|
Železniční most
Jirkovská, Eva ; Straka,, Bohumil (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a statickým posouzením ocelového železničního mostu s rozpětím 36,6 m. Most se nachází na dvoukolejní koridorové trati Košice - Púchov. Je tvořený dvěma svařovanými mostními konstrukcemi spojenými podélní dilatační spárou. Hlavní konstrukci tvoří čtyři plnostěnné nosníky uložené na ocelových kalotových ložiskách. Mostovka je horní s vanou pro kolejové lože, které je v místě mostu průběžné. Ztužení mostu je zabezpečeno kolejovým ložem a vodorovným a příčným příhradovým ztužením. Po obou stranách mostu vedou lávky pro pěší se šířkou 1,5 m.
|
|
Lávka pro pěší přes řeku
Klíč, Radim ; Pešek, Ondřej (oponent) ; Balázs, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší přes řeku. Lávka je umístěna ve Svitavách a je navržena pro rozpětí 60 metrů. Předběžně je konstrukce navržena ve dvou variantách. Součástí práce je také srovnání řešených variant. Vybraná varianta byla zpracována podrobně. Jedná se o obloukovou konstrukci s mezilehlou mostovkou, ve které hlavní nosnou konstrukci tvoří dvojice oblouků, které pomocí tažených závěsů podporují ocelobetonovou mostovku. Hlavní nosné oblouky jsou skloněny od vertikální roviny směrem k ose mostovky a na koncích jsou vetknuty. Všechny ocelové prvky jsou navrženy z oceli S355, s výjimkou závěsů, které jsou navrženy z oceli S460. Mostovka je navržena z betonu C 35/45. Prostorová tuhost konstrukce je v příčném směru dosažena pomocí příčných ztužidel oblouku.
|
|
Lávka pro pěší přes řeku
Klíč, Radim ; Pešek, Ondřej (oponent) ; Balázs, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší přes řeku. Lávka je umístěna ve Svitavách a je navržena pro rozpětí 60 metrů. Předběžně je konstrukce navržena ve dvou variantách. Součástí práce je také srovnání řešených variant. Vybraná varianta byla zpracována podrobně. Jedná se o obloukovou konstrukci s mezilehlou mostovkou, ve které hlavní nosnou konstrukci tvoří dvojice oblouků, které pomocí tažených závěsů podporují ocelobetonovou mostovku. Hlavní nosné oblouky jsou skloněny od vertikální roviny směrem k ose mostovky a na koncích jsou vetknuty. Všechny ocelové prvky jsou navrženy z oceli S355, s výjimkou závěsů, které jsou navrženy z oceli S460. Mostovka je navržena z betonu C 35/45. Prostorová tuhost konstrukce je v příčném směru dosažena pomocí příčných ztužidel oblouku.
|
|
Železniční most
Jirkovská, Eva ; Straka,, Bohumil (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a statickým posouzením ocelového železničního mostu s rozpětím 36,6 m. Most se nachází na dvoukolejní koridorové trati Košice - Púchov. Je tvořený dvěma svařovanými mostními konstrukcemi spojenými podélní dilatační spárou. Hlavní konstrukci tvoří čtyři plnostěnné nosníky uložené na ocelových kalotových ložiskách. Mostovka je horní s vanou pro kolejové lože, které je v místě mostu průběžné. Ztužení mostu je zabezpečeno kolejovým ložem a vodorovným a příčným příhradovým ztužením. Po obou stranách mostu vedou lávky pro pěší se šířkou 1,5 m.
|