Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hypermobilita a možnosti její diagnostiky v rehabilitaci
Zachrdlová, Tereza ; Šebková, Natálie (vedoucí práce) ; Angerová, Yvona (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Tereza Zachrdlová Vedoucí práce: primářka MUDr. Natálie Šebková Název bakalářské práce: Hypermobilita a možnosti její diagnostiky v rehabilitaci Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hypermobility a s ní souvisejícím hypermobilním syndromem. Hlavním cílem práce je podat přehled diagnostických metod pro diagnostiku hypermobility využívaných v tuzemsku a v zahraničí a následně vyzkoušet použití vybraných metod v praxi. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na shrnutí aktuálních poznatků o hypermobilitě a hypermobilním syndromu z dostupných publikací, článků a studií. Kromě informací o diagnostických postupech obsahuje teoretická část informace o etiopatogenezi, prevalenci, klinické manifestaci, klasifikaci hypermobility dle různých autorů a možnostech terapie u hypermobilních jedinců. Praktická část se skládá ze tří kazuistik hypermobilních probandek, které podstoupily komplexní kineziologické vyšetření a vyšetření dle vybraných diagnostických metod zmíněných v teoretické části práce. Výsledky vyšetření potvrzují hypermobilitu u všech tří probandek, a to všemi diagnostickými metodami. Výhody a nevýhody jednotlivých diagnostických postupů jsou shrnuty v diskuzi. Klíčová slova:...
Hodnocení hypermobility u dětí školního věku odpovídající vysoké úrovni evidence důkazů - literární rešerše
Marková, Kamila ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Žáková, Lenka (oponent)
Název: Hodnocení hypermobility u dětí školního věku odpovídající vysoké úrovni evidence důkazů - literární rešerše Cíle: Tato diplomová́ práce se zaměřuje na shrnutí aktuálních poznatků týkajících se možností hodnocení kloubní hypermobility u dětí školního věku, které odpovídají vysoké úrovni evidence důkazů. Práce si klade za cíl vyhodnotit nejužívanější metodu, kterou může fyzioterapeut použít a zjistit, jaké jsou nejčastější limity a problémy se kterými se během vyšetření kloubní hypermobility u dětských pacientů můžeme setkat. Metoda: Tato práce je zpracována formou literární rešerše a je rozdělena do dvou částí. První́ část diplomové práce shrnuje obecně problematiku kloubní hypermobility a specifika kloubní hypermobility u dětské populace. Dále jsou v práci podrobně̌ popsány fyzioterapeutické́ metody využívané k hodnocení a diagnostice kloubní hypermobility. Obsahem druhé části jsou tabulky s přehledem výsledků výzkumu a práci uzavírá́ diskuse nad výsledky tykající́ se zhodnocení využití jednotlivých diagnostických metod s ohledem na budoucí́ výzkum. Výsledky: Počet dostupných klinických studií, na jejichž základě bychom mohli vyhodnotit jaké metody odpovídající vysoké úrovni hypermobility jsou užívány k hodnocení kloubní hypermobility u dětí školního věku, je limitovaný. Z výsledků vyplývá,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.