Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Subjektivní vymezování životních cílů u žáků s poruchami chování
Chaloupka, Jan ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Subjektivní vymezování životních cílů u žáků s poruchami chování Autor: Jan Chaloupka Pedagogická fakulta Karlovy univerzity - Katedra speciální pedagogiky Vedoucí práce: Mgr. Jana Mottlová Na základě obecněpedagogické, speciálněpedagogické a psychologické literatury i vlastních zkušeností z působení na speciální škole pro žáky s poruchami chování autor vyslovuje hypotézu, podle níž pro značný počet žáků je dlouhodobé cílesměrné úsilí o vlastní socializaci a edukaci nepřítomné, zkreslené či neefektivní. Cílem práce je potvrdit či vyvrátit míru platnosti hypotézy a v teoretické rovině formulovat i podněty pro praxi. Tímto směrem byl zaměřen výzkum u 120 respondentů a kontrastního kontrolního souboru 30 gymnasistů. Byl proveden formou dotazníku a doplněn rozhovory, k nimž se z rozsahových důvodů pouze odkazuje. Ukázal, že v heterogenním souboru respondentů si dvoutřetinová většina životní cíle buď nedovede vymezit nebo si je vymezuje neadekvátně a nereálně. Autor však důvod nenalezl v tom, že by jejich situování v rodině i ve škole bylo výrazně horší, ani že by méně recipovaly stimuly ze společenského makrosystému. Výsledky byly méně příznivé než v kontrolním souboru, ale nikoliv fatálně. Korelační zjištění však ukázala, že u respondentů v převažující části chybí schopnost stimulace sjednotit v...
Subjektivní vymezování životních cílů u žáků s poruchami chování
Chaloupka, Jan ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Subjektivní vymezování životních cílů u žáků s poruchami chování Autor: Jan Chaloupka Pedagogická fakulta Karlovy univerzity - Katedra speciální pedagogiky Vedoucí práce: Mgr. Jana Mottlová Na základě obecněpedagogické, speciálněpedagogické a psychologické literatury i vlastních zkušeností z působení na speciální škole pro žáky s poruchami chování autor vyslovuje hypotézu, podle níž pro značný počet žáků je dlouhodobé cílesměrné úsilí o vlastní socializaci a edukaci nepřítomné, zkreslené či neefektivní. Cílem práce je potvrdit či vyvrátit míru platnosti hypotézy a v teoretické rovině formulovat i podněty pro praxi. Tímto směrem byl zaměřen výzkum u 120 respondentů a kontrastního kontrolního souboru 30 gymnasistů. Byl proveden formou dotazníku a doplněn rozhovory, k nimž se z rozsahových důvodů pouze odkazuje. Ukázal, že v heterogenním souboru respondentů si dvoutřetinová většina životní cíle buď nedovede vymezit nebo si je vymezuje neadekvátně a nereálně. Autor však důvod nenalezl v tom, že by jejich situování v rodině i ve škole bylo výrazně horší, ani že by méně recipovaly stimuly ze společenského makrosystému. Výsledky byly méně příznivé než v kontrolním souboru, ale nikoliv fatálně. Korelační zjištění však ukázala, že u respondentů v převažující části chybí schopnost stimulace sjednotit v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.