Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ruská soft power vůči Rakousku na příkladu kulturně-vzdělávací politiky v letech 2014 až 2019
Jiříček, Dalibor ; Svoboda, Karel (vedoucí práce) ; Šír, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá proměnou ruské soft power na příkladu kulturně-vzdělávací politiky vůči Rakousku v letech 2014 až 2019. První kapitola zdůvodňuje výběr tématu práce a opírá se přitom o společnou historii Ruska a Rakouska, o hospodářskou, politickou a bezpečnostní rovinu vztahů. Zmíněna je i oblast turismu a kultury vzpomínání. Druhá kapitola se věnuje popisu teoretické diskuze konceptu soft power pohledem různých autorů. Počínaje obecným pojetím je prostor dále věnován specificky zaměřeným definicím ve vztahu ke vzdělávání s přesahem do oblasti kultury. Stěžejní třetí kapitola podrobně analyzuje zkoumanou politiku na příkladu tří klíčových instrumentů. Největší pozornost je věnována "Ruskému centru" při univerzitě v Salzburku a dále i "Ruskému centru" při univerzitě v Innsbrucku a "Ruskému domu ve Vídni". Rozebírán je vývoj jejich programů, projektů a dalších aktivit. Zároveň je sledováno naplnění cílů a partnerství s dalšími institucemi a organizacemi v Rakousku, Německu a Rusku. Na činnost těchto tří institucí je průběžně nahlíženo také optikou teorie. V rámci jejich cílů a programové činnosti jsou tak definovány i konkrétní prvky zkoumané politiky. V neposlední řadě je ověřována ještě celková úspěšnost. Na konci třetí kapitoly je popsána reakce rakouské strany na ruskou soft power v...
Kurz Feuersteinova instrumentálního obohacování I očima jeho účastníků
Havlíková, Vladana ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Májová, Ludmila (oponent)
Tato práce se zabývá podobou výcviku lektorů v metodě instrumentálního obohacování na kurzu FIE I (Feuersteinovo instrumentální obohacování I). Dalším ohniskem zájmu je profesní struktura frekventantů kurzu a její proměny, ke kterým dochází s příchodem dalšího trenéra lektorů v ČR. Dalším cílem, kterým se tato práce zabývá, je zjišťování motivace účastníků kurzu pracovat s touto metodou a zmapování případných obtíží při zavádění metody do praxe tak, jak je účastníci kurzu sami předpokládají. Úkolem praktické části je vedle sledování proměn motivace také záznam hodnocení kurzu jeho účastníky a snaha o zachycení předpokládané proměny myšlení účastníků kurzu v jeho průběhu. K bližšímu pochopení postojů frekventantů k tématům, která hodnotili (ať už se jedná o nástroje - instrumenty, náročné úseky výkladu nebo odbornou terminologii z oblasti zprostředkovaného učení), obsahuje tato práce i stručný teoretický výklad týkající se Feuersteinovy vzdělávací teorie. KLÍČOVÁ SLOVA: Feuersteinovo instrumentální obohacování I - FIE I, zprostředkované učení, instrumenty, motivace, implementace metody do praxe, profesní struktura frekventantů

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.