Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace rychlostní sondy se žhavenými drátky při měření rychlostního pole za automobilovou vyústkou
Šíp, Jan ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výzkumem proudění před benchmarkovou automobilní vyústkou. Pomocí termoanemometrie bylo detailně změřeno rychlostní pole v prostoru před vyústkou a vypočtena intenzita turbulence. Byla také provedena numerická simulace proudění vzduchu z vyústky pomocí programu STAR-CCM+. Dále byl zkoumán vliv okolních ploch simulujícími reálné prostředí automobilu na proudění vzduchu z vyústky. Diplomová práce obsahuje výpočet nejistot měření. Smyslem práce je získání komplexních dat o rychlostním poli a jejich následné využití k validaci numerických simulací.
Měření rychlostních profilů za vířičem
Zejda, Vojtěch ; Hájek, Jiří (oponent) ; Vondál, Jiří (vedoucí práce)
Hořáky jsou klíčová zařízení procesních pecí, jež významně ovlivňují tvorbu emisí při spalovacím procesu. Pro vývoj moderních low – NOX hořáků je nezbytné znát přesnou podobu proudění, které generuje axiální lopatkový vířič spalovacího vzduchu uvnitř tohoto hořáku. Ke zjištění proudového pole se využívá numerické modelování proudění (CFD). Jedná se o matematický nástroj, jehož predikce je vhodné validovat naměřenými daty. Proto bylo rozhodnuto o experimentálním změření rychlostních profilů vybraných vířičů, jež budou využity pro validaci CFD modelů. Tato práce popisuje všechny úkoly, které bylo třeba vykonat před samotným měřením, a také průběh samotného měření. Pro toto měření rychlosti byla vybrána metoda žárové anemometrie. Vyvstala tak nutnost vytvořit výpočtový programu, který dokázal naměřené data zpracovat. V návaznosti na zvolenou metodu byla sestavena měřicí trať, která využila ke svému účelu i části zařízení zkušebny hořáků. Pro přesné polohování sondy bylo navrženo a zkonstruováno polohovací zařízení, které umí nastavovat sondu do požadované polohy s dostatečnou přesností. Po testovacím měření byla sestavena síť měřicích bodů. Vlastní měření probíhalo dvou - drátkovou sondou a celkem bylo proměřeno pět různých axiálních vířičů. Z důvodu velkého objemu dat, potřeby vlastního nastavení výpočtu a důkladné kontroly nad činností vyhodnocovacího softwaru byly dodány podklady pro tvorbu vlastního softwaru. Pro každý vířič byly vyhodnoceny rychlostní profily a vírová čísla. Na závěr byla získaná data graficky zpracována a vzorově vyhodnocena pro jeden vířič. Z naměřených dat se zjistilo, že v určitých oblastech za vířičem dochází k protisměrnému rotačnímu proudění vzduchu. Dále byly také popsány zjištěné nedostatky, které se v průběhu měření vyskytly, a byla zhodnocena celková nejistota měření. V případě potřeby dalšího měření tak čtenář může získat všechny potřebné znalosti a nástroje, které jsou pro měření rychlostních profilů za vířičem potřeba.
Experimentální analýza proudu vzduchu z ofukovače osobního vozu s využitím žárového anemometru a návrh hodnocení kvality ofukovače
Ležovič, Tomáš ; Šedivý, Petr (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá prouděním vzduchu v interiéru osobního automobilu Škoda Octavia. Pozornost je zaměřena pouze na boční ofukovač přístrojové desky. Snahou autora bylo navrhnout vhodná kritéria pro hodnocení a posuzování kvality ofukovače a pro tato kritéria vypracovat metodiky měření. Následuje vlastní aplikace metodik a proměření rychlostního pole proudu vzduchu z ofukovače metodou žárovou anemometrie. Práce obsahuje i porovnání výsledků s výsledky dosaženými vizualizací proudění kouřovou metodou.
Experimentální studium turbulence za drátěnou mřížkou
Uřičář, Filip ; Pech, Ondřej (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem proudění za drátěnou mřížkou a skládá se ze tří hlavních částí. V první části je provedena rešerše současného stavu poznání v oblasti generování a tlumení turbulence mřížkou. Ve druhé části jsou uvedeny výsledky experimentálního měření. Ve třetí části práce je provedeno vyhodnocení a analýza naměřených dat. Pro měření rychlosti byla zvolena metoda žhavených drátků, konkrétně Streamline od firmy Dantec a sestavena měřicí trať na FSI VUT v Brně v laboratoři větracích systémů. Na základě znalostí získaných studiem literatury a konzultacemi, výpočtů a technických možností použitých přístrojů bylo měření za mřížkou provedeno pro průtoky od 150 do 300 litrů za minutu, což bylo dostatečné pro vyvolání turbulentního proudění. Pro experiment byla zvolena pro jednoduchou realizovatelnost pevná mřížka, přes kterou proudí tekutina.
Analýza proudění z vyústky osobního vozu s využitím termoanemometrické sondy
Šeda, Libor ; Fojtlín, Miloš (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
V diplomové práci jsou shrnuty základní poznatky o možnosti měření rychlosti proudění vzduchu a následně představena testovací trať pro automobilové vyústky, měřený objekt a uspořádání trati s různými komponenty. Metodou měření rychlostního pole je žárová anemometrie, a jsou proměřeny rychlostní profily v potrubí jako vstupy CFD simulace a 4 případy proudění. Jsou popsána kritéria hodnocení kvality vyústek a jejich vyhodnocení pro dané případy. Nadstavba práce je CFD simulace a porovnání výsledků mezi experimentem a simulací. V závěru jsou vyhodnoceny nejistoty měření a určení průtoku tratí, řešené problémy a také návrhy pro další práci a vylepšení. Vizualizační a vyhodnocovací program vytvořený v prostředí MATLAB umožňuje jednoduché zobrazení dat získaných metodou CTA, které poslouží k dalšímu posuzování kvality ofukovačů.
Senzor měření rychlosti proudění vzduchu v elektrickém stroji
Lavička, Jiří ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce je tvořena popisem návrhu a výroby zařízení k měření rychlosti vzduchu vytvořeného v rámci její praktické části. V úvodu jsou uvedeny základní teoretické informace vztahující se k dané problematice, v dalších kapitolách už je rozebírán návrh a výroba měřícího zařízení společně s popisem kalibračního procesu. Na závěr práce je umístěna kapitola popisující, jak bylo vyrobené zařízení pro měření rychlosti proudění vzduchu otestováno.
Senzor měření rychlosti proudění vzduchu v elektrickém stroji
Lavička, Jiří ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce je tvořena popisem návrhu a výroby zařízení k měření rychlosti vzduchu vytvořeného v rámci její praktické části. V úvodu jsou uvedeny základní teoretické informace vztahující se k dané problematice, v dalších kapitolách už je rozebírán návrh a výroba měřícího zařízení společně s popisem kalibračního procesu. Na závěr práce je umístěna kapitola popisující, jak bylo vyrobené zařízení pro měření rychlosti proudění vzduchu otestováno.
Aplikace rychlostní sondy se žhavenými drátky při měření rychlostního pole za automobilovou vyústkou
Šíp, Jan ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výzkumem proudění před benchmarkovou automobilní vyústkou. Pomocí termoanemometrie bylo detailně změřeno rychlostní pole v prostoru před vyústkou a vypočtena intenzita turbulence. Byla také provedena numerická simulace proudění vzduchu z vyústky pomocí programu STAR-CCM+. Dále byl zkoumán vliv okolních ploch simulujícími reálné prostředí automobilu na proudění vzduchu z vyústky. Diplomová práce obsahuje výpočet nejistot měření. Smyslem práce je získání komplexních dat o rychlostním poli a jejich následné využití k validaci numerických simulací.
Měření turbulence v okolí posledního NT stupně parní turbíny 1090 MW v JETE
Uruba, Václav ; Antoš, Pavel ; Jonáš, Pavel ; Procházka, Pavel P. ; Skála, Vladislav ; Suchý, Ondřej
Zpráva obsahuje výsledky měření turbulence v parní turbíně před a za posledním NT stupněm parní turbíny 1000 MW v jaderné elektrárně Temelín.
Experimentální studium turbulence za drátěnou mřížkou
Uřičář, Filip ; Pech, Ondřej (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem proudění za drátěnou mřížkou a skládá se ze tří hlavních částí. V první části je provedena rešerše současného stavu poznání v oblasti generování a tlumení turbulence mřížkou. Ve druhé části jsou uvedeny výsledky experimentálního měření. Ve třetí části práce je provedeno vyhodnocení a analýza naměřených dat. Pro měření rychlosti byla zvolena metoda žhavených drátků, konkrétně Streamline od firmy Dantec a sestavena měřicí trať na FSI VUT v Brně v laboratoři větracích systémů. Na základě znalostí získaných studiem literatury a konzultacemi, výpočtů a technických možností použitých přístrojů bylo měření za mřížkou provedeno pro průtoky od 150 do 300 litrů za minutu, což bylo dostatečné pro vyvolání turbulentního proudění. Pro experiment byla zvolena pro jednoduchou realizovatelnost pevná mřížka, přes kterou proudí tekutina.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.