Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí129 - 138  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj představivosti dětí v rovině prostřednictvím analýzy obrázků
IVANOVÁ, Romana
Hlavní náplní diplomové práce jsou tangramy přizpůsobené žákům na 1. stupni ZŠ. Tangramy napomáhají rozvoji představivosti dětí v rovině a lze je dobře využít při výuce geometrie. Diplomová práce se dělí do třech částí. První část je část teoretická. Druhá část se zabývá tangramy. Třetí část rozebírá práci dětí s tangramy. Práce může sloužit učitelům 1. stupně ZŠ při výuce geometrie.
Polibky kružnic
KOTLAS, Miroslav
Práce se zabývá různými metodami odvození vztahu mezi poloměry čtyř navzájem se dotýkajících kružnic a historií, jak byl tento vztah odvozován. Didaktická část práce obsahuje sbírku řešených úloh mezi něž je zahrnuta i tématika apolloniovských fraktálů, gotické klenby a úlohy o vzájemně se dotýkajících kružnicích.
Vyučování geometrie na 1. stupni základní školy s využitím interaktivní tabule a programu dynamické geometrie - GeoGebra
LINTNEROVÁ, Linda
Diplomová práce je tvořena třemi částmi. První část je věnována teorii geometrie, přehledu základních pojmů geometrie v učivu 1. stupně základní školy, zařazení matematiky do rámcového vzdělávacího programu a významu interaktivního vyučování v dnešní době. Druhá část je jakousi metodickou příručkou, která objasňuje pojetí a cíle vytvořeného interaktivního materiálu. A také popisuje prostředí, ve kterém žáci pracují. Poslední třetí část je věnována malému experimentu, který jsem provedla ve čtvrté třídě základní školy. Je v ní popsána práce žáků s programy, v nichž je učební materiál vytvořen.
Řešení geometrických úloh a mozaiky na 1. stupni ZŠ
FANTOVÁ, Šárka
Diplomová práce se zabývá výukovým prostředím Mozaiky a jeho vlivem na motivaci a geometrickou představivost dětí primární školy. Základem diplomového úkolu je popsat a posoudit jednotlivé hodiny v experimentálním vyučování, ve kterém byly Mozaiky využívány. Během tohoto vyučování byly vytvářeny podmínky pro přirozenou diferenciaci žáků. V části Východiska řešení diplomového úkolu jsou vymezeny pojmy související s cílem zpracování diplomového úkolu a geometrií na primární škole. Jednotlivými Mozaikami a skládačkami se zabývám v kapitole Mozaiky a stavebnice - metodické základy. Závěr této části tvoří Použité metody při řešení diplomového úkolu. Praktická část obsahuje zpracování experimentálního vyučování a jejich analýzu. Jsou zde i prezentovány jednotlivé práce dětí.
Heronovské trojúhelníky
DOHNALOVÁ, Alice
Práce obsahuje vybrané vlastnosti a problémy spojené s heronovskými trojúhelníky. Je využitelná jako matematická pomůcka pro práci v zájmové matematice na střední škole.
Geometricko - morfometrická studie ulit plže \kur{Hexaplex trunculus} z chorvatského pobřeží jaderského moře
MACÍK, Jiří
Ve studii byla porovnávána tvarová variabilita tří set ulit mořského plže Hexaplex trunculus (Linné, 1758) ze tří lokalit chorvatského pobřeží. Nebyla nalezena kritéria pro rozlišení pohlaví a postižení imposexem metodou tradiční morfometrie. Za pomoci tradiční morfometrie a geometrické morfometrie byly určeny rozdíly ve tvaru ulit mezi třemi zkoumanými populacemi. Na ulitách H. trunculus byly nalezené mírné pohlavní odlišnosti pomocí geometricko-morfometrických metod. Výsledky oddělily samice od zbývajících dvou kategorií (samci a maskulinizované samice).
Sbírka nestandardních typů úloh pro výuku matematiky na 1. stupni ZŠ
BABÁKOVÁ, Veronika
( anotace) Cílem této diplomové práce je vytvořit pomocný materiál pro učitele na 1. stupni ZŠ, v němž by našli ucelený přehled nestandardních typů úloh s náměty a inspirací pro výuku matematiky v souladu s požadavky RVP ZV (oblast {\clqq}Nestandardní aplikační úlohy a problémy``) Celá diplomová práce se skládá ze tří hlavních částí. První částí je část teoretická, která obsahuje hlavní myšlenky RVP ZV vzhledem k tématu mé práce, analýzu dostupných učebnic a kapitolu o matematických soutěžích. Druhou částí je klasifikace nestandardních typů úloh s ukázkami žákovských řešení. Poslední část diplomové práce tvoří sbírka nestandardních typů úloh.
Návrh metodické příručky ke geometrickému náčrtníku Geonext
KUBŮ, Lucie
Diplomová práce je tvořena čtyřmi částmi. První část je teoretická a věnuje se využití počítače při vyučování matematiky, výuce v počítačové učebně a vybavenosti českých škol výpočetní technikou. Druhá část je věnována programu Geonext, který jsem si vybrala pro jeho přehlednost a jednoduché ovládání. Třetí část popisuje mikroexperiment, který jsem provedla v šesté třídě základní školy. Při tomto mikroexperimentu jsem využila příklady vytvořené v programu Geonext. V poslední části jsou uvedeny příklady, které jsem v programu Geonext vypracovala, ale nevyužila jsem je při mikroexperimentu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí129 - 138  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.