Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení BLDC motoru
Kabelka, Ondřej ; Ctibor, Jiří (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řízením BLDC motoru. Nejprve je krátce představen princip BLDC motoru, v navazujících kapitolách jsou pak rozebrány jednotlivé metody řízení. Další část se zabývá úvodem do platformy STM32, na které je implementován řídící algoritmus. V rámci práce byl vytvořen program pro senzorové a bezsenzorové řízení BLDC motoru. Na závěr jsou naměřeny kontrolní průběhy napětí a proudu při užití vytvořeného algoritmu.
Použití bezkartáčového stejnosměrného motoru pro pohon lineárního servopohonu s bezpečnostní funkcí
Rudolf, Ladislav ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
V této práci je diskutován návrh řízení BLDC motoru, který bude využit jako pohon lineárního servopohonu. Řízení pomocí mikrokontroléru se zaměřuje hlavně aspekty jakou jsou motorický režim, generátorický režim, měření polohy rotoru senzory a měřením proudu motoru, který bude odpovídat jeho momentu. Výsledek práce je zaměřen na inovaci stávajícího servopohonu firmy Honeywell, kde by procesorově řízený BLDC motor měl nahradit stávající systém servopohonu a převzít jak funkce provozní tak havarijní.
Podpůrné měniče v elektrické trakci
Polášek, Petr ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vybranou problematikou z oblasti elektrické trakce. Zabývá se návrhem modulu pro řízení EC motoru o jmenovitém napětí 24V a jmenovitém proudu 100A. Detailně jsou rozebrány možnosti i principy řízení EC motoru. K řízení je použit jednoúčelový IO MC33035, který je přímo určen k řízení EC motorů. Práce popisuje realizaci nejprve zkušební a poté i finální verze měniče určeného pro pohon oběhového čerpadla chladícího okruhu v lokomotivě. Měnič si zachovává i určitý stupeň univerzálnosti a lze jej použít i v různých jiných aplikacích. Pomocí realizovaného měniče byla též vypracována laboratorní úloha a byl vytvořen vzorový protokol. V druhé části práce je uveden návrh a popsána realizace DC/DC měniče s výstupním napětím 24V, napájeným z 12V baterie. Jmenovitý výstupní proud je 4A. Tento zdroj slouží pro napájení řídící jednotky trakčního vozidla, a je proveden jako spínaný zdroj obsahující rezonanční měnič. Součástí práce je i prezentace změřených parametrů hotového měniče.
Elektrické a mechanické vlastnosti EC motorů
Pleva, Martin ; Švéda, Martin (oponent) ; Hubík, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá elektrickými a mechanickými vlastnostmi elektronicky komutovaných motorů. Popisuje konstrukci motoru, srovnání s dalšími typy motorů, řízení proudů ve statoru, rovnice popisující chování motoru, využití v průmyslu a seznam výrobců s některými katalogovými výrobky.
Řízení BLDC motoru
Kabelka, Ondřej ; Ctibor, Jiří (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řízením BLDC motoru. Nejprve je krátce představen princip BLDC motoru, v navazujících kapitolách jsou pak rozebrány jednotlivé metody řízení. Další část se zabývá úvodem do platformy STM32, na které je implementován řídící algoritmus. V rámci práce byl vytvořen program pro senzorové a bezsenzorové řízení BLDC motoru. Na závěr jsou naměřeny kontrolní průběhy napětí a proudu při užití vytvořeného algoritmu.
Použití bezkartáčového stejnosměrného motoru pro pohon lineárního servopohonu s bezpečnostní funkcí
Rudolf, Ladislav ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
V této práci je diskutován návrh řízení BLDC motoru, který bude využit jako pohon lineárního servopohonu. Řízení pomocí mikrokontroléru se zaměřuje hlavně aspekty jakou jsou motorický režim, generátorický režim, měření polohy rotoru senzory a měřením proudu motoru, který bude odpovídat jeho momentu. Výsledek práce je zaměřen na inovaci stávajícího servopohonu firmy Honeywell, kde by procesorově řízený BLDC motor měl nahradit stávající systém servopohonu a převzít jak funkce provozní tak havarijní.
Podpůrné měniče v elektrické trakci
Polášek, Petr ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vybranou problematikou z oblasti elektrické trakce. Zabývá se návrhem modulu pro řízení EC motoru o jmenovitém napětí 24V a jmenovitém proudu 100A. Detailně jsou rozebrány možnosti i principy řízení EC motoru. K řízení je použit jednoúčelový IO MC33035, který je přímo určen k řízení EC motorů. Práce popisuje realizaci nejprve zkušební a poté i finální verze měniče určeného pro pohon oběhového čerpadla chladícího okruhu v lokomotivě. Měnič si zachovává i určitý stupeň univerzálnosti a lze jej použít i v různých jiných aplikacích. Pomocí realizovaného měniče byla též vypracována laboratorní úloha a byl vytvořen vzorový protokol. V druhé části práce je uveden návrh a popsána realizace DC/DC měniče s výstupním napětím 24V, napájeným z 12V baterie. Jmenovitý výstupní proud je 4A. Tento zdroj slouží pro napájení řídící jednotky trakčního vozidla, a je proveden jako spínaný zdroj obsahující rezonanční měnič. Součástí práce je i prezentace změřených parametrů hotového měniče.
Elektrické a mechanické vlastnosti EC motorů
Pleva, Martin ; Švéda, Martin (oponent) ; Hubík, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá elektrickými a mechanickými vlastnostmi elektronicky komutovaných motorů. Popisuje konstrukci motoru, srovnání s dalšími typy motorů, řízení proudů ve statoru, rovnice popisující chování motoru, využití v průmyslu a seznam výrobců s některými katalogovými výrobky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.