Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přestavba zážehového motoru na spalování vodíku
Prchal, David ; Böhm, Michael (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá spalováním vodíku v pístových spalovacích motorech, což je téma, které s plánovaným přechodem na nízkoemisní mobilitu nabývá na důležitosti. V rámci práce jsou popsány základní fyzikální vlastnosti vodíku, jež jsou porovnány s konvenčními uhlovodíkovými palivy. Jsou popsány odlišnosti z hlediska tvorby směsi, vývinu tepla, přestupu tepla, dosahovaných výkonů, emisí a dalších provozních parametrů. Na základě zjištěných informací je proveden teoretický návrh přestavby zážehového motoru 1,5 TSI evo2 na spalování vodíku, přičemž je kladen důraz na dosažení dostatečného výkonu, vhodného průběhu točivého momentu, nízkých emisí a co nejmenších nákladů na přestavbu. Jsou analyzována data z jiných vodíkových zážehových motorů, na jejichž základě jsou sestaveny různé modely hoření pro vodík. Je vytvořen zjednodušený 1D model výchozího motoru, který je upravován pro použití na vodík. Pro oblast vysokého zatížení je navržen nový profil sací vačky, je doporučena přibližná velikost potřebného turbodmychadla, stanoveny nároky na chlazení stlačeného vzduchu a proveden návrh drobných konstrukčních úprav hlavy válců. Výsledný návrh vyhovuje stanoveným cílům a ukazuje, že s nízkými náklady na přestavbu lze používat moderní zážehové spalovacích motory v kombinaci s vodíkem jakožto nízkoemisním palivem.
Posouzení dopadů využívání zemního plynu obohaceného vodíkem
Galík, Tomáš ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem vodíku v rámci Evropské a tuzemské energetiky. Jeho využití v plynárenství, teplárenství i elektroenergetice může hrát zásadní roli na cestě k dosažení ambiciózních cílů Evropské Unie zaměřených na snížení produkovaných emisí. V práci jsou popsány specifikace technologií výroby, přepravy i spotřeby vodíku a jejich dopad na dnešní energetické systémy a bezpečnost. Práce klade důraz na technický, ekonomický, ale i politický kontext. Praktická část se zabývá vlivem příměsí vodíku ve směsi zemního plynu na změnu fyzikálně-chemických vlastností plynu. Práce analyzuje koncentrace 0, 5, 10, 15, 20 a 25 molárních procent vodíku v reálném složení zemního plynu měřeném na předávacím uzlu přepravní soustavy. Pro tyto směsi byly poté zpracovány výpočty změny charakteristik zadaného modelového výměníku. Výsledky ukázaly, že s vyššími koncentracemi vodíku roste výkon daného výměníku, nicméně výkon hořáku se z důvodu nižší výhřevnosti snížil. V poslední části byla provedena ekonomická analýza nákladů na nákup paliva a emisních povolenek za využití výše zmíněných koncentrací vodíku ve směsi. Pro výpočet bylo využito konkrétních hodnot paroplynové elektrárny Počerady z roku 2019. Výsledky ukázaly, že v žádném ze tří uvažovaných scénářů růstu ceny emisních povolenek se nejeví nahrazování zemního plynu vodíkem jako ekonomicky výhodné.
Zemní plyn jako palivo pro spalovací motory
Hromádka, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem práce je stručný souhrn a charakteristika alternativních paliv spalovacích motorů. Hlavním cílem je podrobné rozebrání aplikace zemního plynu z hlediska provozního, ekonomického a ekologického.
Posouzení dopadů využívání zemního plynu obohaceného vodíkem
Galík, Tomáš ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem vodíku v rámci Evropské a tuzemské energetiky. Jeho využití v plynárenství, teplárenství i elektroenergetice může hrát zásadní roli na cestě k dosažení ambiciózních cílů Evropské Unie zaměřených na snížení produkovaných emisí. V práci jsou popsány specifikace technologií výroby, přepravy i spotřeby vodíku a jejich dopad na dnešní energetické systémy a bezpečnost. Práce klade důraz na technický, ekonomický, ale i politický kontext. Praktická část se zabývá vlivem příměsí vodíku ve směsi zemního plynu na změnu fyzikálně-chemických vlastností plynu. Práce analyzuje koncentrace 0, 5, 10, 15, 20 a 25 molárních procent vodíku v reálném složení zemního plynu měřeném na předávacím uzlu přepravní soustavy. Pro tyto směsi byly poté zpracovány výpočty změny charakteristik zadaného modelového výměníku. Výsledky ukázaly, že s vyššími koncentracemi vodíku roste výkon daného výměníku, nicméně výkon hořáku se z důvodu nižší výhřevnosti snížil. V poslední části byla provedena ekonomická analýza nákladů na nákup paliva a emisních povolenek za využití výše zmíněných koncentrací vodíku ve směsi. Pro výpočet bylo využito konkrétních hodnot paroplynové elektrárny Počerady z roku 2019. Výsledky ukázaly, že v žádném ze tří uvažovaných scénářů růstu ceny emisních povolenek se nejeví nahrazování zemního plynu vodíkem jako ekonomicky výhodné.
Zemní plyn jako palivo pro spalovací motory
Hromádka, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem práce je stručný souhrn a charakteristika alternativních paliv spalovacích motorů. Hlavním cílem je podrobné rozebrání aplikace zemního plynu z hlediska provozního, ekonomického a ekologického.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.