Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí143 - 152  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Comparison of the Jewish and Roma holocaust in Bohemia and Moravia during World War II
Jarolinová, Nikola
Cílem bakalářské práce je srovnání židovského a romského holocaustu za druhé světové války. První část představuje politickou kariéru Adolfa Hitlera, který povýšil rasismus na národní ideologii a protižidovská a protiromská opatření, která následovala po jeho zvolení do úřadu, nejdříve v Německu a poté ve všech okupovaných zemích. Hlavní část práce se věnuje popisu přípravy, realizace a následného uznání židovského a romského holocaustu na území Čech a Moravy. Závěrečná část nabízí srovnání obou holocaustů ve zmíněných oblastech.
Holocaust očima... (Kośinski, Kertész, Grynberg, Sidon, Grosman, Lustig, Weil)
SKÁLOVÁ, Klára
Tato diplomová práce se zabývá interpretací prózy s tématem holokaustu. Nedílnou součástí práce je metodologická kapitola, ve které se zaměřuji na problematiku hermeneutiky a další otázky, které bylo třeba brát při zpracování zvoleného tématu v úvahu. Dále se v diplomové práci zaměřuji na popis historického kontextu, který sehrál v konečném důsledku významnou roli. Stěžejní část práce tvoří samostatná analýza vybraných děl českých i světových autorů a jejich následná komparace.
Moderní sakrální architektura
PODROUŽKOVÁ, Petra
Práce se zabývá evropskou sakrální architekturou 20. a 21. století. Konkrétně se jedná o stavby židovské, římskokatolické a islámské. Ve druhé části jsou stavby jednotlivých náboženství uvedeny do historického kontextu, zároveň jsou zmíněny jejich funkce, znaky a typologie. Na tomto základě pak třetí část u každého náboženství uvádí reprezentativní vzorek zásadních moderních sakrálních staveb, vždy s okolnostmi jejich vzniku, popisem urbanistického zakomponování v konkrétní lokalitě a architektonického řešení, uspořádání interiéru a případně použití speciálních technologických postupů při jejich výstavbě. Ve čtvrté části je provedeno vzájemné srovnání staveb jednotlivých náboženství a zhodnocení vývoje moderní evropské sakrální architektury. Všímá si též funkce a využití světla a uvádí z tohoto hlediska některé výjimečné stavby. Závěrečná, pátá část se pokouší odpovědět na otázku, jak by měl vypadat moderní chrám.
Téma vypořádávání se s "hvězdným" údělem v dílech Život s hvězdou a Pan Theodor Mundstock
VOMÁČKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá komparací děl Život s hvězdou a Pan Theodor Mundstock. Cílem je zaznamenat odlišnosti v postupném vývoji hlavních protagonistů, kteří se náhle ocitají v naprosto totožné mezní situaci. Hlavní pozornost je upřena na jejich vnitřní psychologické pochody, jež se však znatelně odrážejí i ve vnějším chování a jednání. Opomenuta není ani povaha okolního prostředí, neboť právě ta se stává jednoznačně nejdůležitějším spouštěčem veškerých vnitřních procesů obou hrdinů. Práce se dotýká také otázky reflexe životů jednotlivých autorů v jejich dílech a otázky originality těchto literárních děl, jež zpracovávají totožný námět.
Pohledy na člověka v nacismu a neonacismu v etických souvislostech
GRBAČOVÁ, Lenka
Práce se zabývá etickou polemikou nacismu, jako politické ideologie s důrazem na člověka. Deskriptivní část popisuje kořeny a historii nacismu, jeho formování v politickou stranu NSDAP a také jeho hlavní atributy. Tématy části preskriptivní jsou polemiky nad otázkou, jak by nacismus obstál v kontextu různých historických období, od antiky až po jeho vrcholné období. Dále je nastíněna problematika neonacismu, kde jsou kritice podrobeny kontroverzní publikace významných propagátorů neonacismu, kterými jsou ve světovém měřítku David Duke s knihou Moje probuzení a z českých autorů Petr Bakalář s publikací Tabu v sociálních vědách.
Etický odkaz vzdělávání o holocaustu v projektech KreBul, o.s.
KREJSA, Zdeněk
Práce se zabývá etickým odkazem vzdělávání o holocaustu v projektech, které realizuje KreBul, o.s. Teoretická část charakterizuje multikulturní výchovu a současný svět jako svět setkávání různých kultur, zaměřuje se na problematiku genocidy Židů za druhé světové války. Ve druhé části teoretického vstupu jsou pak představeny jednotlivé aktivity KreBul, o.s., směřující ke vzdělávání o holocaustu v duchu multikulturní výchovy. V praktické části je posuzováno vnímání a pochopení událostí spojených s holocaustem, se zaměřením na hodnocení přednáškové činnosti. Interpretací a analýzou jednotlivých odpovědí respondentů je získán pohled mladých lidí na téma holocaustu, zejména etický pohled na vzdělávání o událostech konce druhé světové války a vnímání některých etických kategorií (zlo, utrpení).
Bechyňská židovská komunita
SKOUPÝ, Zdeněk
Práce se zabývá popisem bechyňské židovské komunity od šestnáctého století do konce první poloviny století dvacátého.V prvních kapitolách je nastíněna historie Židů v Čechách a na Moravě, přiblížení holocaustu a některých transportů. Druhá část práce se věnuje bechyňským Židům ve stoletích před druhou světovou válkou a jejich životu v Protektorátu, jsou zde zmíněny některé zákony týkající se Židů, seznamy Židů zde žijících a soupisy jejich majetku.Třetí část obsahuje informace o bechyňských památkách a zajímavých místech spojených s místní židovskou komunitou.
Motýli tam nežili? Paměť holocaustu
PATÁKOVÁ, Sabina
Účelem předkládané diplomové práce je srovnání šesti memoárů, pojednávajících o fenoménu zvaném holocaust z hlediska několika vybraných témat, a analýza subjektivního postoje jedinců k nim. Pozornost jsem zaměřila na nejvýznamnější texty této problematiky, které byly publikovány v poslední době. Východiskem diplomové práce se převážně stala kniha Tzvetana Todorova V mezní situaci.
Arteterapie v Terezíně 1942-1944
KABÍČEK, Jakub
Práce pojednává o arteterapeutickém působení Friedly Dicker-Brandejsové v terezínském ghettu v letech 1942-1944 a analýzou dětských obrázků a koláží, které pod jejím vedením vznikly. Pro pohled na obrázky používám hlediska Rožnovské arteterapie. Dále se práce zabývá vývojem a formováním Friedly Dicker Brandejsové jako výtvarnice, pedagožky a artetrerapeutky a jak se setkání a spolupráce s osobnostmi, jakými byli např. Johannes Itten, Paul Klee nebo Viktor Lowenfeld, odrazila v její práci v terezínském ghettu.
Banalita zla a holocaust
Prášilová, Petra ; Soběhart, Radek (vedoucí práce) ; Stellner, František (oponent)
Bakalářská práce "Banalita zla a holocaust" se zabývá fenoménem banálního zla v souvislosti s nacistickým Holocaustem. První část práce je zaměřena teoreticky, druhá část využívá Holocaust k aplikaci dříve uvedené teorie a podání konkrétních příkladů. Práce odpovídá na následující otázky: "Existuje banální zlo i v dnešní době?", "Byl holocaust jedinečnou událostí?", "Kdo se může stát vrahem?". Autorka došla k závěru, že banální zlo existuje i dnes a stanovila podmínky jeho existence, stejně jako podmínky prevence. Dále doložila opakovatelnost a tedy nejedinečnost holocaustu a analyzovala, že vrahem se může stát kdokoliv a není třeba, aby se tento jedinec osobně podílel na zabití. Přínosem je ucelený pohled na teorii banálního zla doplněný o analýzu Holocaustu z hlediska této teorie a také nové pojetí Holocaustu a jeho pachatelů jakožto racionálně jednajících jedinců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí143 - 152  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.