Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvozní problém s heterogenními vozidly
Künzelová, Barbora ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Borovička, Adam (oponent)
Diplomová práce se zabývá řešením nové modifikace rozvozního problému, jedná se o 3PL rozvozní problém s heterogenními vozidly a dělenou poptávkou. V této modifikaci uvažujeme kromě heterogenního vozového parku dodavatele i externího dopravce, který si účtuje fixní hodnotu za převezenou jednotku zboží. Čtenář se nejprve seznámí s rozvozním problémem, jeho historií a možnostmi řešení. Dále je obeznámen s problematikou logistiky a logistických poskytovatelů. V hlavní části práce je popsán 3PL rozvozní problém a jeho matematický model. Nejprve je na testovacích úlohách hledáno optimální řešení pomocí řešitele CPLEX. Protože se ale jedná o NP-hard úlohu, je navržena heuristika, ve dvou variantách, pro řešení tohoto problému, která je dále otestována na testovacích úlohách. Výsledky získané pomocí navržené heuristiky jsou porovnány s optimálním řešením a dále jsou pomocí heuristiky vyřešeny i větší úlohy. Nakonec jsou navrženy možné další modifikace heuristiky a její možné vylepšení.
Optimalizace rozvozu pekárenských výrobků
Gebauerová, Monika ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou optimalizace distribuce pekárenských výrobků. V práci jsou nejprve představeny základní typy rozvozních úloh a jejich optimalizační modely. Další část je věnována heuristickým metodám. Nejprve je o nich pojednáno obecně, posléze jsou popsány vybrané postupy. Rovněž byl naformulován algoritmus založený na metodě nejbližšího souseda a algoritmus založený na metodě výhodnostních čísel, oba byly následně naprogramovány ve Visual Basic for Applications MS Excel 2010. Těchto algoritmů bylo využito při řešení reálného problému týkajícího se rozvozu zboží. Za tímto účelem poskytla data o svých zákaznících a jejich objednávkách pekárenská společnost. Poslední část práce pak shrnuje a porovnává řešení zadaného problému získané pomocí navržených algoritmů a řešení realizované podnikem.
Podpora manažerského rozhodování o dopravních sítích
Přibyl, Vladimír ; Černý, Jan (vedoucí práce) ; Kavička, Antonín (oponent) ; Peško, Štefan (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku manažerského rozhodování o sítích (zejména dopravních), resp. přesněji na podporu tohoto rozhodování pomocí kvantitativních metod. Problematika sítí a rozhodování o jejich částech či prvcích je velmi širokou oblastí, která je předmětem výzkumu již po řadu desetiletí. Z této oblasti jsou v práci formulovány a podrobně rozpracovány dva problémy, které jsou důležité z hlediska jejich praktického významu pro rozhodování manažerů dopravců, případně veřejné sféry, a které dosud nebyly v této formě publikovány. Jedná se o problém hledání podsítě s limitovaným prodloužením tras mezi důležitými dvojicemi vrcholů a problém návrhu autobusové linky v oblasti s malou poptávkou. Práce přináší pro každý z těchto problémů kombinatorickou exaktní metodu řešení, dále metodu založenou na celočíselném lineárním programování a v neposlední řadě také heuristické metody řešení. Významná pozornost je věnována i počítačové realizaci každé z těchto metod. Díky tomu se podařilo navrhnout a implementovat úpravy algoritmů, které vedly u exaktních metod k významnému urychlení a u heuristických metod zase ke zvýšení přesnosti výsledků. Všechny metody byly testovány na množině sítí, která byla pro tento účel v rámci práce pseudonáhodným způsobem vytvořena. Testování bylo zaměřeno především na porovnání výsledků poskytovaných heuristickými metodami, které mají, vzhledem k velké výpočetní náročnosti exaktních metod, velký význam pro reálné úlohy většího rozsahu. Testy prokázaly, že navržené heuristické metody jsou prakticky použitelné a dosahují výsledků, které jsou v porovnání s exaktně optimálními v mnoha případech shodné, nebo jsou jim alespoň blízké.
Procesorová výroba v rámci logistickeho řetězce firmy
Altmanová, Lenka ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Zouhar, Jan (oponent)
Předmětem diplomové práce je důkladný popis logistického řetězce firmy, která je dodavatelem automobilových součástek, dále pak v této práci srovnávám logistický řetězec firmy s jinými dodavateli pro automobilový průmysl. V této práci řeším také problematiku procesorové výroby, což je relativně nový druh problému nazvaný jako hybridní flow-shop. V této práci jde o flow-shop s pěti stupni zpracování na různých paralelních strojích. Pro tento problém je navržen matematický model a heuristická metoda, heuristickou metodou je problém řešen. Dospěla jsem k deseti procentní časové úspoře při plánování výroby za měsíc leden 2008.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.