Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách
AMBRŮŽEK, Tomáš
Problematika dopravní nehodovosti je obecně a trvale aktuální téma jak v České republice, tak i v celém vyspělém světě. Z tohoto důvodu se tato bakalářská práce zabývá dopravními nehodami, přesně úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Cílem této práce bylo vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě stanoveného cíle byla také formulována následující hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách.`` Při prováděném výzkumu bylo použito metody sekundární a obsahové analýzy dat pro hodnocení úrazů hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Zkoumaný soubor tvořilo 91 zemřelých účastníků dopravních nehod pitvaných na Soudnělékařském oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s., přičemž bylo využito jejich pitevních protokolů. Analýzou byla zpracovávána a hodnocena jednotlivá smrtelná zranění zemřelých účastníků dopravních nehod a to podle toho, zda příčinou smrti bylo samotné poranění hlavy, polytrauma společně se smrtelným poraněním hlavy a ostatní poranění. Provedeným výzkumem byl naplněn cíl práce, vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě zjištěných výsledků je možno konstatovat, že hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách,`` byla potvrzena.
Porovnání numerických a experimentálních metod používaných ve výzkumu sportovních přileb: případová studie XPS hranolku
Kunecký, Jiří ; Kytýř, Daniel
Při posuzování ochranných vlastností sportovních přileb je třeba posoudit jejich ochranných vliv na průběh zrychlení hlavy. Nejčastěji jsou přilby vyráběny ze dvou materiálů - pěnového polystyrenu a novoduru, popř. polykarbonátu. Pro jejich konstrukci je důležitá dynamická odezva těchto dvou vrstev. V článku je popsána numerická analýza modelu provedená pomocí softwaru LS-DYNA a provedeno porovnání s experimentem.
MKP analýza poranění hlavy během dopravní nehody
Kunecký, Jiří ; Jiroušek, Ondřej
Zvyšující se počet obětí nehod vede k zvětšenému zájmu o definice kritérií poranění. Jednou z možností výzkumu je vytvoření MKP modelu hlavy, který je zatížen dle podmínek nehody. Zpětnou interpretací hodnot napětí obdržených v různých částech mozku je možno odhadnout i poranění a jeho stupeň. Vytvořený model je funkční, nicméně je třeba jej ověřit experimentálně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.