Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociologické aspekty impulzivního nakupování
Pfeiferová, Jitka ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozhodováním, především pak otázkou, zda je spíše racionální či iracionální a co z toho vyplývá. Pro zúžení tématu je zaměřena na rozhodování při nákupu, které je zkoumáno v rámci kvalitativního výzkumu exploračního typu. Ten si klade za cíl zjistit, jaký podíl nákupů je proveden racionálně a jaký iracionálně, jak celý proces rozhodování probíhá a jaké faktory jej ovlivňují. Výchozím bodem jsou data ze zveřejněného výzkumu, který tvrdí, že je 70% nákupů impulzivních (neplánovaných), tedy jsou lidské rozhodování a lidé sami iracionální. Vlastní výzkum však ukazuje, že impulzivita a iracionalita nákupu spolu zřejmě nesouvisí. Proto se práce blíže věnuje problematice rozlišení nákupu racionálního a iracionálního, jehož výsledkem je, že iracionálně respondenti nakupovali zhruba v pětině případů, zatímco impulzivní povahy bylo asi 65% nákupů. Rozhodování při nakupování se tedy u zúčastněných respondentů ukázalo být spíše racionálním, což vede k úvahám, jak by to mohlo být s rozhodováním všeobecně. V neposlední řadě je zkoumána otázka emocí, jakožto neuvědomovaných podnětů rozhodování, kdy z vlastního výzkumu vyplývá, že existují a to napříč kategoriemi plánovaný - neplánovaný a racionální - iracionální nákup.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.