Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hledání nejkratších cest grafem
Jágr, Petr ; Ohlídal, Miloš (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je hledání, porovnání, úprava a implementace vhodných grafových algoritmů vedoucích k nalezení všech nejkratších cest mezi všemi dvojicemi vrcholů v neorientovaných grafech. Pro tento účel jsou využity modifikace již existujících algoritmů a jejich fragmentů tak, aby bylo docíleno co možná nejnižší časové náročnosti výpočtu. Porovnáme si Dijkstrův, Floyd-Warshallův a Bellman-Fordův algoritmus.
Optimization of Wireless Networks Infrastructure Using Artificial Intelligence Methods
Šeda, Pavel ; Assoc. Prof. Sergey Andreev, D.Sci. (Tech.) (oponent) ; Araniti, Giuseppe (oponent) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce)
The dissertation is focused on optimization of network infrastructures using artificial intelligence algorithms. The growing requirements for network traffic in 5G+ networks require decisive modifications to the network infrastructures. The main aim of this dissertation is to design an optimization model and algorithms for selecting suitable locations for the base station deployment. The proposed optimization model reflects the essential requirements of wireless coverage in today's networks, such as the required capacity (base stations and end-users), existing infrastructure, interference between base stations, or coverage range. Since the model represents an exponential problem that is not possible to solve for larger instances exactly in the available time, it was essential to apply artificial intelligence methods. For the computation the heuristic algorithms were selected and implemented, these are discussed in detail in the dissertation text. The proposed optimization models and algorithms are subsequently verified using suitable simulations for urban, suburban, or rural areas. The practical use of the proposed solution is considered as an additional module to existing tools, recommending the locations to deploy new base stations when the network parameters change (e.g., higher capacity requirements in certain areas), serving as a basis for further practical verification. To conclude, the main contributions are in the design of models extending classical covering problems together with the implementation using modified heuristic algorithms. Including their subsequent verification at instances with hundreds of thousands of nodes and their publication in impact journals and at international conferences.
Modelování logistiky meziobecní přepravy odpadu
Kučera, Jiří ; Popela, Pavel (oponent) ; Nevrlý, Vlastimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku meziobecní přepravy odpadu. Stěžejní část práce se zaměřuje na vývoj výpočetního jádra určeného k vytvoření svozového plánu pro vybrané obce tvořící svazek. Výpočtové jádro bylo tvořeno tak, aby mohlo dojít k jeho integraci do uživatelsky přívětivé webové aplikace. Tvorba výpočetního nástroje vychází z teoretických základů teorie grafů, matematického programování a heuristických algoritmů. V rámci práce byly vyvinuty dílčí, na sebe navazující algoritmy pro clusterování adresních míst, návrh svozu pro více typů odpadu s heterogenním vozovým parkem a návrh svozu do několikatýdenního svozového plánu. Představený přístup byl testován na reálných datech z existujícího svazku obcí v Jihomoravském kraji.
Optimization of Wireless Networks Infrastructure Using Artificial Intelligence Methods
Šeda, Pavel ; Assoc. Prof. Sergey Andreev, D.Sci. (Tech.) (oponent) ; Araniti, Giuseppe (oponent) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce)
The dissertation is focused on optimization of network infrastructures using artificial intelligence algorithms. The growing requirements for network traffic in 5G+ networks require decisive modifications to the network infrastructures. The main aim of this dissertation is to design an optimization model and algorithms for selecting suitable locations for the base station deployment. The proposed optimization model reflects the essential requirements of wireless coverage in today's networks, such as the required capacity (base stations and end-users), existing infrastructure, interference between base stations, or coverage range. Since the model represents an exponential problem that is not possible to solve for larger instances exactly in the available time, it was essential to apply artificial intelligence methods. For the computation the heuristic algorithms were selected and implemented, these are discussed in detail in the dissertation text. The proposed optimization models and algorithms are subsequently verified using suitable simulations for urban, suburban, or rural areas. The practical use of the proposed solution is considered as an additional module to existing tools, recommending the locations to deploy new base stations when the network parameters change (e.g., higher capacity requirements in certain areas), serving as a basis for further practical verification. To conclude, the main contributions are in the design of models extending classical covering problems together with the implementation using modified heuristic algorithms. Including their subsequent verification at instances with hundreds of thousands of nodes and their publication in impact journals and at international conferences.
Modelování logistiky meziobecní přepravy odpadu
Kučera, Jiří ; Popela, Pavel (oponent) ; Nevrlý, Vlastimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku meziobecní přepravy odpadu. Stěžejní část práce se zaměřuje na vývoj výpočetního jádra určeného k vytvoření svozového plánu pro vybrané obce tvořící svazek. Výpočtové jádro bylo tvořeno tak, aby mohlo dojít k jeho integraci do uživatelsky přívětivé webové aplikace. Tvorba výpočetního nástroje vychází z teoretických základů teorie grafů, matematického programování a heuristických algoritmů. V rámci práce byly vyvinuty dílčí, na sebe navazující algoritmy pro clusterování adresních míst, návrh svozu pro více typů odpadu s heterogenním vozovým parkem a návrh svozu do několikatýdenního svozového plánu. Představený přístup byl testován na reálných datech z existujícího svazku obcí v Jihomoravském kraji.
Hledání nejkratších cest grafem
Jágr, Petr ; Ohlídal, Miloš (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je hledání, porovnání, úprava a implementace vhodných grafových algoritmů vedoucích k nalezení všech nejkratších cest mezi všemi dvojicemi vrcholů v neorientovaných grafech. Pro tento účel jsou využity modifikace již existujících algoritmů a jejich fragmentů tak, aby bylo docíleno co možná nejnižší časové náročnosti výpočtu. Porovnáme si Dijkstrův, Floyd-Warshallův a Bellman-Fordův algoritmus.
Svoz směsného odpadu v Poděbradech
Bilá, Tereza ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent)
Z důvodu neustále rostoucí produkce odpadů je nutné se na odvětví odpadového hospodářství zaměřit detailněji a to i z ekonomického hlediska. Diplomová práce se věnuje konkrétně oblasti svozu odpadů, jakožto podstatné součásti při jejich kumulaci na konkrétní místo a následnou likvidaci či uchovávání. Nejprve je teoreticky rozebrána úloha čínského listonoše, která reprezentuje základ pro svozové úlohy, přičemž musí být brány v úvahu rozšíření této úlohy, aby byl model více přiblížen skutečnosti. Dále je v práci detailněji popsán způsob nakládání s odpady ve městě Poděbrady a následně v závěrečné části práce je provedena aplikace teoretických modelů a postupů na reálná data o svozech odpadů právě v Poděbradech. Podstatnou součástí je i využití heuristických algoritmů jakožto náhrada za klasické optimalizační modely, které nemohou být v některých případech z důvodu časové náročnosti na získání řešení aplikovány.
Optimalizace tras při rozvozu europalet
Juříčková, Ivana ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Borovička, Adam (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá logistickým problémem společnosti JACER-CZ, a.s. Konkrétně je potřeba stanovit optimální trasy při rozvozu europalet. To jsou detailně normované výměnné transportní palety využívané v Evropě. Cílem je nalézt takové řešení, při kterém budou splněny požadavky všech třinácti zákazníků, a zároveň bude minimalizována celková délka ujeté trasy všemi dodávkami. Nejprve je matematický model rozvozní úlohy s dělenou dodávkou počítán řešiteli CPLEX a Gurobi, poté je původní i modifikovaný příklad řešen ručně heuristickými algoritmy. Jedná se o metodu nejbližšího souseda, metodu výhodnostních čísel, vkládací metodu a heuristiku pro úlohy s dělenou dodávkou.
Optimalizace milkrunových jízd v automobilovém průmyslu
Václavů, Tomáš ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent)
Prolnutí operačního výzkumu a logistiky je výchozím bodem této práce. Zásobovací procesy v automobilovém průmyslu jsou velmi náročné na koordinaci a jedním z klíčových hodnotících kritérií je jejich pružnost. Podniky využívají efektivní logistické řetězce ke zvýšení konkurenceschopnosti a myšlenka optimalizace veškerých toků tak nabývá zásadního významu. Důležitým konceptem je propojení celého řetězce, sdílení informací a díky tomu vysoká dostupnost vstupů v požadovaném čase a kvalitě. Tato práce se zabývá vstupními toky a představuje několik přístupů k plánování svozových tras, které jsou aplikovány na reálnou situaci společnosti zabývající se výrobou automobilů. Je definována oblast, kde lze generovat úsporu díky využití matematických modelů. Tyto přímé trasy mezi dodavateli a výrobním závodem jsou sdruženy a optimalizovány. Výsledky získané aplikací modelu rozvozního úlohy s modifikacemi kriteriální funkce a heuristického přístupu založeného na úloze o pokrytí, jsou srovnány s původním řešením. Výsledky jsou také vyhodnoceny z pohledu reálného uplatnění.
Optimalizace rozvozu pekárenských výrobků
Gebauerová, Monika ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou optimalizace distribuce pekárenských výrobků. V práci jsou nejprve představeny základní typy rozvozních úloh a jejich optimalizační modely. Další část je věnována heuristickým metodám. Nejprve je o nich pojednáno obecně, posléze jsou popsány vybrané postupy. Rovněž byl naformulován algoritmus založený na metodě nejbližšího souseda a algoritmus založený na metodě výhodnostních čísel, oba byly následně naprogramovány ve Visual Basic for Applications MS Excel 2010. Těchto algoritmů bylo využito při řešení reálného problému týkajícího se rozvozu zboží. Za tímto účelem poskytla data o svých zákaznících a jejich objednávkách pekárenská společnost. Poslední část práce pak shrnuje a porovnává řešení zadaného problému získané pomocí navržených algoritmů a řešení realizované podnikem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.