Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 445 záznamů.  začátekpředchozí436 - 445  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarný projev dětí předškolního věku - kazuistická studie
ŘEHOŘOVSKÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku, konkrétně posun vývoje ve výtvarném projevu v průběhu jednoho roku. Teoretická část se zabývá předškolním obdobím, dítětem a jeho rozvojem v rámci jednotlivých vývojových oblastí, zejména v rámci výtvarného projevu. Praktická část obsahuje kazuistiky pěti dětí, které jsou zaměřeny hlavně na výtvarný projev těchto dětí a jeho rozvoj, doplněné výtvarnými pracemi vybranými z práce tvořené na dané téma a spontánního projevu.
Problematika dětí z neúplných rodin
RAŠKOVÁ, Pavlína
Má bakalářská práce se zabývá pozorováním dětí z neúplných rodin v předškolním věku, studiem jejich chování v rámci jejich problematiky. V teoretické části definuji rodinu jako sociální skupinu, její rozdělení, funkci a neopomíjím náhled do historie, který se značně liší od současnosti. Rodina úplná ukazuje dítěti mužský a ženský vzor chování, poskytuje citové zázemí, je zdrojem jistoty a bezpečí. Rodina úplná, ale disfunkční tyto hodnoty do jisté míry postrádá. Dále vysvětluji rodinu neúplnou, její vznik a typy, ve které je jeden vzor. Druhý je buď nahrazován, a tudíž nedostatečně plní svou roli, a nebo úplně chybí. Proto často dochází k citové deprivaci, která vede k labilnímu chování. V praktické části aplikuji výzkumnou metodu pozorování na vzorek dětí předškolního věku, kterých se daná problematika osobně dotýká. Závěrem výzkumu potvrdím či popřu, na základě podrobných kazuistik, jestli se u daného vzorku dětí vyskytuje problematické chování a psychické deprivace či ne.
Diagnostika školní zralosti a připravenosti
SÝKOROVÁ, Štěpánka
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku školní zralosti a připravenosti, cílem bylo posouzení optimální školní zralosti v předškolní třídě. V teoretické části jsem charakterizovala předškolní období, školní zralost a připravenost a její znaky. Porovnala jsem různá vymezení školní zralosti a připravenosti, tak jak je uvádí odborná literatura. Na základě studia a konzultace jsem přiblížila vhodné diagnostické materiály určené pro zjišťování úrovně školní zralosti. Praktická část obsahuje výsledky šetření na zvoleném vzorku dětí s využitím diagnostických metod a kazuistiky dětí s opožděným vývojem školní zralosti a dětí, které měly vloni odklad školní docházky.
Týrané, zneužívané a zanedbávané děti jako sociální problém
KOPECKÁ, Zuzana
V teoretické rovině budou rozpracovány kapitoly se základními pojmy týkající se vybraného tématu. Budou představena zařízení v České republice pomáhající týraným, zneužívaným a zanedbávaným dětem, a také přístup a role sociálního pracovníka k problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí. V praktické části budou vypsány metodou kazuistiky případy týrání, zneužívání či zanedbávání, které jsem nasbírala v rámci mých absolvovaných praxí. Prostřednictvím tabulky budou vypsány komparace výsledků vypsaných kazuistik.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.
Vývoj výtvarného zobrazování v předškolním věku (kazuistická studie)
KEJDOVÁ, Martina
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj výtvarného projevu dětí v předškolním věku, konkrétně vývojový posun ve výtvarném zobrazování v průběhu jednoho roku. Teoretická část popisuje předškolní období, rozvoj dítěte v rámci jednotlivých vývojových oblastí, zejména v rámci výtvarného zobrazování. Praktická část obsahuje kazuistiky dvou dětí, které jsou zaměřeny především na výtvarné zobrazování a jeho vývoj, doplněné jsou obrazovou částí obsahující výtvarné práce vybrané ze spontánní tvorby a práce tvořené na dané téma.
Nadané a talentované děti na prvním stupni a práce s nimi
KOZLOVÁ, Stanislava
Diplomová práce si klade za cíl zjištění metod při práci s nadanými a talentovanými dětmi. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuje především pojmům a teoriím, které souvisejí s řešeným problémem. V praktické části se práce soustředí na metodiku vyhledávání nadaných a talentovaných jedinců pomocí dotazníkové metody. V práci jsou zdůvodněny použité otázky, jejich vyhodnocení a závěry, které z nich plynou. Byl zjištěn rozdíl ve vnímání jedinců ze strany některých rodičů a učitelů. Jako ideální prostředí pro vyhledávání těchto jedinců bylo stanoveno školní prostředí. V práci bylo použito kazuistiky, která umožňuje zhodnocení postavení nadaných a talentovaných dětí ve společnosti. V práci je také zmíněn legislativní rámec práce s nadanými a talentovanými dětmi společně s významem organizací, které se těmto jedincům věnují.
Vývoj výtvarného projevu předškolního dítěte v průběhu jednoho roku - kazuistická studie
STOJASPALOVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na sledování vývoje výtvarného projevu předškolního dítěte po dobu jednoho roku. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte všeobecně s důrazem na vývoj kresby. Praktická část obsahuje kazuistickou studii jednoho dítěte a soubor 40 obrázků vybraných v průběhu sledovaného období jeho tvorby. Přehledně je zde tak zachycen úsek jednoho roku života dítěte z pozice jeho výtvarného vnímání a rozvoje.
Arteterapie ve školní praxi
ČINČEROVÁ, Helena
Práce analyzuje možnosti využití arteterapeutických metod v praxi výuky výtvarné výchovy v nižších ročnících víceletého gymnázia. V první části stručně charakterizuje principy arteterapie a nejčastější poruchy chování, učení a sebepojetí žáků. Ve druhé části přibližuje autorčinu práci s vybranými studenty. Je zde zachycen posun ve výtvarném projevu žáků v důsledku dlouhodobého metodického působení autorky v hodinách výtvarné výchovy. V závěru shrnuje získané poznatky z praxe a upozorňuje na omezení arteterapeutického působení učitele vyplývající z podmínek školní výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 445 záznamů.   začátekpředchozí436 - 445  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.