Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou v okrese Písek
STÝBLOVÁ, Martina
Záměrem této bakalářské práce bylo prověřit a vyhodnotit možnosti začlenění dětí s disabilitou mentální, zrakovou a sluchovou ve věku 8 - 15 let v okrese Písek. Tato práce je rozdělena na teoretickou část, která vysvětluje celkový pohled na pojem disabilita u dětí, nastiňuje důležitost začleňování dětí s disabilitou do kolektivů s intaktními dětmi. Je zde vysvětlena charakteristika a klasifikace disability mentální, zrakové a sluchové a zároveň možnosti využití nabídky vhodných sportů pro jednotlivé stupně disability. Součástí teoretické části je také popis okresu Písek a jeho nabídka volnočasových pohybových aktivit. Zároveň zdůrazněn význam a důležitost volnočasových aktivit s ohledem na zdravý životní styl. V praktické části je provedeno samotné šetření anketního výzkumu. Do anketního šetření se zapojilo 18 trenérů, 25 dětí s disabilitou, 28 dětí intaktních a 7 ředitelů škol a sportovních zařízení. Z názorů trenérů a odborných pracovníků vyplývá, že z větší části souhlasí s tím, aby se děti s disabilitou zapojily do pohybových aktivit s intaktními dětmi. Zároveň však nejsou schopni zajistit odborné vedení vzhledem k tomu, že 44 % z nich nemá sportovní vzdělání. Výbornou zprávou byla jednoznačná 100 % shoda na integraci dětí s disabilitou od všech dotázaných ředitelů škol a sportovišť. A potvrdily to i odpovědi od dětí s disabilitou, celých 52 % dětí by se rádo zapojilo do pohybové aktivity s dětmi intaktními.
Užívání návykových látek lidmi se sluchovým hendikepem: expolračně-korelační sonda
Postránecká, Zuzana ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Janíková, Barbara (oponent)
Přestože je v České republice přibližně 500 000 sluchově postižených jedinců, kteří jsou vlivem determinant sluchového postižení ohroženou skupinou vzhledem k užívání návykových látek, je výrazný nedostatek studií, které by se tomuto tématu u nás věnovaly. Ačkoliv zahraniční studie určitá data nabízejí, celkový zájem o tuto problematiku je stále mizivý. Tato práce si bere za úkol vymezit základní pojmy a ve stručnosti popsat problematiku sluchového postižení, psychologické aspekty a vzorce užívání návykových látek v populaci sluchově postižených z dostupných zdrojů i prostřednictvím exploračně-korelační dotazníkové studie. Studie byla prováděna dotazníkovou formou a v první fázi šířena samovýběrem metodou sněhové koule srze 8 základních subjektů přes sociální síť facebook.com a jiné hromadně komunikační prostředky. Ve druhé fázi se jednalo o účelový výběr na dvou školách pro sluchově postižené v Praze. Výzkumným souborem byli v obou případech jedinci se ztrátou sluchu alespoň 20 dB na lepším uchu, věkově ani místně participace nebyla omezena. Výsledkem teoretické i praktické části je skutečnost, že se užívání návykových látek v populaci sluchově postižených vyskytuje a to pravděpodobně ve stejné či vyšší míře než u běžné populace. Vzhledem k tomuto faktu a komunikačním bariérám sluchově postižených...
Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.
Golfový výukový program zaměřený na děti a mládež se sluchovou disabilitou v rámci volnočasových aktivit
ČERMÁKOVÁ, Lucie
Diplomová práce na téma "Golfový výukový program zaměřený na děti a mládež se sluchovou disabilitou v rámci volnočasových aktivit" se v teoretické části nejprve zabývá pojmem sluchová disabilita, její etiologií, diagnostikou a klasifikací, zaměřuje se také na komunikační systémy. Další pozornost věnuje vývoji, výchově, vzdělávání a specifikům pohybových aktivit u dětí se sluchovou disabilitou. V neposlední řadě seznamuje s golfovým výukovým programem SNAG, který je ve světě stále ještě novinkou a jeho univerzální využití je přímo jako stvořené pro výuku ve škole. Výzkumná část práce se zabývá vlivem intervenčního pohybového programu zaměřeného na golfovou výuku u dětí a mládeže se sluchovou disabilitou ve věku od 7 do 18 let. Cílem diplomové práce je posouzení pozitivního vlivu golfového výukového programu na oblasti tělesného a psychosociálního zdraví v rámci standardizovaného dotazníku PedsQLTM 4.0. Na základě získaných výsledků, které jsou prezentovány v grafech a tabulkách vždy se stručným komentářem, potvrzuje pozitivní vliv golfového výukového programu v oblasti tělesného a psychosociálního zdraví u všech probandů experimentální skupiny. Po ukončení tříměsíčního intervenčního programu došlo k celkovému průměrnému zlepšení o 6 % v oblasti tělesného zdraví a o 5,1 % v oblasti psychosociálního zdraví. U kontrolní skupiny byly výsledky bez signifikantních rozdílů. Hlavním přínosem diplomové práce je prokázání pozitivního vlivu golfového výukového programu na tělesné a psychosociální zdraví u dětí a mládeže se sluchovou disabilitou ve věkovém období od 7 do 18 let.
Aplikace bosé chůze u osob s disabilitou
KREŠÁKOVÁ, Eva
Chodit, běhat, či dokonce sportovat naboso je zdravé a přirozené. Můžeme ji praktikovat venku i doma. Je znám její přínos pro naše zdraví - posiluje svaly, šlachy, má kladný vliv na klouby, zlepšuje držení těla, kladně stimuluje kardiovaskulární systém atd. Bosá chůze se doporučuje u intaktní společnosti i u osob s disabilitou. Bakalářská práce se skládá z části teoretické, kde se zabývá přínosem bosé chůze, pomůckami, které můžeme pro bosou chůzi využít. Dále pak se zabývá zrakovou a sluchovou disabilitou. V praktické části jsem se zabývala, zda děti s disabilitou zrakovou a sluchovou znají pojem bosá chůze a zda bosou chůzi praktikují a porovnávala jsem výsledky dětí s disabilitou s dětmi z intaktní populace.
Analýza podmínek výchovy ke zdraví u dětí s disabilitou sluchovou ve škole
NOVOTNÁ, Veronika
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit aktuální informace o analýze podmínek výchovy ke zdraví u dětí s disabilitou sluchovou ve škole ve věku 8 ? 15 let v Jihočeském kraji. V teoretické části se zabývám pojmy, které úzce souvisí s tématem, disabilitou, dítětem se sluchovou disabilitou, vývojem dítěte se sluchovou disabilitou, pomůckami, jako jsou sluchadla, kochleární implantát a jejich využití ve školním prostředí, rodičem dítěte se sluchovou disabilitou, předmětem výchova ke zdraví ve škole a Jihočeským regionem. Praktická část přináší poznatky z oblasti dané problematiky, jsou popsány metody použité ve výzkumu dle Molnára a Creswella. Formou dotazníkového šetření vlastní konstrukce, byly zjišťovány na vzorku populace dětí s disabilitou sluchovou ve věku 8 ? 15 let a jejich učitelů v Jihočeském regionu názory respondentů na otázky výzkumu. V závěru jsou shrnuty, jaké podmínky mají děti se sluchovou disabilitou v předmětu výchova ke zdraví a možná doporučení pro praxi. Z ankety vlastní konstrukce vyplývá, že co se týče výuky předmětu výchova ke zdraví, jsou základní školy na dobré úrovni, věnují výuce o zdraví dostatek času a materiálů. Školy přistupují kladně k integraci k dětem se sluchovou disabilitou a jsou otevřeni vzdělávání v této oblasti.
Nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou v okrese Prachatice
VALENTOVÁ, Marie
Tématem bakalářské práce je nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou ve věku 8 - 15 let v okrese Prachatice. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část, teoretická, vysvětluje odborné náležitosti týkající se mentální, zrakové i sluchové disability. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Ve druhé části svého výzkumného šetření používám strukturovaný dotazník, který jsem předložila ředitelům sportovišť, trenérům, dětem s disabilitou i intaktním dětem a rodičům dětí s disabilitou. Byla zkoumána nabídka volnočasových pohybových aktivit, která je pro děti s disabilitou sluchovou a mentální poměrně četná oproti nabídce pro děti se zrakovou disabilitou. Z informací byla také zjištěna odbornost trenérů. 35% trenérů je bez sportovního vzdělání, 65% trenérů vlastní trenérskou licenci, instruktorské či cvičitelské průkazy, nebo jsou fyzioterapeuty. Byl proveden průzkum možností integrace dětí s disabilitou mezi intaktní děti.
Nabídka služeb pro osoby se zrakovou a sluchovou disabilitou ve vlacích, autobusech, kinech, divadlech a kulturních památkách v Jihočeském kraji
VOTÁPKOVÁ, Pavla
Cílem této diplomové práce je získání aktuálních informací o nabídce služeb pro osoby se zrakovou a sluchovou disabilitou ve vlacích, autobusech, kinech, divadlech a kulturních památkách v Jihočeském kraji, a současně i zjištění jejich spokojenosti s výše zmíněnými službami. Ve své teoretické rovině se práce zabývá tematikou zrakové a sluchové disability z hlediska etiologie, diagnostiky, terminologie a klasifikace, zevrubněji se pak věnuje problematice osob s těmito dvěma konkrétními druhy disability. Uvádí možnosti jejich výchovy a vzdělávání, organizace, které tyto osoby sdružují a zprostředkovává krátký pohled do historie péče o osoby se zrakovou a sluchovou disabilitou. V další části teoretické analýzy jsou detailně popsány současné dostupné služby v sociální, dopravní a kulturní oblasti Jihočeského kraje a uvedeny seznamy všech organizací tyto služby poskytujících. Klíčovými jsou zde samozřejmě služby cílené přímo na klienty s danými druhy zdravotní disability. Výzkumná část práce následně přináší praktické poznatky z oblasti tématem stanovené problematiky. Formou anketního šetření na vzorku populace specifickém přítomností zrakové či sluchové zdravotní disability a bydlištěm na území Jihočeského kraje byly zjišťovány názory respondentů na dané okruhy výzkumu. Strukturované řízené rozhovory s osobami se zrakovým a sluchovým typem zdravotní disability a se zástupci zařízení, zabývajících se službami pro tuto skupinu obyvatel rozšiřují výzkum o kvalitativní rozměr a podávají obsáhlejší a ucelenější náhled konkrétních osob na zkoumané téma. Z výsledků získaných anketním šetřením i řízenými rozhovory vyplývá, že nabídka služeb v řešených oblastech dopravní i kulturní sféry je v Jihočeském kraji na relativně dobré úrovni. Dotazovaní občané se zrakovou a sluchovou zdravotní disabilitou deklarovali ve své většině spokojenost s těmito službami, přičemž mnoho z nich by samozřejmě uvítalo i určitá dílčí zlepšení jejich kvality a dostupnosti. Data získaná výzkumem a z nich vyvozené závěry mohou posloužit jako doporučení pro praxi, mj. pro organizace činné v oblasti péče o osoby se zdravotní disabilitou, ale též pro veřejné činitele, udávající základní koncepci v oblasti sociálních služeb, dopravy a kultury Jihočeského kraje.
Osoby se sluchovým postižením v dramatickém umění
NOVOTNÁ, Michala
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku osob se sluchovým postižením sluchově postižených osob ve vztahu k dramatickému umění. Cílem práce je představit problematiku studia dramatického umění u jedinců se sluchovým postižením a jejich pracovní uplatnění. V teoretické části jsou popsána specifika sluchového postižení, komunikace a vzdělávání lidí se sluchovým postižením. Další kapitola se pak zabývá dramatickým uměním ve vztahu k osobám se sluchovým postižením. Včetně představení vysokoškolského oboru VDN. Dále jsou uvedeny možnosti pracovního uplatnění po absolvování tohoto oboru. A kapitoly o Neslyšících jako umělcích a o Neslyšících jako pedagozích. Množství odborné literatury zabývající se touto problematikou je omezené. Byl zvolen kvalitativní výzkum, formou polostrukturovaných rozhovorů, aby informace v teoretické části byly specifikovány, popřípadě rozšířeny tak, aby čtenář získal co nejlepší přehled o problematice. Cílovou skupinou byli neslyšící absolventi oboru VDN, kteří mají v této sféře nejvíce zkušeností a mohou ze svého pohledu sdělit mnoho důležitých informací. Dle zájmu sluchově postižených studentů lze usoudit, že vzdělávací obor otevřený pro specifickou cílovou skupinu je pozitivním krokem k bourání bariér mezi slyšící a neslyšící společností. Tento obor může být vzorem pro odborníky i veřejnost, jak dále rozšiřovat a zkvalitňovat podmínky pro všechny osoby se zdravotním postižením. Obsahem práce je též analýza týkající se specifik divadla Neslyšících, kdy byl uskutečněn rozbor divadelního představení studentů VDN z pohledu slyšícího diváka. Práce může být informačním zdrojem pro slyšící populaci o problematice sluchově postižených a o divadle Neslyšících.
Život slyšícího dítěte ve světě ticha
NOVOTNÁ, Lucie
Práce se zabývá životem slyšícího dítěte vychovávaného neslyšícími rodiči. Teoretická část charakterizuje lidi se sluchovým postižením, jejich vzdělávání, komunikaci a kulturu. Popisuje odlišný život slyšícího dítěte s neslyšícími rodiči. Tyto děti jsou specifickou skupinou, která vyrůstá ve dvou světech {--} ve světě neslyšících a ve světě slyšících. Často jsou tyto děti bilingvní, doma komunikují ve znakovém jazyce a mimo domov v českém jazyce. Téměř všechny tyto děti mají zkušenost s tlumočením pro své rodiče. Rodiče často bývají na svých dětech závislí. Praktická část obsahuje tři kazuistiky těchto potomků a jejich srovnání. Všechny dívky shodně popisují jak negativní tak pozitivní stránky svého života.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.