Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mapová dokumentace historického vývoje obce Němšová
Zajacová, Terézia ; Andělová, Pavla (oponent) ; Ruda, Aleš (vedoucí práce)
Obsahom bakalárskej práce je analýza mapových podkladov mesta Nemšová. Bakalárska práca podrobne popisuje mapové podklady a ich obsah, ktorý je vhodný pre hodnotenie historického vývoja mesta. Dostupné mapové podklady znázorňujú územie mesta od obdobia vojenských mapovaní až po súčasnosť a zachytávajú rozmedzie približne 250 rokov. Popisujú sa kartografické vyjadrovacie metódy a metódy znázornenia obsahu topografickej mapy. Na základe týchto podkladov je vývoj mesta následne rekonštruovaný. Výsledkom bakalárskej práce je vyhotovenie prípadovej štúdie, ktorá hodnotí vývoj zástavby a vývoj využitia územia v meste Nemšová. Záverečná štúdia je podložená dostupnými zhotovenými mapovými podkladmi tabuľkami a grafmi.
Kartografické metody analýzy a prognózy migrace a jejich aplikace
Musilová, Barbora ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Práce se věnuje využití kartografických metod pro zobrazení a analýzu migrace. V úvodu je vymezen pojem migrace, je představena problematika jejího popisu a zkoumání. Následně jsou představeny základní kartografické metody. Stěžejní část práce rozlišuje tři přístupy k popisu a analýze migrace - jednorozměrnými ukazateli, vymezením migračních regionů a pomocí migračních proudů přímo. V každé z těchto částí jsou navrženy vhodné kartografické metody pro zobrazení migrace, včetně podrobného popisu použití, rozboru jejich výhod a nevýhod a informací, které jimi mohou být předány. V rámci práce byly vybrané navržené metody použity k zobrazení vybraných migračních ukazatelů na mapách, a výsledky aplikace byly hodnoceny. Závěr práce představuje celkové zhodnocení použitých metod. Hodnocení dílčích map je obsaženo v příloze této práce.
Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku
Ambrož, Jiří ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kupková, Lucie (oponent)
Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku Abstrakt Tato práce se zabývá kartografickým znázorněním frekvenční dostupnosti do map a její ana- lýzou na vhodných úrovních sledování za využití softwaru ArcGIS 9.3. Teoretická část se vě- nuje kategorizaci vlaků a využití GIS zejména pro sledování dopravních analýz dostupnosti. Ná- sleduje popis použitých metod, kterými jsou izolinie a kartodiagram. V hlavní části je popsána tvorba příslušných datových vrstev a metodika sběru dat. Zhodnoceny jsou dosažené výsledky a vhodnost použití jednotlivých metod. Frekvenční dostupnost je rozdělena na dva typy. Jejich odlišnosti jsou diskutovány v závěrečné části, kde je upozorněno také na několik komplikací, které se v průběhu práce objevily. Hlavním výstupem jsou dvě mapy frekvenční dostupnosti pro ČR a jedna pro Středočeský kraj. Klíčová slova: frekvenční dostupnost, kartografické metody, železniční doprava
Mapová dokumentace historického vývoje obce Němšová
Zajacová, Terézia ; Andělová, Pavla (oponent) ; Ruda, Aleš (vedoucí práce)
Obsahom bakalárskej práce je analýza mapových podkladov mesta Nemšová. Bakalárska práca podrobne popisuje mapové podklady a ich obsah, ktorý je vhodný pre hodnotenie historického vývoja mesta. Dostupné mapové podklady znázorňujú územie mesta od obdobia vojenských mapovaní až po súčasnosť a zachytávajú rozmedzie približne 250 rokov. Popisujú sa kartografické vyjadrovacie metódy a metódy znázornenia obsahu topografickej mapy. Na základe týchto podkladov je vývoj mesta následne rekonštruovaný. Výsledkom bakalárskej práce je vyhotovenie prípadovej štúdie, ktorá hodnotí vývoj zástavby a vývoj využitia územia v meste Nemšová. Záverečná štúdia je podložená dostupnými zhotovenými mapovými podkladmi tabuľkami a grafmi.
Kartografické metody analýzy a prognózy migrace a jejich aplikace
Musilová, Barbora ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Práce se věnuje využití kartografických metod pro zobrazení a analýzu migrace. V úvodu je vymezen pojem migrace, je představena problematika jejího popisu a zkoumání. Následně jsou představeny základní kartografické metody. Stěžejní část práce rozlišuje tři přístupy k popisu a analýze migrace - jednorozměrnými ukazateli, vymezením migračních regionů a pomocí migračních proudů přímo. V každé z těchto částí jsou navrženy vhodné kartografické metody pro zobrazení migrace, včetně podrobného popisu použití, rozboru jejich výhod a nevýhod a informací, které jimi mohou být předány. V rámci práce byly vybrané navržené metody použity k zobrazení vybraných migračních ukazatelů na mapách, a výsledky aplikace byly hodnoceny. Závěr práce představuje celkové zhodnocení použitých metod. Hodnocení dílčích map je obsaženo v příloze této práce.
Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku
Ambrož, Jiří ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kupková, Lucie (oponent)
Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku Abstrakt Tato práce se zabývá kartografickým znázorněním frekvenční dostupnosti do map a její ana- lýzou na vhodných úrovních sledování za využití softwaru ArcGIS 9.3. Teoretická část se vě- nuje kategorizaci vlaků a využití GIS zejména pro sledování dopravních analýz dostupnosti. Ná- sleduje popis použitých metod, kterými jsou izolinie a kartodiagram. V hlavní části je popsána tvorba příslušných datových vrstev a metodika sběru dat. Zhodnoceny jsou dosažené výsledky a vhodnost použití jednotlivých metod. Frekvenční dostupnost je rozdělena na dva typy. Jejich odlišnosti jsou diskutovány v závěrečné části, kde je upozorněno také na několik komplikací, které se v průběhu práce objevily. Hlavním výstupem jsou dvě mapy frekvenční dostupnosti pro ČR a jedna pro Středočeský kraj. Klíčová slova: frekvenční dostupnost, kartografické metody, železniční doprava

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.