Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Primární prevence rasismu a xenofobie s využitím multikulturní výchovy na základní škole
Kejmarová, Marie ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce zkoumá multikulturní výchovu a její uplatnění při realizaci primární prevence rasismu a xenofobie na základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je vymezení základních teoretických východisek primární prevence, multikulturní výchovy, forem a metod, prostřednictvím kterých můžeme primární prevenci a multikulturní výchovu realizovat na základní škole. V praktické části je předkládán návrh projektu multikulturní výchovy, který má vést žáky k postojům odmítajícím xenofobii a rasismus.
Bronx - změna adresy (přestavba káznice)
Vávra, Martin ; Josífek, Jaroslav (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce je architektonicko-urbanistickou studií nového využití staré káznice a nejbližšího okolí jako potenciálního centra sociálně vyloučené lokality tzv. „brněnského Bronxu“ , a to vzhledem ke své poloze, urbanistické konfiguraci nebo přítomnému geniu loci. Práce volně navazuje na předdiplomní projekt, který se teoreticky zabýval problémy lokality a udal základní směr diplomové práci. Cílem je vytvořit polyfunkční komplex budov se zvláštním zřetelem na alternativní kulturu a alternativní formy bydlení, který není určen jen pro sociálně vyloučené komunity, ale celkově ozdravuje, zatraktivňuje a zhodnocuje lokalitu s adresou negativně vnímané městské čtvrti.
Is Jakub Kováč more employable than Gejza Žiga in the labor market in Eastern Slovakia?
Tóth, Michal ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Táto práca sa zaoberá diskimináciou Rómov na trhu práce na Východnom Slovensku. Experimentálnou metódou overujem hypotézu o diskriminácii tejto menšiny na trhu práce. Tá spočíva v zasielaní fiktívnych životopisov s typickým rómskym a typickým slovenským menom na pracovné ponuky v rôznych oblastiach. Výsledky dokazujú diskrimináciu rómskej menšiny, keď slovenskí uchádzači obdržali o 57% viac pozvaní na pohovor. Najvyššia miera diskriminácie bola v oblasti pohostinstva, kde zamestnanci pravidelne prichádzajú do kontaktu so zákazníkmi. Pomocou ekonometrického modelu som odhadol, že šanca uchádzača o prácu obdržať pozvanie na pohovor je pri životopise s typickým rómskym menom o 19% nižšia. Následne som s dotazníkom skúmajúcim postoje a názory zamestnávateľov na diskrimináciu Rómov kontaktoval 190 spoločností so sídlom v Košickom alebo Prešovskom kraji. Zo 70 odpovedí sa v 2 prípadoch zástupca firmy priznal, že už len rómske meno v životopise by uchádzača o prácu diskvalifikovalo.
Mediální reprezentace Romů:případová studie mediálního pokrytí nepokojů ve Šluknovském výběžku
ŠEDOVÁ, Radka
Tématem bakalářské práce je analýza mediálního pokrytí loňských nepokojů ve Šluknovském výběžku, přičemž důraz bude kladen na analýzu způsobů, jakými byli v této souvislosti reprezentování Romové. Cílem práce bude odhalit, zda-li v tomto konkrétním případě docházelo k reprodukci etnických stereotypů a mytů. Pokusíme se tak zodpovědět otázku, zda-li samotná média mohla přispět k sociálnímu vylučování Romů?
Komunikace mezi školou a rodinou jako klíčový faktor při výchově a vzdělávání Romů školního věku
KUBÍNOVÁ, Radka
Práce se zabývá komunikací mezi školou a rodinou jako klíčovým faktorem při výchově a vzdělávání Romů školního věku. Teoretická část vysvětluje pojmy integrace, asimilace. Přibližuje romskou historii. Zmiňuje problematiku soužití romské menšiny s majoritní společností. Popisuje vzdělávání Romů v průběhu dějin až do současnosti. Zaměřuje se na příčiny školní neúspěšnosti romských dětí a možnou pomoc při jejich vzdělávání. V závěru se teoretická část zaměřuje na spolupráci rodiny a školy. Praktická část obsahuje výzkumné šetření. Cílem je zjistit zda romské děti, jejichž rodiče komunikují a spolupracují se školou, dosahují lepších výsledků ve vzdělávání. Zabývá se kvantitativním výzkumem. Pomocí dotazníku zjišťuje, z pohledu učitelů, jaký vliv má komunikace romských rodičů a školy na školní výsledky jejich dětí.
Romové a mezilidské vztahy
PECHOVÁ, Jana
Téma mé diplomové práce je {\clqq}Romové a mezilidské vztahy``. Toto téma jsme si vybrala záměrně. Myslím si, že i přesto, že Romové jsou součástí naší společnosti dlouhou dobu, doposud nejsou vzájemné vztahy mezi Romy a občany majoritní společnosti na uspokojivé úrovni. Vzájemné mezilidské vztahy mezi občany majoritní společnosti a romskými občany jsou neustále velmi diskutovaným tématem. Problematice vzájemného soužití se věnuje nejen odborná veřejnost, ale také veřejnost laická. Má diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám historií Romů, strukturou romského společenství, tradiční romskou rodinou, tradičními rodinnými zvyky, romstvím, jazykem, rasismem a diskriminací, vzájemnými vztahy mezi romskou a majoritní společností a sociální prácí s romskou menšinou. V praktické části jsme použila metodu kvantitativního výzkumu. Použila jsme dva druhy dotazníků. Jeden dotazník byl určen romským občanům a druhý byl pro občany majoritní společnosti. Pro občany romské společnosti jsem rozdala 120 dotazníků. Celková návratnost dotazníků byla 76 %. Druhý dotazník byl určen občanům majoritní společnosti. Celkem jsem oslovila 100 respondentů. Návratnost těchto dotazníků byla 100 %. Cílem mé diplomové práce bylo zjistit, jaké jsou důvody, které vedou k problematickým mezilidským vztahům Romů a členů majoritní společnosti. K tomuto cíli jsem si stanovila tři hypotézy. Hypotéza č.1, která zní : Více než polovina dotazovaných respondentů z Romů zažila nějakou formu diskriminace. Tato hypotéza se potvrdila. Hypotéza č.2, zní : Více než polovina dotazovaných respondentů z majoritní společnosti má negativní zkušenost s Romy. Tato hypotéza se potvrdila. Hypotéza č. 3, zní: Více než polovina dotazovaných respondentů z majoritní společnosti nezná základní specifika romského etnika. Tato hypotéza se nepotvrdila. Výsledky mé práce budou nabídnuty pracovníkům zabývající se romskou problematikou a studentům Zdravotně sociální fakulty v oboru Rehabilitační {--} psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osoby. V budoucnu mohou sloužit k vytvoření návrhu opatření, které by mělo vést ke zlepšení stávající situace mezi romskou a majoritní společností.
Role romského mentora při ozdravení vyloučených rodin hlásících se k romské menšině v Jihočeském kraji.
NOVÁKOVÁ LOJDOVÁ, Leona
Romští mentoři jsou vyškolení laici, kteří pracují, podporují a doprovází romské rodiny, posilují jejich sociální dovednosti při řešení obtížných životních situací ohrožujících vývoj dětí a mladistvých. S klienty je spojuje příslušnost k romské komunitě, jazyková a kulturní blízkost. V textu je nastíněna historie, ale i současnost Romů v České republice, dále jejich členění a životní styl rodin. Pozornost je věnována problematice sociálního vyloučení. Náhled je nabízen i na historii, poslání, cíle, činnost a vybrané projekty Sdružení pro probaci a mediaci v justici, o. s. Nechybí ani výčet principů a oblastí činnosti Probační a mediační služby České republiky a oddělení sociálně-právní ochrany dětí. Cílem je zmapování problematiky terénní práce romských mentorů s ohroženými rodinami hlásícími se k romské menšině, kterým hrozí odebrání dítěte nebo mladistvého do ústavní péče a s dětmi a mladistvými hlásícími se k romské menšině, kterým bylo uloženo opatření. Pro praktickou část práce byl zvolen kvalitativní výzkum pomocí případové studie. Jako metody pro získávání dat byly použity hloubkové polostrukturované rozhovory s mentory a analýza sekundárních dat.
Integrace romských dětí navštěvujících Salesiánské středisko mládeže - dům dětí a mládeže České Budějovice
KUBÍNOVÁ, Radka
Práce se zabývá pomocí SaSM {--} DDM v Českých Budějovicích při integraci romských dětí, které toto zařízení navštěvují. Skládá se ze dvou hlavních částí. První část se zabývá historií Romů, jejich původem, migrací, příchodem na území České republiky a vývojem, kterým zde prošli. Dále také romskou kulturou, tradičními zvyky a tím, jak se liší jejich výchova a vzdělávání od majoritní společnosti. Druhá část popisuje stručnou historii SaSM {--} DDM ČB a strukturu nabízeného programu. Hlouběji se věnuje romské sekci a tomu, jaký přínos mají činnosti, které obsahuje, pro romské děti navštěvující středisko. V této části jsou také uvedeny údaje získané z rozhovorů s pracovníky či z dotazníků vypracovaných dětmi. Pomoc střediska při integraci spočívá hlavně ve snaze upevnit v dětech pozitivní přístup ke vzdělání, v předávání důležitých hodnot, ve zvyšování jejich sebevědomí a také v tom, že prostřednictvím programů střediska účastníci získávají pozitivní zkušenosti s většinovou společností.
Život na útěku. Cikáni, žebráci, tuláci a zběhlí poddaní na jihu Čech v 17. a 18. století
MATĚJŮ, Jana
Diplomová práce se zabývá lidmi, jež byli pronásledováni vrchnostenskými a státními institucemi za protiprávní přestupky a činy proti mravům. Bylo zkoumáno období 17. a 18. století na území jižních Čech. Práce je postavena na normativních a trestněprávních pramenech, které se nacházejí ve Státním oblastním archivu v Třeboni. Spoluprácí těchto pramenů došlo ke komparaci právní normy a její praxe. Do popředí se dostali Cikáni, tuláci, žebráci, ženy na okraji společnosti a zběhlí poddaní. Základními otázky se ptaly, proč se tito lidé ocitli na útěku, jak vypadaly jejich střety s usedlou společností a jaké volili osobní, únikové a obranné strategie. Další otázky se týkaly jejich partnerského a přátelského života a faktorů, které jej ovlivňovaly. V diplomové práci byl zvolen přístup historické antropologie, dějin každodennosti a dějin mentalit.
Romové v období československého komunistického režimu
Hybnerová, Tereza ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Cílem této práce je přinést ucelenou analýzu vývoje tzv. cikánské otázky v období československého komunistického režimu a na jejím základě najít pozitiva a negativa komunistického přístupu k této minoritě. První kapitola bakalářské práce se zabývá jednotlivými znaky romské kultury a dále výchozí situací před nástupem komunismu. V druhé kapitole je kladen důraz na kroky komunistické vlády směrem k vyřešení tzv. cikánské otázky a to mezi lety 1948 -- 1968. Na závěr se práce soustřeďuje na období normalizace, s ní spojenou změnu v politice vůči cikánům a jejím dopadům na cikánské etnikum.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.