Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh zavěšené lávky pro pěší
Uher, Lukáš ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nosné konstrukce lávky pro pěší přes řeku Svratku. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro další zpracování byla vybrána varianta zavěšené konstrukce. Tvoří ji dva pylony, které jsou v podélném i příčném směru ve sklonu a pomocí závěsů vynášejí monolitickou předpjatou mostovku. Byl vytvořen konečnoprvkový model, hledán výchozí stav konstrukce a proveden statický výpočet v programovém prostředí Ansys. Hlavní nosné části konstrukce byly posouzeny podle mezních stavů únosnosti a použitelnosti v souladu s normou EN 1992.
Lávka pro pěší přes lagunu
Bezručová, Kristína ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes lagunu. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro posouzení byla vybrána varianta konstrukce tvořené ocelovými oblouky a betonovým předpjatým pásem. Jedna kapitola práce je věnována ideálnímu tvaru oblouku pro různé typy zatížení. Výpočet účinků zatížení je provedený v programu Ansys 17.0. Jsou zohledněny stadia výstavby. Posouzený je mezní stav únosnosti a použitelnosti. Je provedena modální analýza, analýza odezvy na harmonické buzení a stabilitní výpočet. Pro posouzení betonových průřezů byl použit program MS Excel. Ocelové průřezy byly posouzeny v programu Ansys 17.0. Návrh a posouzení bylo provedeno dle evropských norem.
Statická a dynamická analýza předpjaté mostní konstrukce
Hokeš, Filip ; Nečas, Radim (oponent) ; Kala, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je provedení statické a dynamické analýzy předpjaté mostní konstrukce ve výpočtovém systému ANSYS. Pro analýzu byla vybrána lávka pro pěší přes Svratku v Brně. Ve vztahu k tomuto tématu se v práci nejprve řeší různé způsoby modelování předpětí na úrovni konečných prvků. Před vlastní analýzou lávky se podrobně analyzuje statický systém a odpovídající finální geometrie konstrukce. Znalost fungování použitého statického systému je využita při sestavování výpočtového modelu konstrukce, na kterém je následně provedena statická a dynamická analýza.
Výpočtové modelování hluku vyzařovaného tramvajovým kolem při průjezdu zatáčkou
Motyka, Jakub ; Fiedler, Robert (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje výpočtovému modelování jevu pískání tramvajových kol při průjezdu oblouky o malém poloměru. Přítomnost příčného prokluzu v kontaktu mezi kolem a kolejnicí spolu s jevem prokluz-ulpění (slip-stick) vede k samobuzenému kmitání kola, což má za následek vyzařování nepříjemného pískavého zvuku. Byly vytvořeny dva MKP modely řešené ve frekvenční oblasti. První model je založen na předepnuté modální analýze. Vzhledem k tomu, že matice tuhosti soustavy je nesymetrická, mohou se vyskytnout nestabilní vlastní čísla. Předpokládá se, že samobuzené kmity kola se vyskytnou na frekvencích odpovídajících těmto vlastním číslům. Druhý model využívá odezvu na buzení harmonickou silou (harmonickou analýzu). Kolo je buzeno silou v kontaktu ve směru příčného prokluzu. Kontaktní síla je získána externě pomocí jednoduchého analytického modelu řešeného v časové oblasti. Výsledky získané v harmonické analýze jsou dále použity pro výpočet hluku vyzařovaného kolem.
Lávka pro pěší přes lagunu
Bezručová, Kristína ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes lagunu. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro posouzení byla vybrána varianta konstrukce tvořené ocelovými oblouky a betonovým předpjatým pásem. Jedna kapitola práce je věnována ideálnímu tvaru oblouku pro různé typy zatížení. Výpočet účinků zatížení je provedený v programu Ansys 17.0. Jsou zohledněny stadia výstavby. Posouzený je mezní stav únosnosti a použitelnosti. Je provedena modální analýza, analýza odezvy na harmonické buzení a stabilitní výpočet. Pro posouzení betonových průřezů byl použit program MS Excel. Ocelové průřezy byly posouzeny v programu Ansys 17.0. Návrh a posouzení bylo provedeno dle evropských norem.
Výpočtové modelování hluku vyzařovaného tramvajovým kolem při průjezdu zatáčkou
Motyka, Jakub ; Fiedler, Robert (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje výpočtovému modelování jevu pískání tramvajových kol při průjezdu oblouky o malém poloměru. Přítomnost příčného prokluzu v kontaktu mezi kolem a kolejnicí spolu s jevem prokluz-ulpění (slip-stick) vede k samobuzenému kmitání kola, což má za následek vyzařování nepříjemného pískavého zvuku. Byly vytvořeny dva MKP modely řešené ve frekvenční oblasti. První model je založen na předepnuté modální analýze. Vzhledem k tomu, že matice tuhosti soustavy je nesymetrická, mohou se vyskytnout nestabilní vlastní čísla. Předpokládá se, že samobuzené kmity kola se vyskytnou na frekvencích odpovídajících těmto vlastním číslům. Druhý model využívá odezvu na buzení harmonickou silou (harmonickou analýzu). Kolo je buzeno silou v kontaktu ve směru příčného prokluzu. Kontaktní síla je získána externě pomocí jednoduchého analytického modelu řešeného v časové oblasti. Výsledky získané v harmonické analýze jsou dále použity pro výpočet hluku vyzařovaného kolem.
Návrh zavěšené lávky pro pěší
Uher, Lukáš ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nosné konstrukce lávky pro pěší přes řeku Svratku. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro další zpracování byla vybrána varianta zavěšené konstrukce. Tvoří ji dva pylony, které jsou v podélném i příčném směru ve sklonu a pomocí závěsů vynášejí monolitickou předpjatou mostovku. Byl vytvořen konečnoprvkový model, hledán výchozí stav konstrukce a proveden statický výpočet v programovém prostředí Ansys. Hlavní nosné části konstrukce byly posouzeny podle mezních stavů únosnosti a použitelnosti v souladu s normou EN 1992.
Statická a dynamická analýza předpjaté mostní konstrukce
Hokeš, Filip ; Nečas, Radim (oponent) ; Kala, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je provedení statické a dynamické analýzy předpjaté mostní konstrukce ve výpočtovém systému ANSYS. Pro analýzu byla vybrána lávka pro pěší přes Svratku v Brně. Ve vztahu k tomuto tématu se v práci nejprve řeší různé způsoby modelování předpětí na úrovni konečných prvků. Před vlastní analýzou lávky se podrobně analyzuje statický systém a odpovídající finální geometrie konstrukce. Znalost fungování použitého statického systému je využita při sestavování výpočtového modelu konstrukce, na kterém je následně provedena statická a dynamická analýza.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.