Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza učebnic z hlediska interpretace globálních témat
Brodníček, Daniel ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníčková, Dana (oponent)
V současném světě, kdy se celý svět propojuje, už nutně nemusí platit to, co se stalo na druhém konci světa nás nijak neovlivňuje. Žijeme v době globalizace. Proto je důležité se věnovat globálním tématům už ve škole a tomu, jakým způsobem se nás týkají. Nicméně nemělo by se zapomínat ani na to, jak jsou žákům prezentovány. Cílem této práce je analýza zeměpisných učebnic pro střední školy z hlediska interpretace globálních témat. Sémantické jednotky, které se týkají globálních témat, budou tříděny do skupin podle paradigmatu, ke kterému náleží (národní, humanistická a globální). Většina sémantických jednotek, obsažených v učebnicích, byla zařazena do globálního směru, který se vyznačuje svojí neutralitou. Klíčová slova: hodnocení učebnic, globální problémy, geografické vzdělávání, globalizace, globální myšlení
Globální myšlení vysokoškolských studentů v Česku
Hanzlík, Radek ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na globální myšlení vysokoškolských studentů. Cílem diplomové práce je zjistit úroveň globálního myšlení vysokoškoláků a faktory, které tuto úroveň ovlivňují. Nalezením odpovědí na výzkumné otázky získáme odpověď na cíl práce. Výzkumné otázky jsou: Jaké úrovně globálního myšlení dosahují vysokoškolští studenti v jednotlivých segmentech globálního myšlení? Existují rozdíly myšlení vysokoškoláků v globálních souvislostech podle pohlaví a věku? Ovlivňuje osobní zkušenost návštěvy zahraniční země úroveň globálního myšlení a postoje vysokoškolského studenta? Má zájem o dění v zahraničí vliv na úroveň globálního myšlení studentů vysoké školy? Jak se liší úroveň globálního myšlení českých středoškolských žáku a vysokoškolských studentů? V návaznosti na hlavní cíl práce popisuje souvislost globálního myšlení s globalizací a vzděláváním. Základním zdrojem dat je dotazník globálního myšlení šířený mezi vysokoškolské studenty napříč studijními obory a vysokými školami. Výsledkem práce jsou faktory, které statisticky významně ovlivňují dosaženou úroveň globálního myšlení vysokoškolských studentů a srovnání výsledků práce se závěry výzkumu uskutečněného mezi žáky středních škol. Klíčová slova: Globální myšlení, globální občanství, geografie, globální vzdělávání
Analýza učebnic z hlediska interpretace globálních témat
Brodníček, Daniel ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníčková, Dana (oponent)
V současném světě, kdy se celý svět propojuje, už nutně nemusí platit to, co se stalo na druhém konci světa nás nijak neovlivňuje. Žijeme v době globalizace. Proto je důležité se věnovat globálním tématům už ve škole a tomu, jakým způsobem se nás týkají. Nicméně nemělo by se zapomínat ani na to, jak jsou žákům prezentovány. Cílem této práce je analýza zeměpisných učebnic pro střední školy z hlediska interpretace globálních témat. Sémantické jednotky, které se týkají globálních témat, budou tříděny do skupin podle paradigmatu, ke kterému náleží (národní, humanistická a globální). Většina sémantických jednotek, obsažených v učebnicích, byla zařazena do globálního směru, který se vyznačuje svojí neutralitou. Klíčová slova: hodnocení učebnic, globální problémy, geografické vzdělávání, globalizace, globální myšlení
Analýza učebnic z hlediska interpretace globálních témat
Brodníček, Daniel ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníčková, Dana (oponent)
Cílem této práce je analýza zeměpisných učebnic pro střední školy z hlediska interpretace globálních témat. To, jakým způsobem se předávají globální témata žákům, může být problematické. Proto je důležité, aby nedocházelo k nevhodným formulacím. Byl proveden výzkum, ve kterém byly vyhledávány sémantické jednotky. Ty byly roztříděny dle perspektivy, z jaké nahlížejí na globální témata. Na globální pohledy se můžeme dívat z perspektivy národní, humanistické a globální. Většina sémantických jednotek obsažených v analyzovaných učebnicích byla zařazena do globálního směru, který se vyznačuje svojí neutralitou. Klíčová slova: hodnocení učebnic, globální problémy, geografické vzdělávání, globalizace, globální myšlení

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.