Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavenie organistu v spoločnosti na Slovensku
Mosnár, Marek ; TŮMA, Jaroslav (vedoucí práce) ; ČERNÝ, Pavel (oponent)
Práca a činnosť organistu má na Slovensku už niekoľko storočí dlhú tradíciu. Tak ako v minulosti i v súčasnosti je funkcia organistu naďalej dôležitá zo stránky duchovného života, ale taktiež i z pohľadu profesionálnej hudobnej činnosti. Na Slovensku sú vnímané rôzne profesie hudobného života ako sú speváci, dirigenti, klaviristi či huslisti, no hudobná profesia organistu sa za posledné roky pomaly stráca z povedomia najmä mladšej generácie. Cieľom našej bakalárskej práce je preto bližšie priblížiť činnosť slovenského organistu, jeho náplň práce vyplývajúcu z jeho povinností či už ako cirkevného hudobníka, alebo profesionálneho organového hudobníka či pedagogického pracovníka. Súčasťou našej bakalárskej práce je taktiež zmapovať situáciu spoločenského uplatnenia a postavenia organistu v slovenskej spoločnosti.
Benefiční koncerty a jejich hudební a sp olečenský přínos
Dietzová, Markéta ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; RADOK ŽÁDNÁ, Ingeborg (oponent)
Bakalářská práce je studií o zorganizování veřejného koncertu pro dobročinné účely. V první části se nachází základní informace z historie benefice a podrobně se věnuje přípravám koncertů. Druhá část obsahuje výsledky dotazníku pro širokou veřejnost a rozhovory s pořadatelem a charitativní organizací. Třetí část popisuje konkrétní benefiční projekty z osobní zkušenosti. Cílem práce je zmapovat úspěšné uspořádání benefice a zjistit, co je jejím přínosem.
Historie interpretace a poznání evropské hudby v Japonsku
Keiko, Michiyo ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Historie evropské hudby v Japonsku: Jak se proměňuje její vnímání, chápání i interpretace v průběhu posledních 150 let. Japonsko, za vlády tokugawského šógunátu dlouhodobě uzavřené světu, bylo po připlutí amerických válečných lodí v roce 1853 nuceno o rok později svou izolaci ukončit. Dnes je tomu již více než 150 let od chvíle, co si tato země začala osvojovat západní hudbu a 136 let od chvíle, kdy zde byla západní hudba začleněna do systému školního vzdělávání. 150 let rozhodně není příliš dlouhá doba. Jak se během ní vyvíjel přístup Japonců k západní hudbě? Ve své práci se zamýšlím nad problematikou přijetí a rozvoje západní hudby v Japonsku na pozadí nejen hudebním a obecně historickém, ale beru zde v úvahu i faktory jako vývoj kultury a průmyslu, nebo fyzické a charakterové dispozice Japonců.
Postavení chrámového varhaníka v Českých zemích
Kšica, Přemysl ; POPELKA, Josef (vedoucí práce) ; TŮMA, Jaroslav (oponent)
V současné době se lze setkat s názorem, že v českých zemích byla v oblasti chrámové hudby odjakživa silná tradice působení amatérských hudebníků. Údajně tím, že to tak vždy bylo, je v pořádku to, že to tak je i v současnosti. Není cílem této práce popřít úlohu amatérských hudebníků, ale snaha poukázat na aspekty, kdy je žádoucí, ba nenahraditelná profesionalita. Měl by jí být přiznán náležitý význam, který není bohužel vždy dostatečně chápán. V chrámové praxi často není činěn rozdíl v přístupu, jedná-li se o varhaníka amatéra, či profesionála, a to nejen po stránce finančního ohodnocení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.