|
Návrh modernizace železniční stanice Bohuslavice nad Vláří
Štěpán, Jan ; Pur, Kamil (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout modernizaci železniční stanice Bohuslavice nad Vláří. Rekonstrukce zahrnuje úpravu zhlaví a geometrických parametrů koleje pro navýšení rychlosti v hlavní koleji na nejvyšší možnou hodnotu. Součástí je i obnova železničního svršku a návrh konstrukce pražcového podloží, nového odvodnění a nástupišť. Navržený stav zajišťuje bezpečný přístup pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.
|
|
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Bojkovice-Bohuslavice nad Vláří
Ptáček, Jiří ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tato práce prověří možnosti zvýšení traťové rychlosti pro traťový úsek Bojkovice - Bohuslavice nad Vláří. Zvýšení rychlosti bude posuzováno se stávajícími geometrickými parametry koleje a s navrhovanými změnami geometrických parametrů koleje. Navrhované změny nesmí výrazněji zasahovat do tělesa tratě. V obou případech bude přihlíženo na omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětví apod., popř. budou navrženy změny i těchto objektů.
|
|
Návrh severního sjezdu z VRT do Hranic na Moravě
Gelová, Zuzana ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout sjezd z RS1 VRT Bohumín – Přerov do železniční stanice Hranice na Moravě na rychlost 160 km/h. Návrh je zpracován se snahou minimalizovat zábory a minimalizovat inženýrské objekty. Dalším cílem je navrhnout dvojici kolejových spojek na VRT. Součástí diplomové práce je návrh železničního spodku, železničního svršku a odvodnění trati.
|
| |
| |
| |
| |
|
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - základní rozměry - technologie
Lipková, Alica ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Cílem této práce je připravit podklady k realizaci repliky letounu L-40 „Meta Sokol“ splňující požadavky předpisu CS-VLA (Certification Specification for Very Light Aeroplanes). Úvodní část pojednává o odlišnostech a změnách provedených vůči původnímu letounu, nutné k plnění požadované předpisové báze. Jednou z hlavních náplní první části práce je definice základních rozměrů repliky a příprava aerostatických podkladů, včetně kontroly podélné stability. Dalším řešeným úkolem je výběr vhodné pohonné jednotky a výpočet odpovídajících výkonů. Práce dále obsahuje podrobný hmotový rozbor a výpočet centráží, které jsou důležité při řešení stability letounu. Poslední kapitola je věnována stručnému popisu výrobního postupu jednotlivých dílů a pojednává také o možnosti ovlivnění technologičnosti výroby leteckých komponent.
|
|
Geometrické parametry zařízení pro absolutní kalibraci GNSS antén
Brátová, Kateřina ; Machotka, Radovan (oponent) ; Kratochvíl, Radim (vedoucí práce)
Předmětem práce je popis zařízení vyvíjeného pro absolutní kalibraci GNSS antén na VUT v Brně, Fakultě stavební, Ústavu geodézie. Pomocí kalibrace jsou zjišťovány parametry GNSS antény, o které je opraveno měření a je tak odstraněna chyba fázového centra antény. Zařízení se skládá z polohovacího ramene a řídicí jednotky. Polohovací rameno umožňuje kalibrovanou GNSS anténu nastavit do požadovaného azimutu a elevačního úhlu. Vlastní práce uvádí do problematiky absolutních kalibrací, dále se zabývá popisem polohovacího ramene a závěrečných kontrol při sestavování. Definuje geometrické parametry polohovacího ramene, popisuje jejich určení a nezávislé ověření alternativní metodou. Na závěr popisuje model pohybu anténního referenčního bodu.
|
|
Modernizace trati Brno – Přerov v okolí Vyškova pro rychlost 200 km/h
Hašek, Jan ; Rotschein, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout modernizaci železniční trati č. 300 Brno – Přerov v okolí Vyškova pro rychlost 200 km/h. Řešený úsek se nachází mezi stanicemi Luleč a Ivanovice na Hané. Diplomová práce je zpracována ve dvou variantách. První varianta navrhuje vedení trati přes žst. Vyškov, včetně nezbytných úprav dotčené železniční stanice. Druhá varianta navrhuje vedení trati mimo Vyškov s mimoúrovňovým připojením železniční stanice.
|