Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Posttraumatická stresová porucha, její terapie a přístupy
PLANČÍKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je teoretickou literární rešerší, zabývající se posttraumatickou stresovou poruchou (dále jen PTSD), jejími terapiemi a přístupy k léčbě. Nejprve je zde definována posttraumatická stresová porucha. Dále práce vymezuje psychoterapie, které se využívají v léčbě PTSD. Jsou jimi kognitivně behaviorální psychoterapie, psychodynamická psychoterapie, sugestivní a hypnotická psychoterapie, logoterapie a existenciální analýza, gestalt psychoterapie. V poslední části práce jsou porovnány přístupy, které se v rámci léčby PTSD uplatňují. Srovnáván je jejich pohled na vznik PTSD, jejich znaky, metody a přístup k léčbě a také účinnost.
Vývoj obranných mechanismů u dětí mladšího školního věku
Kratochvíla, Jan ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá obrannými mechanismy dětí mladšího školního věku a jejich vývojem. Teoretická část diskutuje zejména historii a vývoj koncepce obranných mechanismů, poskytuje přehled o diagnostických metodách, kterými je možné obranné mechanismy u dětí zjišťovat a referuje o současném stavu výzkumu obranných mechanismů a jejich vývoje u dětí a adolescentů. V závěru teoretické části práce jsou diskutovány koncepce "obran" vycházející zejména z gestalt psychoterapeutické perspektivy. V praktické části jsou u výzkumné skupiny dětí mladšího školního věku zjišťovány obranné mechanismy pomocí Testu pohádek a Tematicko-apercepčního testu a výsledky jsou diskutovány jak vzhledem k věku, pohlaví či inteligenci dětí, tak i vzhledem k výsledkům v ostatních výzkumných metodách. Porovnávány jsou zvláště možné souvislosti mezi obrannými mechanismy založenými na psychoanalytické teorii a polaritami vztahování se či styly kontaktu, které vycházejí z teorií současné gestalt psychoterapie a integrativní psychoterapie. Tyto jsou zjišťovány dotazníkem na typické projevy dítěte v zátěžových a konfliktních situacích a inventářem typických projevů chování dítěte, které vyplnili vychovatelé dítěte. Výsledky metod naznačují existenci jistých vzájemných souvislosti, výzkumné metody se také vzájemně doplňují a podávají tak...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.