Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současná výuka počátečního psaní se zaměřením na analýzu písanek pro 1. - 3. ročník ZŠ
AUJEZDECKÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá analýzou písanek pro žáky 1. - 3. ročníku základních škol, jejich využitím ve výuce a rozvojem písařských dovedností během počátečního vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou, přičemž výzkumná část je doplněna řadou tabulek a grafů. Teoretická část je zaměřena na současný přístup k výuce psacího písma s ohledem na vázaný a nevázaný typ písma, jeho historii, znaky, názory a komentáře odborníků a veřejnosti. Výzkumná část analyzuje vybrané písanky nakladatelství Nová škola, s. r. o., Fraus, SPN, Alter a Taktik. Součástí výzkumu je také dotazníkové šetření zaměřené na zjištění podílu používaných písanek od různých nakladatelství.
Vázané a nevázané písmo na I. stupni ZŠ a pedagogických fakultách VŠ: Názor učitelů na obě písma z pohledu zkušeného praktika
Romanová, Anna ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Abstrakt/Anotace ROMANOVÁ, Anna. Vázané a nevázané písmo na I. stupni ZŠ a pedagogických fakultách VŠ. Praha, 2023. Diplomová práce. Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Práce se zabývá vázaným a nevázaným písmem a jejich procentuálním zastoupením na I. stupni základních škol. Taktéž se zaměřuje na názory učitelů z praxe a jejich zkušenosti během vlastního studia na pedagogických fakultách vysokých škol. V teoretické části vymezuji základní pojmy, zkoumám, jaké jsou cíle přípravy na výuku psaní a samotné výuky psaní, co jí předchází a co by si mělo dítě přinést z docházky do mateřské školy, představuji některé metody výuky psaní v historii i současnosti, vznik a vývoj písma, vznik písma vázaného a nevázaného, vývoj alternativy Comenia Script a několika dalších, znaky písma a jeho hodnocení. Jedna z kapitol se také věnuje psaní leváků. V praktické části pomocí dotazníku zjišťuji názor učitelů 1. stupně základních škol, jejich zkušenosti z praxe, taktéž zjišťuji, jakou metodikou čtení a psaní absolvovali během studií na pedagogických fakultách, ke kterému písmu vedou žáky a zda je učí dovednosti číst a psát vázané písmo v případě, že píší písmem nevázaným. Skrze odpovědi těchto respondentů zjišťuji přibližné procentuální zastoupení vázaného písma...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.