Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh ložisek turbodmychadla pro nízkoviskózní oleje
Plánka, Jakub ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
První část této diplomové práce obsahuje charakteristiku kluzných ložisek, jejich funkci a způsoby mazání. Dále popisuje chování rotoru turbodmychadla a jevy doprovázející pohyb rotoru. V další části se zabývá výpočtovými a experimentálními metodami pro ověření návrhu kluzného ložiska. Praktická část je zaměřena na ověření původního návrhu kluzných ložisek a vytvoření nového návrhu ložisek společně s rotorem za použití MBS. V druhé části je vypracován a analyzován nový návrh a to včetně výkresové dokumentace.
Experimentální studium nestabilit mazacího filmu kluzného ložiska
Stifter, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá experimentálním studiem nestabilit vyvolaných mazivem, které se vyskytují u rotorů uložených v kluzných ložiskách. V práci je čtenář nejprve obeznámen s vlastními nestabilitami víření a tlučení oleje. Následně jsou popsány optické pozorovací metody a různá experimentální zařízení. Poté jsou popsány modifikace experimentálního zařízení, na kterém byla prováděna měření. Nakonec jsou prezentovány výsledky ukazující vliv vnějších podmínek na výskyt nestabilit.
Snižování tření cílenou modifikací povrchů
Mauer, Milan ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je experimentálně objasnit spojitosti mezi třením vzorku s cíleně modifikovaným povrchem a optickým pozorováním plochy kluzného kontaktu. Práce se zaměřuje na konfiguraci kluzného ložiska, čehož je u tribometru block-on-ring dosaženo nahrazením bloku kruhovou safírovou úsečí. Pro pozorování formování mazacího filmu je na použitý tribometr implementována metoda optické interferometrie a fluorescence. Tyto úpravy umožňují zkoumat vliv texturovaného povrchu na součinitel tření a tloušťku filmu maziva. Ve smíšeném režimu způsobují textury výrazné navýšení hodnot tření a snížení tloušťky filmu maziva. Negativní vliv vtisků narůstá se zvyšující se velikostí radiálního zatížení. V hydrodynamickém režimu mají textury nižší negativní vliv na výsledné hodnoty, než tomu je ve smíšeném režimu. Změny jsou zde závislé na velikosti radiálního zatížení a viskozitě použitého maziva. V daném režimu není pozorován vznik kavitace a vliv texturovaného povrchu neodpovídá teoretickým předpokladům, což se projevuje nižší tloušťkou maziva a vyšším třením.
Laboratorní metody testování kluzných ložisek spalovacích motorů
Loveček, Libor ; Lofaj, František (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Cílem této práce je nastavit obdobné tribologické podmínky na různých úrovních testování a stanovit výsledné parametry, které lze srovnávat se speciálním testovacím zařízením určeným pro testování kluzných ložisek.
Experimentální studium nestabilit mazacího filmu kluzného ložiska
Stifter, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá experimentálním studiem nestabilit vyvolaných mazivem, které se vyskytují u rotorů uložených v kluzných ložiskách. V práci je čtenář nejprve obeznámen s vlastními nestabilitami víření a tlučení oleje. Následně jsou popsány optické pozorovací metody a různá experimentální zařízení. Poté jsou popsány modifikace experimentálního zařízení, na kterém byla prováděna měření. Nakonec jsou prezentovány výsledky ukazující vliv vnějších podmínek na výskyt nestabilit.
Snižování tření cílenou modifikací povrchů
Mauer, Milan ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je experimentálně objasnit spojitosti mezi třením vzorku s cíleně modifikovaným povrchem a optickým pozorováním plochy kluzného kontaktu. Práce se zaměřuje na konfiguraci kluzného ložiska, čehož je u tribometru block-on-ring dosaženo nahrazením bloku kruhovou safírovou úsečí. Pro pozorování formování mazacího filmu je na použitý tribometr implementována metoda optické interferometrie a fluorescence. Tyto úpravy umožňují zkoumat vliv texturovaného povrchu na součinitel tření a tloušťku filmu maziva. Ve smíšeném režimu způsobují textury výrazné navýšení hodnot tření a snížení tloušťky filmu maziva. Negativní vliv vtisků narůstá se zvyšující se velikostí radiálního zatížení. V hydrodynamickém režimu mají textury nižší negativní vliv na výsledné hodnoty, než tomu je ve smíšeném režimu. Změny jsou zde závislé na velikosti radiálního zatížení a viskozitě použitého maziva. V daném režimu není pozorován vznik kavitace a vliv texturovaného povrchu neodpovídá teoretickým předpokladům, což se projevuje nižší tloušťkou maziva a vyšším třením.
Laboratorní metody testování kluzných ložisek spalovacích motorů
Loveček, Libor ; Lofaj, František (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Cílem této práce je nastavit obdobné tribologické podmínky na různých úrovních testování a stanovit výsledné parametry, které lze srovnávat se speciálním testovacím zařízením určeným pro testování kluzných ložisek.
Návrh ložisek turbodmychadla pro nízkoviskózní oleje
Plánka, Jakub ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
První část této diplomové práce obsahuje charakteristiku kluzných ložisek, jejich funkci a způsoby mazání. Dále popisuje chování rotoru turbodmychadla a jevy doprovázející pohyb rotoru. V další části se zabývá výpočtovými a experimentálními metodami pro ověření návrhu kluzného ložiska. Praktická část je zaměřena na ověření původního návrhu kluzných ložisek a vytvoření nového návrhu ložisek společně s rotorem za použití MBS. V druhé části je vypracován a analyzován nový návrh a to včetně výkresové dokumentace.
Konstrukce zařízení pro testování kluzných ložisek spalovacích motorů
Bedeč, Csaba ; Repka, Martin (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem testovacího zařízení kluzných ložisek spalovacích motorů pro dynamické a statické zatěžování. V první části se zabývá analýzou geometrie, materiálů a možnými selháními těchto ložisek a analýzou několika existujících zařízení. V další části je navrhnuto několik variant důležitých prvků stroje a z vybraných je sestaven finální konstrukční návrh. V poslední části pojednává možné selhání stroje a jejími nápravami. Součástí je kompletní výkresová dokumentace připravená pro výrobu a konstrukční zpráva.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.