Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Absence
Machač, Petr ; Marenčík, Michal (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Video Absence odráží volně poznatky shrnuté v teoretické práci s názvem Nuda, v níž byla výchozí situace popsána jako absence smyslu, vůle, zájmu a citu. Video je pokusem o poetickou reflexi této situace, kterou vyjadřuje bezcílné hledání bez nalezení. Spíše než snahou o výtvarnou originalitu, je dílo dokumentací marnosti. Navzdory neutěšenosti a banalitě pustiny však překypuje, každé v něm vzniklé gesto, významy na něž lze navázat. Kdokoli může zkoušet pokračovat, kdokoli může opakovat. Výchozím instrumentem jsou zde prázdné ruce a surovinou země lesních cest, luk a polí v okolí bydliště. Tam, kam není radno chodit, protože se tam nic neděje.
Postavení lásky ve spiritualitě Františka Saleského
Svobodová, Jana ; Brož, Prokop (vedoucí práce) ; Houkal, Jan (oponent)
Středem spirituality Františka Saleského je láska. Ve své práci se zabývám nejprve formačními vlivy, které jej utvářely. Z toho vycházím v pojednání o Františkově teologickém optimismu, jeho kořenech i dopadu na pojetí Boha. Ten je pro něj podstatně Bohem v Trojici, jež sdílí lásku nejvyšší formou skrze vtělení Ježíše Krista i s člověkem. S tímto přesvědčením souvisí i Františkovo pojetí lásky, která má u lidské osoby sídlo v srdci. Na samém vrcholu srdce je vůle, která je povolána, aby se rozhodovala na základě lásky, která ji motivuje. Při cestě růstu lásky je nejvyšším cílem svatá lhostejnost (indiference), která umožní Bohu působit na lidské srdce podle svých záměrů. S láskou k Bohu podstatně souvisí pro našeho autora i láska k člověku, který je Božím obrazem. Při svém vedení duší k lásce doporučuje František především vlídnost a jako hlavní prostředky modlitbu a svátosti. Srdce, které se stalo zcela prostupným pro lásku, je milováno a miluje, můžeme nejlépe kontemplovat na Panně Marii.
Zavinění v trestním právu
Dao, Bich Lien ; Pelc, Vladimír (vedoucí práce) ; Tejnská, Katarína (oponent)
Zavinění v trestním právu Abstrakt Zavinění je základní institut trestního práva, neboť je obligatorním znakem subjektivní stránky trestného činu. Zavinění je nezbytné pro naplnění kterékoli skutkové podstaty trestného činu, jelikož platí základní zásada odpovědnosti za zavinění, ze kterého vyplývá, že není trestného činu bez zavinění. Tato diplomová práce komplexně pojednává o zavinění v trestním právu a je rozdělena do šesti kapitol včetně úvodu a závěru. Po úvodu následuje kapitola o obecném úvodu, zejména zasazení zavinění do skutkových podstat trestného činu. V této části jsou vysvětleny rozdíly mezi vinou a zaviněním, dále podrobně pojednává o obsahu zavinění, tedy rozsah skutečností zahrnutých zaviněním, a též se zabývá intenzitou a stupni jednotlivých forem zavinění neboli mírou zavinění. Vedle výše uvedeného je součástí této kapitoly též část věnující se otázce dokazování zavinění v trestním právu. V další kapitole je shrnut historický vývoj zavinění. Počínaje úpravou v říšském zákoně o zločinech, přečinech a přestupcích z roku 1852, dále trestní zákoník z roku 1950, přes trestní zákon z roku 1961 až po trestní zákoník z roku 2009, který je v účinnosti v současné době. V kapitole s názvem "Zavinění v platném právu" je nejdříve vysvětlena zásada odpovědnosti za zavinění, což patří mezi základní...
Postavení lásky ve spiritualitě Františka Saleského
Svobodová, Jana ; Brož, Prokop (vedoucí práce) ; Houkal, Jan (oponent)
Středem spirituality Františka Saleského je láska. Ve své práci se zabývám nejprve formačními vlivy, které jej utvářely. Z toho vycházím v pojednání o Františkově teologickém optimismu, jeho kořenech i dopadu na pojetí Boha. Ten je pro něj podstatně Bohem v Trojici, jež sdílí lásku nejvyšší formou skrze vtělení Ježíše Krista i s člověkem. S tímto přesvědčením souvisí i Františkovo pojetí lásky, která má u lidské osoby sídlo v srdci. Na samém vrcholu srdce je vůle, která je povolána, aby se rozhodovala na základě lásky, která ji motivuje. Při cestě růstu lásky je nejvyšším cílem svatá lhostejnost (indiference), která umožní Bohu působit na lidské srdce podle svých záměrů. S láskou k Bohu podstatně souvisí pro našeho autora i láska k člověku, který je Božím obrazem. Při svém vedení duší k lásce doporučuje František především vlídnost a jako hlavní prostředky modlitbu a svátosti. Srdce, které se stalo zcela prostupným pro lásku, je milováno a miluje, můžeme nejlépe kontemplovat na Panně Marii.
Absence
Machač, Petr ; Marenčík, Michal (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Video Absence odráží volně poznatky shrnuté v teoretické práci s názvem Nuda, v níž byla výchozí situace popsána jako absence smyslu, vůle, zájmu a citu. Video je pokusem o poetickou reflexi této situace, kterou vyjadřuje bezcílné hledání bez nalezení. Spíše než snahou o výtvarnou originalitu, je dílo dokumentací marnosti. Navzdory neutěšenosti a banalitě pustiny však překypuje, každé v něm vzniklé gesto, významy na něž lze navázat. Kdokoli může zkoušet pokračovat, kdokoli může opakovat. Výchozím instrumentem jsou zde prázdné ruce a surovinou země lesních cest, luk a polí v okolí bydliště. Tam, kam není radno chodit, protože se tam nic neděje.
ZPŮSOBY OPTIMISTICKÉHO A VSTŘÍCNÉHO PŘÍSTUPU POMÁHAJÍCÍHO PRACOVNÍKA KE KLIENTOVI A JEHO MOŽNÉ ZDROJE
FLÍDROVÁ, Jana
Písemná práce pojednává o způsobech práce s lidmi nacházejícími se v nepříznivých sociálních situacích. Z uváděných kasuistických případů a praxe odvozuje, jak je důležitý vstřícný a láskyplný vztah ke klientovi. Popisuje konkrétní způsoby práce s lidmi, které se jeví nejoptimálnějšími z praktického i teoretického hlediska. Podrobněji se věnuje rozhovoru s klientem. Snaží se najít vnitřní zdroj pozitivního nastavení pomáhajícího pracovníka k lidem. Nachází ho ne tak v naučených instrumentálních postupech a pravidlech, ale v křesťanském pohledu na člověka. Člověk - obraz Boží je můj bližní a mám za něho odpovědnost. Zdroj láskyplného optimistického přístupu k lidem vychází z křesťanské kultury, solidarity, úcty k člověku, jež jsou obsaženy v Evangeliích. Křesťanský pohled na člověka tvoří potřebnou nadstavbu sociální práce ve středoevropském prostoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.