|
Alkoholismus v rodině
PODGORSKÁ, Kateřina
Smyslem práce je nahlédnutí do života dospělých dětí alkoholiků. Cílem práce je porovnat vztahy mezi výchovným prostředím, genetickou predispozicí dětí alkoholiků a jejich vlastní volbou a postojem k alkoholu. Zjistit, zda děti alkoholiků žijí jiný život, než jim byl předán v dětství. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zaměřuji na informace ohledně alkoholu, závislosti a rodiny. Tyto informace jsou podkladem pro část praktickou. Praktická část je věnována výzkumu ohledně dospělých dětí alkoholiků. Metodou polostrukturovaných rozhovorů se snažím dosáhnout hlavního cíle práce. V závěru posoudím, zda jsem cíl bakalářské práce splnila.
|
|
Rozvoj sociálních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra
Muchová, Marta ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Navazování sociálních vztahů nás provází po celý náš život a jsou pro nás zdrojem uspokojení. Zatímco však tyto sociální kontakty přináší pro zdravé děti radost, dětem s diagnózou poruchy autistického spektra jsou často oblastí velmi neznámou, plnou nejistot a obav. Sociální oblast je komplex několika oblastí, které spolu navzájem souvisí, a pokud tyto oblasti nebo některé z nich dítě nezvládá a nechápe je, nedokáže dobře fungovat v interakcích s ostatními lidmi. Mezi oblasti, které napomáhají dítěti získat vhodné sociální kompetence, patří komplex kognitivních, percepčních, motorických i emočních schopností. Proto je vhodné se během nácviku sociálních dovedností zaměřit na všechny tyto oblasti, abychom dosáhli co nejlepších výsledků. Tato diplomová práce se zabývá rozvojem sociálních dovedností u žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Cílem práce je popsat metody a možnosti při intervenci žáků s poruchou autistického spektra v oblasti rozvoje sociálních dovedností, imitace i jemné motoriky a zhodnotit vývoj v jednotlivých oblastech. Diplomová práce je rozepsána do čtyřech kapitol. První kapitola pojednává o historii a vývoji terminologie poruch autistického spektra. Druhá kapitola se zaměřuje na sociální vývoj, imitaci, jemnou motoriku a hru u dětí s poruchou autistického spektra. Třetí...
|
|
Adopce na dálku zambijských dětí
ŠAREŠOVÁ, Veronika
Má diplomová práce na téma Adopce na dálku zambijských dětí má výzkumný charakter. Tato práce je rozdělena do dvou částí, skládajících se z části teoretické a části praktické. Teoretická část je rozložena do devíti kapitol. První kapitola popisuje historii a současný stav Zambie. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj osobnosti, zejména v souvislosti se vzděláním. Třetí kapitola popisuje aktivity organizace UNICEF, její zaměření a cíle. Čtvrtá kapitola se zabývá OSN a mezinárodními dokumenty obsahujícími lidská práva. Pátá kapitola řeší oblast na vzdělání a jeho význam v životě jedince. Šestá kapitola přibližuje zambijský školský systém a jeho strukturu. Sedmá kapitola se zaměřuje na projekt Adopce na dálkuŇ. Osmá kapitola se soustředí na organizace, jež realizují projekt Adopce na dálku v Zambii. Devátá kapitola je rozšířena o další organizace, které tento projekt realizují.Praktická část má výzkumný charakter. Cílem diplomové práce bylo zmapovat projekt Adopce na dálku, postoj české veřejnosti k tomuto projektu. Na základě tohoto cíle byly stanoveny tři hypotézy. V první hypotéze předpokládám, že česká veřejnost vnímá projekt Adopce na dálku jako prospěšný,ale nevěří v účelné využití finančních prostředků. V druhé hypotéze předpokládám, že při výběru dětí do tohoto projektu neexistuje žádná diskriminace z hlediska kmenové příslušnosti, rasy a náboženství. Třetí hypotéza předpokládá, že zambijské děti mají zájem o vzdělání a proto vnímají tento projekt jako prospěšný pro jejich budoucí život. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotéz jsem použila metod dotazníku a rozhovoru. Dotazník byl určen pro zambijské děti a veřejnost České Republiky. Rozhovor byl prováděn se zaměstnanci jednotlivých organizací realizujících projekt Adopce na dálku. Celkem bylo rozdáno 170 dotazníků. Návratnost byla 100%.Hypotézy jsou analyzovány na konci praktické části. V závěru jsou shrnuty poznatky z teoretické a praktické části. Poslední části jsou zahrnuty přílohy.
|