Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Princip hry v románech Tres tristes tigres a Rayuela
Štefanová, Veronika ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá princip hry v různých složkách moderního románu, reprezentovaného díly Rayuela Julia Cortázara a Tres tristes tigres Guillerma Cabrery Infanta. V první kapitole se zabývá pojetím hry z hlediska filosofie (zejména Eugena Finka), sociologie (Rogera Cailloise) a psychologie (Carla Gustava Junga). V druhé kapitole se zaměřuje z hlediska literárněvědného na hru v moderním románu a podává příklady ze světové literatury. Těžištěm práce je třetí kapitola, jež za pomoci zjištění z předchozích kapitol postupně analyzuje a komparuje princip hry v rovině tematické, jazykové, kompoziční a vypravěčské přímo v románech Rayuela a Tres tristes tigres, a na závěr se pokouší formulovat vidění světa a člověka v obou dílech.
Princip hry v románech Tres tristes tigres a Rayuela
Štefanová, Veronika ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá princip hry v různých složkách moderního románu, reprezentovaného díly Rayuela Julia Cortázara a Tres tristes tigres Guillerma Cabrery Infanta. V první kapitole se zabývá pojetím hry z hlediska filosofie (zejména Eugena Finka), sociologie (Rogera Cailloise) a psychologie (Carla Gustava Junga). V druhé kapitole se zaměřuje z hlediska literárněvědného na hru v moderním románu a podává příklady ze světové literatury. Těžištěm práce je třetí kapitola, jež za pomoci zjištění z předchozích kapitol postupně analyzuje a komparuje princip hry v rovině tematické, jazykové, kompoziční a vypravěčské přímo v románech Rayuela a Tres tristes tigres, a na závěr se pokouší formulovat vidění světa a člověka v obou dílech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.