|
Návrhové prvky turbo-okružních křižovatek
Smělý, Martin ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce popisuje novou metodu pro konstrukci turbo-okružních křižovatek aplikovatelnou v České republice. Inovativní je zejména přístup ke konstrukci jízdních pruhů a to zejména ve vztahu ke směrodatným vozidlům a rozšíření jízdních pruhů v závislosti na jejich rozměrech. Inovativní je i přistup k dopravnímu značení, kdy řeší sice detaily stávajících dopravních značek, ale tyto detaily jsou důležité pro chápání řidičů při průjezdu turbo-okružní křižovatkou. Disertační práce tedy vyplňuje legislativní, ale i technickou mezeru v konstrukci turbo-okružních křižovatek a věřím, že bude přínosem zejména pro projektanty těchto křižovatek.
|
|
Studie MÚK I/20 Nová Hospoda
Gregor, Jan ; Janda, Michal (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší křižovatku silnic I/20 a II/122. Současná křižovatka je průsečná úrovňová a nachází se v Jihočeském kraji. Nově jsou navrženy tři varianty mimoúrovňového křížení s dalšími možnými modifikacemi. Podrobněji byla zpracována jedna varianta. Důvodem nového návrhu je současné zvýšené riziko nehody a snížená kapacita současného stavu. Dalším důvodem je silné levé odbočování na komunikaci I/20 ve směru České Budějovice – Netolice.
|
|
Návrhové prvky turbo-okružních křižovatek
Smělý, Martin ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce popisuje novou metodu pro konstrukci turbo-okružních křižovatek aplikovatelnou v České republice. Inovativní je zejména přístup ke konstrukci jízdních pruhů a to zejména ve vztahu ke směrodatným vozidlům a rozšíření jízdních pruhů v závislosti na jejich rozměrech. Inovativní je i přistup k dopravnímu značení, kdy řeší sice detaily stávajících dopravních značek, ale tyto detaily jsou důležité pro chápání řidičů při průjezdu turbo-okružní křižovatkou. Disertační práce tedy vyplňuje legislativní, ale i technickou mezeru v konstrukci turbo-okružních křižovatek a věřím, že bude přínosem zejména pro projektanty těchto křižovatek.
|