Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alkoholismus v rodině
PODGORSKÁ, Kateřina
Smyslem práce je nahlédnutí do života dospělých dětí alkoholiků. Cílem práce je porovnat vztahy mezi výchovným prostředím, genetickou predispozicí dětí alkoholiků a jejich vlastní volbou a postojem k alkoholu. Zjistit, zda děti alkoholiků žijí jiný život, než jim byl předán v dětství. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zaměřuji na informace ohledně alkoholu, závislosti a rodiny. Tyto informace jsou podkladem pro část praktickou. Praktická část je věnována výzkumu ohledně dospělých dětí alkoholiků. Metodou polostrukturovaných rozhovorů se snažím dosáhnout hlavního cíle práce. V závěru posoudím, zda jsem cíl bakalářské práce splnila.
Rozvoj sociálních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra
Muchová, Marta ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Navazování sociálních vztahů nás provází po celý náš život a jsou pro nás zdrojem uspokojení. Zatímco však tyto sociální kontakty přináší pro zdravé děti radost, dětem s diagnózou poruchy autistického spektra jsou často oblastí velmi neznámou, plnou nejistot a obav. Sociální oblast je komplex několika oblastí, které spolu navzájem souvisí, a pokud tyto oblasti nebo některé z nich dítě nezvládá a nechápe je, nedokáže dobře fungovat v interakcích s ostatními lidmi. Mezi oblasti, které napomáhají dítěti získat vhodné sociální kompetence, patří komplex kognitivních, percepčních, motorických i emočních schopností. Proto je vhodné se během nácviku sociálních dovedností zaměřit na všechny tyto oblasti, abychom dosáhli co nejlepších výsledků. Tato diplomová práce se zabývá rozvojem sociálních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Cílem práce je popsat metody a možnosti při intervenci žáků s poruchou autistického spektra v oblasti rozvoje sociálních dovedností, imitace i jemné motoriky a zhodnotit vývoj v jednotlivých oblastech. Diplomová práce je rozepsána do čtyřech kapitol. První kapitola pojednává o historii a vývoji terminologie poruch autistického spektra. Druhá kapitola se zaměřuje na sociální vývoj, imitaci, jemnou motoriku a hru u dětí s poruchou autistického spektra. Třetí...
Adopce na dálku zambijských dětí
ŠAREŠOVÁ, Veronika
Má diplomová práce na téma Adopce na dálku zambijských dětí má výzkumný charakter. Tato práce je rozdělena do dvou částí, skládajících se z části teoretické a části praktické. Teoretická část je rozložena do devíti kapitol. První kapitola popisuje historii a současný stav Zambie. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj osobnosti, zejména v souvislosti se vzděláním. Třetí kapitola popisuje aktivity organizace UNICEF, její zaměření a cíle. Čtvrtá kapitola se zabývá OSN a mezinárodními dokumenty obsahujícími lidská práva. Pátá kapitola řeší oblast na vzdělání a jeho význam v životě jedince. Šestá kapitola přibližuje zambijský školský systém a jeho strukturu. Sedmá kapitola se zaměřuje na projekt Adopce na dálkuŇ. Osmá kapitola se soustředí na organizace, jež realizují projekt Adopce na dálku v Zambii. Devátá kapitola je rozšířena o další organizace, které tento projekt realizují.Praktická část má výzkumný charakter. Cílem diplomové práce bylo zmapovat projekt Adopce na dálku, postoj české veřejnosti k tomuto projektu. Na základě tohoto cíle byly stanoveny tři hypotézy. V první hypotéze předpokládám, že česká veřejnost vnímá projekt Adopce na dálku jako prospěšný,ale nevěří v účelné využití finančních prostředků. V druhé hypotéze předpokládám, že při výběru dětí do tohoto projektu neexistuje žádná diskriminace z hlediska kmenové příslušnosti, rasy a náboženství. Třetí hypotéza předpokládá, že zambijské děti mají zájem o vzdělání a proto vnímají tento projekt jako prospěšný pro jejich budoucí život. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotéz jsem použila metod dotazníku a rozhovoru. Dotazník byl určen pro zambijské děti a veřejnost České Republiky. Rozhovor byl prováděn se zaměstnanci jednotlivých organizací realizujících projekt Adopce na dálku. Celkem bylo rozdáno 170 dotazníků. Návratnost byla 100%.Hypotézy jsou analyzovány na konci praktické části. V závěru jsou shrnuty poznatky z teoretické a praktické části. Poslední části jsou zahrnuty přílohy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.