Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Changing Object Appearance by Adding Fur
Pražák, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to demonstrate the feasibility of rendering fur directly into existing images without the need to either painstakingly paint over all pixels, or to supply 3D geometry and lighting. The fur is added to objects depicted on images by first recovering depth and lighting information, and then re-rendering the resulting 2.5D geometry with fur. The novelty of this approach lies in the fact that complex high-level image edits, such as the addition of fur, can successfully yield perceptually plausible results, even constrained by imperfect depth and lighting information. A relatively large set of techniques involved in this work includes HDR imaging, shape-from-shading techniques, research on shape and lighting perception in images and photorealistic rendering techniques. The main purpose of this thesis is to prove the concept of the described approach. The main implementation language was C++ with usage of wxWidgets, OpenGL and libTIFF libraries, rendering was realised in 3Delight, a Renderman-compatible renderer, with the help of a set of custom shaders written in Renderman shading language.
Using neural networks to generate realistic skies
Hojdar, Štěpán ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šikudová, Elena (oponent)
Obor počítačové grafiky široce využívá 360ř fotografií okolního prostředí s vysokým dynamickým rozsahem pro získání realistického osvětlení scény z obrazu. Tento způsob osvětlení scény je rozšířen jak v realistických simulacích, tak v počítačových hrách. Ačkoli tyto mapy prostředí mají mnoho uplatnění, jejich pořizování je náročné, protože výsledná fotografie musí mít vysoké rozlišení i vysoký dynamický rozsah. Protože pořizování těchto fotografií je náročné, jsou drahé a nabídka je velmi omezená. Hluboké neuronové sítě jsou málo prozkoumanou výzkumnou oblastí, která zažívá prudký vývoj. Tyto sítě umí odhadovat chování komplikovaných modelů, jejichž stav se dá ale jednoduše pozorovat - jako například fotografie reálného světa. Neuronové sítě byly v minulosti úspěšně použity k vygenerování nových realisticky vypadajících fotografií (například lidských portrétů). Cílem této diplomové práce je prozkoumat možnost generování realistických obrazů oblohy použitím neuronových sítí. Protože neexistuje žádný veřejně do- stupný dataset obsahující velké množství fotografií oblohy s vysokým dynamic- kým rozsahem, vyvinuli jsme škálovatelný proces zachycení těchto fotografií s levným i drahým vybavením. Implementovali jsme sérii procesů pro upravení za- chycených dat. Ta provede všechny potřebné konverze a připraví data...
Changing Object Appearance by Adding Fur
Pražák, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to demonstrate the feasibility of rendering fur directly into existing images without the need to either painstakingly paint over all pixels, or to supply 3D geometry and lighting. The fur is added to objects depicted on images by first recovering depth and lighting information, and then re-rendering the resulting 2.5D geometry with fur. The novelty of this approach lies in the fact that complex high-level image edits, such as the addition of fur, can successfully yield perceptually plausible results, even constrained by imperfect depth and lighting information. A relatively large set of techniques involved in this work includes HDR imaging, shape-from-shading techniques, research on shape and lighting perception in images and photorealistic rendering techniques. The main purpose of this thesis is to prove the concept of the described approach. The main implementation language was C++ with usage of wxWidgets, OpenGL and libTIFF libraries, rendering was realised in 3Delight, a Renderman-compatible renderer, with the help of a set of custom shaders written in Renderman shading language.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.