúčov. Tieto štruktúry sú opísané a akceleračná štruktúra pre kD strom a jej varianty sú popísané do detailov. Následne je rozobraná analýza zvoleného variantu kD stromu a sú prezentované možné problémy a úskalia pri jej paralelnej implementácii. V rámci popisu implementácie je zahrnutý krátky popis CPU variantu a detailné popisy jednotlivých CUDA kernelov. Sekcia o testovaní prináša výsledky implementácie vo forme zrovnania CPU a GPU implementácie, ako aj vyhodnotenie naplnenie metriky stanovenej počas návrhu. V závere je obsiahnuté zhrnutie dosiahnutých cieľov a výsledkov nasledované popisom možných budúcich vylepšení na implementácii.
Photorealistic rendering
Hošala, Michal ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Pavlík, Ivo (oponent)
Práca slúži ako teoretický základ pre implementovanie softvéru slúžiaceho k vykresľovaniu fotorealistických obrázkov. Aplikácia vyvinutá na základe popísaných princípov bude takisto súčasťou práce. Snaha o dosiahnutie fotorealizmu bude prebiehať na základe používania čo najpresnejších fyzikálnych, respektíve optických vlastností svetla a materiálov reálneho sveta a následného spracovania ich vzájomných interakcií. Práca sa pokúsi vierohodne spracovať a vykresliť vo výsledných obrazoch všetky možné druhy osvetlenia, vrátane osvetlenia nepriameho, ktoré popri priamom osvetlení tvorí v mnohých prípadoch takmer rovnako významnú zložku výsledných obrazov.
Konstrukce kD stromu na GPU
Bajza, Jakub ; Kula, Michal (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá konštrukciou akceleračných štruktúr typu kD strom a následnou ich následnou paralelizáciou pomocou GPU. Na začiatku je čitateľ oboznámený s platformou CUDA pre paralelné programovanie. Ide o popis všeobecných princípov ako aj špecifických vlastností, využitých v rámci tejto práce. Potom je čitateľ uvedený do problematiky akceleračných štruktúr pre sledovanie lúčov. Tieto štruktúry sú opísané a akceleračná štruktúra pre kD strom a jej varianty sú popísané do detailov. Následne je rozobraná analýza zvoleného variantu kD stromu a sú prezentované možné problémy a úskalia pri jej paralelnej implementácii. V rámci popisu implementácie je zahrnutý krátky popis CPU variantu a detailné popisy jednotlivých CUDA kernelov. Sekcia o testovaní prináša výsledky implementácie vo forme zrovnania CPU a GPU implementácie, ako aj vyhodnotenie naplnenie metriky stanovenej počas návrhu. V závere je obsiahnuté zhrnutie dosiahnutých cieľov a výsledkov nasledované popisom možných budúcich vylepšení na implementácii.
Indexování databází: SP-GiST pro PostGIS
Matula, Lukáš ; Fröml, Vojtěch (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámení se s indexačními metodami a datovými typy prostorových objektů v databázovém systému PostgreSQL (obsahuje indexační metody GiST a SP-GiST) a vytvoření indexu SP-GiST pomocí quad stromu v rozšíření PostGIS. Toto rozšíření přináší databázi možnost pracovat s prostorovými a geografickými objekty. PostGIS obsahuje své vlastní datové typy a metody, které s nimi pracují. Obsahuje také GiST index pro práci s daty, ale chybí v něm stále realizace SP-GiST indexu. Z tohoto důvodu byla vytvořena tato diplomová práce.
Raytracing na GPU
Straňák, Marek ; Jošth, Radovan (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Raytracing je základnou technikou pro vizualizaci trojrozměrných objektů. Cílem práce je demonstrovat možnost implementace sledovaní paprsků pomocí grafického akcelerátoru.  Popíšem základní algoritmus a jeho modifikovanou verzi, která byla implementována pomocí jazyka CUDA C. Výsledný raytracer je optimalizovaný pro dynamické scény. Pro tento účel byla použita akcelerační struktura KD strom, hierarchické obalové tělesa a přenos dat pomocí PBO. Pro realističtější výstupy byla také implementována fotonová mapa zobrazující kaustiky.    
Sledování paprsku pomocí k-D tree
Musil, Petr ; Jošth, Radovan (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací programu pro syntézu obrazu pomocí sledování parsků. Cílem je ověření vlastností optimalizační metody dělení prostoru pomocí KD stromu. Práce porovnává metody prostorového mediánu, objektového mediánu a cenového modelu použité pro určování dělících rovin při výstavbě KD stromu. Pro vyhodnocení je použito několik testovacích scén.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.