Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh algoritmů číslicového zpracování signálů pro simulaci kytarových zesilovačů založených na obvodové analýze analogových prototypů
Mačák, Jaromír ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací kytarového komba. Celá simulace je nejprve rozdělena na jednotlivé bloky. Dále jsou získány kmitočtové a převodní charakteristiky každého bloku obvodovou analýzou jejich analogových předloh. Vypočítané převodní charakteristiky jsou následně aproximovány a implementovány jako funkční měniče z důvodu snížení výpočetní náročnosti. Kmitočtové charakteristiky lze simulovat pomocí číslicových filtrů. Navržené algoritmy jsou nakonec implementovány jako plug-in moduly v jazyce C++.
Digitální zvukový efekt typu reverb využívající konvoluci signálu s impulsní charakteristikou poslechového prostoru
Tichý, Vladimír ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací poslechového prostoru pomocí jeho impulsní charakteristiky. Popisuje různé modely simulace akustických prostorů, jejich výhody a nevýhody a dále se soustředí právě na fyzikální model, který k simulaci využívá impulsní charakteristiky akustického prostoru. Je uvedena čtveřice nejčastěji používaných metod určených k jejímu měření s uvedením podmínek a omezení jejich použití. Dále jsou popsány metody výpočtu konvoluce vhodné pro číslicové zpracování signálů v reálném čase. Je provedena analýza výpočetní náročnosti algoritmů pracujících v kmitočtové rovině a vybrané algoritmy jsou implementovány a testovány v prostředí Matlab. Nejefektivnější algoritmus je pak vybrán a implementován do podoby VST plug in modulu pro simulaci poslechového prostoru v reálném čase.
Real-time Digital Simulation of Guitar Amplifiers as Audio Effects
Mačák, Jaromír ; Zölzer, Udo (oponent) ; Orgoň, Miloš (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
The work deals with the real-time digital simulation of guitar amplifiers considered as nonlinear analog audio effects. The main aim is to design algorithms which are able to simulate complex systems in real-time. These algorithms are mainly based on the automated DK-method and the approximation of nonlinear functions. Quality of the designed algorithms is evaluated using listening tests.
Realizace hudebního efektu Chorus s BBD
Černý, Filip ; Mačák, Jaromír (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a konstrukce nového laboratorního zařízení umožňující realizaci hudebního efektu CHORUS. Součástí práce je teoretický rozbor efektů využívajících zpožďovací linky a obvodů nábojově vázaných struktur s BBD. Další část se zabývá návrhem jednotlivých částí zařízení. Zařízení je zkonstruováno podle jednotlivých kritérií a konstrukčních doporučení. Zařízení je zkonstruováno pro měřící účely a proto obsahuje různé nastavovací prvky. Poslední část se zabývá testováním zařízení a samotným návodem pro měření na tomto přípravku v laboratoři Studiové a hudební elektroniky.
Efekt Chorus - inovace laboratorní úlohy předmětu BSHE
Zvončák, Vojtěch ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Práce je teoretická příprava a popis realizace laboratorního přípravku efektu CHORUS pro laboratoř předmětu Studiová a hudební elektronika. V úvodu jsou vysvětleny základní vlastnosti efektů se zpožďovací linkou. Práce se poté zaměřuje na efekt CHORUS a matematické popsání jeho funkce. Jsou zde uvedeny vlastnosti zpožďovací linky tvořené posuvným registrem BBD pracujícím na principu CCD. Pomocí simulace v programu VST Plugin Analyser jsou zde uvedeny modulové kmitočtové charakteristiky efektu CHORUS. Praktická část se věnuje popisu jednotlivých částí obvodu celého zařízení. Výsledky měření důležitých signálů jsou uvedeny v kapitole 5. Na konci práce je uveden návrh napájecího spínaného zdroje pro laboratorní přípravek.
Simulace analogových hudebních efektů pomocí nelineárních filtrů
Otoupalík, Petr ; Káňa, Ladislav (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací analogových hudebních efektů pomocí nelineárních modelů, které nahrazují analogová nelineární zařízení v diskrétní oblasti. V práci je popsán Volterrův model nelineárního zkreslení a zjednodušený Volterrův model nelineárního zkreslení, který lze realizovat dvěma způsoby a to buď Wienerovým modelem, nebo Hammersteinovým modelem. Dále je v práci představena metoda pro analýzu a modelování nelineárních systémů pro zpracování zvukových signálů. Tato metoda umožňuje na základě znalosti vstupního přelaďovaného harmonického signálu a odezvy spojitého nelineárního systému na tento vstupní signál určit koeficienty diskrétního nelineárního systému, a umožňuje tak simulovat spojité nelineární systémy v diskrétní oblasti. Metoda byla nejdříve ověřena a poté pomocí ní byla úspěšně provedena simulace spojitého nelineárního systému v diskrétní oblasti. Konkrétně se jednalo o simulaci nelineární části kytarového efektu typu distortion. Závěr práce je věnován popisu technologie VST a implementaci výsledného VST plug-in modulu, který realizuje Hammersteinův model nelineárního zkreslení.
Efekt Chorus - inovace laboratorní úlohy předmětu BSHE
Zvončák, Vojtěch ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Práce je teoretická příprava a popis realizace laboratorního přípravku efektu CHORUS pro laboratoř předmětu Studiová a hudební elektronika. V úvodu jsou vysvětleny základní vlastnosti efektů se zpožďovací linkou. Práce se poté zaměřuje na efekt CHORUS a matematické popsání jeho funkce. Jsou zde uvedeny vlastnosti zpožďovací linky tvořené posuvným registrem BBD pracujícím na principu CCD. Pomocí simulace v programu VST Plugin Analyser jsou zde uvedeny modulové kmitočtové charakteristiky efektu CHORUS. Praktická část se věnuje popisu jednotlivých částí obvodu celého zařízení. Výsledky měření důležitých signálů jsou uvedeny v kapitole 5. Na konci práce je uveden návrh napájecího spínaného zdroje pro laboratorní přípravek.
Realizace hudebního efektu Chorus s BBD
Černý, Filip ; Mačák, Jaromír (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a konstrukce nového laboratorního zařízení umožňující realizaci hudebního efektu CHORUS. Součástí práce je teoretický rozbor efektů využívajících zpožďovací linky a obvodů nábojově vázaných struktur s BBD. Další část se zabývá návrhem jednotlivých částí zařízení. Zařízení je zkonstruováno podle jednotlivých kritérií a konstrukčních doporučení. Zařízení je zkonstruováno pro měřící účely a proto obsahuje různé nastavovací prvky. Poslední část se zabývá testováním zařízení a samotným návodem pro měření na tomto přípravku v laboratoři Studiové a hudební elektroniky.
Real-time Digital Simulation of Guitar Amplifiers as Audio Effects
Mačák, Jaromír ; Zölzer, Udo (oponent) ; Orgoň, Miloš (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
The work deals with the real-time digital simulation of guitar amplifiers considered as nonlinear analog audio effects. The main aim is to design algorithms which are able to simulate complex systems in real-time. These algorithms are mainly based on the automated DK-method and the approximation of nonlinear functions. Quality of the designed algorithms is evaluated using listening tests.
Simulace analogových hudebních efektů pomocí nelineárních filtrů
Otoupalík, Petr ; Káňa, Ladislav (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací analogových hudebních efektů pomocí nelineárních modelů, které nahrazují analogová nelineární zařízení v diskrétní oblasti. V práci je popsán Volterrův model nelineárního zkreslení a zjednodušený Volterrův model nelineárního zkreslení, který lze realizovat dvěma způsoby a to buď Wienerovým modelem, nebo Hammersteinovým modelem. Dále je v práci představena metoda pro analýzu a modelování nelineárních systémů pro zpracování zvukových signálů. Tato metoda umožňuje na základě znalosti vstupního přelaďovaného harmonického signálu a odezvy spojitého nelineárního systému na tento vstupní signál určit koeficienty diskrétního nelineárního systému, a umožňuje tak simulovat spojité nelineární systémy v diskrétní oblasti. Metoda byla nejdříve ověřena a poté pomocí ní byla úspěšně provedena simulace spojitého nelineárního systému v diskrétní oblasti. Konkrétně se jednalo o simulaci nelineární části kytarového efektu typu distortion. Závěr práce je věnován popisu technologie VST a implementaci výsledného VST plug-in modulu, který realizuje Hammersteinův model nelineárního zkreslení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.